recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SaberView 2020
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSaberView 2020

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Emne: SaberView 2020
    Sendt: 30-April-2008 kl. 13:41

Hej,

Har lige købt et SaberView 2020-kort og installret det i pc med Vista. Det er gået fint altsammen, men jeg kan ikke få TV-signal på.
Derfor installerede jeg også SaberView (et lille program der kan vise TV) og her kan jeg godt få billed. Dog er kvaliteten elendig, faktisk ubrugelig, men det kan skyldes kabel og meget andet.
Måske kan det også skyldes nogle indstillinger, f.eks. er jeg ikke sikker på hvad "TV Standard" bør være når man har YouSee analogt kabel TV? man kan vælge en hel række "Standard B, D/K, L, L 1, B, M/N" og i InputType kan man vælge mellem "Cable" eller "Air" hvilket jeg vil tro er ligemeget - det er jo et analogt signal.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
Holm0n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-December-2004
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 17:47
Jeg har selv et saber 2020 kort i min media center maskine.
Jeg bruger det til at optage tv under Windows Media Center (Vista Ultimate, 32bit, DK)

Kvaliteten er fin, og kortet virkede uden problemer med driverne fra Vista View's download sektion

Jeg satte kortet i maskinen, pegede på de downloadede drivere, da Vista bad om dem, og så virkede det - uden tilpasninger af nogen art.

Redigeret af Holm0n - 30-April-2008 kl. 17:47
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 19:15
Jeg har også hentet de nye driver og firmware. Problemet er heller ikke at kortet som sådan ikke virker, men måske Vista kun vil vise signal hvis der er en høj kvalitet.
Mit problem er hvorfor der er så dårlig kvalitet, jeg har lige skiftet pc og i den gamle sad et Hauppauge-kort og det virkede fint nok.
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu