|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Susperia ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 708 |
![]() Sendt: 30-April-2008 kl. 11:48 |
Jeg har et underligt problem her. Min HD-EP35 giver ikke noget billede til min sanyo z2 når det køre igennem min hdmi switch, Men det virker godt nok over mit tv (px70) også igennem switch
Og EP35 virker også hvis jeg sætter den direkte til kablet til projektoren. Det er denne switch jeg har, Og kan ikke se hvorfor den ikke skulle kunne køre en EP35 når jeg har en playstation 3 og en xbox elite sat til uden problemer. http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi ... 02_da.html Håber der er en som kan hjælpe her. |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
Dumt spørgsmål!
har du prøvet at køre din hd-ep35 igennem switchen alene for at se om der kommer billede på. og på alle indgangene.? |
|
![]() |
|
Susperia ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 708 |
![]() |
Jeg har ikke alene, men jeg har prøvet at skifte med de andre indgange. Og som sagt køre playstation 3 og xbox fint igennem, Har sat alle 3 ting til 720p, Så kan ikke regne ud hvad der gør ep35 anderledes end playstation og xbox. |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
Hey har du sat 24p på din hd-dvd.?
det kan være at boksen ikke kan behandle det signal.? for projektoren kan jo sagtens vise det hele?! |
|
![]() |
|
![]() |
Nej den er ikke sat til 24p, Det underlige er også at den køre fint igennem switch når den er sat til tvet. Men når det er projektor kablet der bliver sat i den er det bare sort skærm, Tager jeg så kablet fra projektor direkte i HD afspilleren, så virker den fint nok over. |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Jeg havde selv et lignende problem engang, men ved dog ikke om det er helt det samme: En DVD-afspiller (Philips), en DVD-recorder (Panasonic) og en Blu-ray afspiller (Samsung) delte HDMI-switch, med fælles signal til TV'et. Alle enheder var tilsluttet en strømspare-skinne, som var styret af TV'et. Jeg oplevede så, at enten DVD-afspilleren eller Blu-ray afspilleren af én eller anden grund ikke ville levere billede til TV'et, når den anden stod tændt i stand-by mode. Ved at forsøge mig lidt frem fandt jeg så endelig ud af, at problemet godt kunne løses ved at pille stikket fra DVD-afspilleren ud af strømskinnen , hvis jeg skulle bruge Blu-ray afspilleren - og omvendt, hvis jeg skulle bruge DVD-afspilleren (betydeligt nemmere, end hver gang at skulle fumle med HDMI-kablerne). Underligt nok var der slet ingen problemer forbundet, ved også at have DVD-recorderen tilsluttet switch-boxen. Siden blev Samsung BD-afspilleren så flyttet over til projektoren, og afløst af en anden fra Panasonic, og derefter har der ikke været problemer med, at nogen af enhederne blokerer for hinandens signal til TV'et. Ved godt, at det hele lyder lidt underligt ...... men har du muligvis selv en lignende opstilling? Redigeret af musicus - 01-Maj-2008 kl. 14:41 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Min mistanke går lidt på HDCP-problemer (skod system).
Har ikke læst nedenstående artikel igennem, men måske er der lidt hjælp. http://www.digitaltvdesignline.com/howto/198900437 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det ser ud til at det er det som er problemet. men det vil sige at du så heller ikke burde kunne se en Blu-ray film via Ps3eren så vidt jeg har forstået.. når du har den sat til switchen. ![]() har du prøvet at slukke hd-dvd afspilleren og så tænde den, bagefter hdmi switchen er blevet sat over til dens kanal? på min computer skal jeg først sætte den over på den rigtige kanal og så tænde den, før jeg kan få billede på min projektor.! jeg har ikke fået testet det med min egen hd-dvd afspiller endnu, da min projektor er til rep.! |
|
![]() |
|
![]() |
musicus. Det lyder ikke helt som samme problem, Jeg har nemlig ikke spareskinne på, Men dit lyder også lidt underligt Hans. Jeg tror der kan være noget i det du linkede til, Har kun lige læst de 2 første sider, og fatter ikke helt så meget af det. Men det er nemlig et hdmi-dvi kabel jeg bruger til min projektor, som der bliver nævnt meget i det link. men kan bare ikke gennemskue om der er en løsning på det. Men det ser ud til at det har noget med det at gøre. Kenzo. Jo blu-ray kan jeg sagtens se fra ps3, det er kun den toshiba der ikke gider. Jeg har også prøvet at tænde den efter den er sat på den kanal, jeg har snart prøvet alt synes jeg På min projektor kan jeg vælge om den skal køre (computer digital) eller (hdcp) mener jeg det hed. og når jeg vælger computer digital, så virker ps3 ikke, men stadig xbox. så den skal stå på det der hdcp, før de begge virker. Men stadig ikke hd afspilleren. |
|
![]() |
|
![]() |
hvilken projektor er det du har da.?
det er da helt sikkert at du bruger en converter, som laver problemet. har du mulighed for at prøve et hd ready tv hos en kami, med din switch.? der vil du helt sikkert få det til at virke.! men god arbejdslyst! |
|
![]() |
|
![]() |
Det er en gammel sanyo Z2. Men som sagt virker ps3 og xbox 360 godt nok igennem den switch til projektor. Så jeg synes ikke der er noget her der er klart. Og ja alle 3 ting virker på mit plasma tv igennem den, Men stadig giver det ikke mening at det kan er hd afspilleren der ikke går igennem den switch, når ps3 og xbox 360 gør, og det stadig igennem det kabel Det er ikke en converter, Men et kabel der er hdmi i den ene ende og dvi i den anden. |
|
![]() |
|
![]() |
oki
men både ps3 og xbox 360 er i og for sig en "computer" som kan bruge dvi, hvor at en hd-dvd afspiller ikke understøtter dette på samme måde ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |