recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Infocus IN76 - Gråt eller hvidt lærred?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInfocus IN76 - Gråt eller hvidt lærred?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alaewin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2007
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Infocus IN76 - Gråt eller hvidt lærred?
    Sendt: 24-April-2008 kl. 23:53

Hej,

Spørgsmålet ligger næsten i overskriften :-)

Jeg vil bruge 3-6000 kr på et lærred men har INGEN idé om jeg skal vælge et hvidt eller gråt.

Hjælp søges - gerne hurtigt :-)

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 00:13

Flere informationer tak: Hvordan er rummet, hvor meget vil det blive mørklagt, og hvor stort et lærred skal du bruge? Og hvordan vil du beskrive dine egne prioriteter mht. hvad du ser, og om du lægger mest vægt på sort-gengivelse eller "smæk på" lyset?

Til top
alaewin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 00:33

Rummet er 370 x 470. Jeg er ikke klar over om jeg skal stille opsætningen på den korte eller lange led endnu. Jeg er klar på at indrette rummet efter projektoren så det hele handler bare om at få det bedst mulige setup.

Jeg vil jo gerne have et størst muligt lærred. Dvs enten 92" eller 106" går jeg ud fra? 106" bliver måske liiiige stort nok hvis jeg stiller det på den korte led, eftersom jeg i så fald vil sidde ca 280-300 cm fra lærred. Forslag? :)

Jeg har tænkt mig at købe mørklægningsgardiner, men er ikke klar over om jeg med det kan mørklægge 100%. Væggene er hvide, men er klar på at male området bag lærredet sort hvis det er nødvendigt.

Mht prioriteter. Meget svært at svare på synes jeg. Det kommer jo an på hvor lyst det sorte rent faktisk blir med et hvidt lærred. Jeg kan sagtens leve med at det ikke er kulsort, men det skulle nødig gå hen og blive decideret gråt.
Umiddelbart vil jeg prioritere ren sort højere end ren hvid, men hvis det også betyder at jeg får klarere farver med den hvide så hælder jeg måske nok til det...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu