recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafikkort til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrafikkort til HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Emne: Grafikkort til HTPC
    Sendt: 25-April-2008 kl. 00:55

Hej

Jeg skal snart igang med at bygge mig en HTPC. Jeg er ved at have afklaret hvad det er jeg vil have, men noget af det jeg har sværest ved at beslutte mig for er valg af grafikkort.

Det skal siges at jeg jeg håber at kunne bygge en så godt som lydløs HTPC, meget tæt på 0 DB og derfor skal mit grafikkort være passivt kølet.

Jeg har umiddelbart kig på følgende: ASUS EN8600GT SILENT/HTDP 512 MB DDR3 ( http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid= 90%2DC1CJ8A%2DJUAY00Z) hvad siger I til det? Og har I evt. andre/bedre forslag til et passivt grafikkort (PCI-Express X16)?

På forhånd tak! 

Redigeret af MortenMJ - 25-April-2008 kl. 00:58
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 09:36

hvorfor ikke bare tage et mobo med integreret gfx-chip?

Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 10:03
Dels fordi jeg har et bundkort til PC'en i forvejen og dels fordi jeg gerne vil have noget der er bedre end onboard grafik.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 10:11

Prisen på et motherboard med onboard grafik og prisen på et separat grafik kort er ikke særlig stort...

Der er lettere at lave en støjsvag HTPC med onboard grafik, fordi det kræver mindre køling...

Onboard grafik kan også klare HDTV...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 10:25

Jeg ville nok vælge et ATI grafikkort. NVIDIA spiller ikke sammen med Powerstrip.

Powerstrip (og Reclock) er nødvendigt, ihvertfald i MediaPortal, hvis man gerne vil have sin HTPC til automatisk at skifte skærmfrekvens, afhængigt af om det man vil afspille, kører med 24p, 50p eller 60p.

Alt dette for at undgå judder.

EDIT: Og så ville jeg måske ikke vælge et ATI alligevel, grundet mine nylige erfaringer http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40225& PN=1 

Redigeret af jessgade - 27-April-2008 kl. 10:45
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu