recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blue ray som "stor" dvd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlue ray som "stor" dvd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikedk2100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Blue ray som "stor" dvd?
    Sendt: 29-April-2008 kl. 11:18

Hej. Jeg er helt ny i blue-ray universet, men jeg håber nogen kan hjælpe mig med et par opklarende spørgsmål.

Det jeg gerne vil, er at kunne lave en 6-7 timer lang "film" på min PC (lidt a la en tv-kanal) og så selvfølgelig kunne se hele moliviten på mit normale tv, uden at skulle skifte disk eller andet.

Kan jeg så med blue-ray (der vel kan indeholde godt 5 gange mere data end en normal dvd?) brænde hele den 7 timer lange "film" i dvd-kvalitet og dermed afspille den non-stop på en stue-blue-ray-afspiller?

Jeg ved det måske er en smule blasfemisk at benytte blue-ray til sådan noget lav-kvalitets-film

Mvh

Michael

Redigeret af mikedk2100 - 29-April-2008 kl. 11:18
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 11:22

Så skal du bruge en blue ray brænder, men kunne du ikke overveje at sætte dit tv til computeren eller lign?

Altså ikke skulle brænde ned osv..

Mvh.

Casper
Til top
mikedk2100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 11:39

Jeg har forsøgt at sætte min computer direkte til tv'et, men jeg synes bestemt ikke kvaliteten er noget at råbe hurra for (det er sikkert for dårligt et grafikkort), hvorimod hvis jeg brænder det på en almindelig dvd, så ser det langt bedre ud.

Derfor var håbet, at jeg med blue-ray kunne optagetiden og stadig bevare den dvd-kvalitet, som jeg synes er bedst

Men ja, det vil nok blive dyrt, eftersom der både skal anskaffes en blue-ray brænder og en blue-ray-afspiller.

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 12:19
Du kunne også tænke i AVCHD H264. Der burde man kunne få en del ned på en DVDR (evt. DL).
Kuro
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 15:22
Nu er kvaliteten på en alm DVD udmærket med op til 4 timers indhold, så mon ikke det bare er at smide det på en DL DVD (dual layer)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu