recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP: Squeeze Duet -Qnap209pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP: Squeeze Duet -Qnap209pro

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jakj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP: Squeeze Duet -Qnap209pro
    Sendt: 16-April-2008 kl. 22:22

Jeg er grøn - har ikke forstand på servere, men kan da lidt (åbenbart for lidt) med computere... meeen

Nu sidder jeg så her med en masse hardware .. og finder ud af at jeg åbenbart er en TOTAL TÅBE... Efter at have browset dette site og flere andre, besluttede jeg at jeg ville købe en Qnap209 pro og en Squeeze Duet - målet var at spille musik fra min server (qnap) uden computeren tændt - I de fleste fora står der: "Det er super nemt med flipflops vejledning" ... serveren har jeg haft en del tid oooog idag kom så endelig min duet - glad og fro satte jeg mig til computeren for at installere squeezecenter på min qnap ... men hurtigt måtte jeg sande at jeg kørte fast i noget som måske er supernemt for andre ....

Jeg har fået downloadet programmet fra flipflop på http://oinkzwurgl.org/ssods_ts 

MEN ved punkt 3 kører jeg fast (hvordan GØR jeg det rent fysisk på computeren / hvad er ssh (or telnet) ) :

Step 3

Then login to the TS using ssh (or telnet):

flip@leela ~/Projekte/ssods $ ssh admin@qnap
admin@qnap's password:
[~] 

Step 4

Change dir to the Public share directory. This is either under /share/HDA_DATA or /share/MD0_DATA.

[~] # cd /share/HDA_DATA/Public

You can use ls to check if the file is there (or ls -l, for more details).

[/share/HDA_DATA/Public] # ls
ssods-3.0beta8-armv5tejl.pat
ssods-ts

JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR AT BLIVE HJULPET !!! JEG ER DESPERAT!!

Redigeret af jakj - 16-April-2008 kl. 22:35
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 23:46
telnet / ssh er protokoller til at snakke kommando linje med en anden maskine.

formoder du har windows siden bu spørger.

Åben en kommando promt og skriv "telnet <qnaps ipadresse>"

Eller download programmet putty, det er bedre end windows indbygede telnet især hvis du skal lave flere ting, men til det som er listet her burde telnet være nok
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2008 kl. 23:49
Groft sagt: SSH og Telnet er protokoller til at du kan få adgang til din boks og give den kommandoer - Telnet er den gode gamle udgave, mens SSH er den nyere og sikrede udgave.
SSH:

Wikipedia - SSH
Wikipedia - SSH klienter
Wikipedia - Putty

Du installerer en SSH-klient, starter den, logger ind på boksen og følger instrukserne.

Jeg er heller ikke haj på dette område, så hvis du har mere specifikke spørgsmål er jeg bange for at andre må med på banen med deres indspark :-)

/Tommy
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 00:04
Åbn et DOS-vindue: (Tryk fx. win+R og skriv cmd i linien ~kør) I kommandopromten skriver du :
telnet 192.168.1.80 + Enter, (eller IP-adressen til din egen NAS)
Log dernæst på din NAS med 'root' og dit password.

Tast (kopier og sæt ind):
cd /share/HDA_DATA/Public
eller
cd /share/MD0_DATA/Public

Hvis du taster ls, kan du se, om
sods-3.0beta8-armv5tejl.pat
er til stede. Så kører du bare videre med de næste trin

Venligst
Søren

EDIT=win+R betyder: Hold Windowstasten nede og tryk derefter på 'R' (R betyder vel 'Run' ) Prøv også gerne med 'E' og 'D' eller 'Pause|Break'. 'F' giver også resultat ((Try&Err))
EDIT2=Du kan (sikkert) bruge alle guidens kommandoer i Telnet. Det er nemmere, hvis du er en Windowsbruger.

Redigeret af Breddam - 17-April-2008 kl. 00:16
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 00:46
Hva' er der sket med word wrap i denne tråd?
Administrator, korriger venligst problemet, tak

Venligst
Søren
Til top
jakj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 21:36
Der var engang .. dengang commodore 64 kom frem ... jeg fik en af de første 64'ere - jeg peek'ed og poke'ede,skruede på tonehovedet på min båndstation .. det kørte jeg var ovenpå ... Jeg var sej ... cool .. alt det fede ...
Efter mange års skole gang på diverse institutioner ... er alt det nu ødelagt - jeg er hjælpeløs ... HJÆLP JEG FATTER IKKE EN SKID!!
Breddam ! Jeg elsker din guide !! den er "for dummies" ... bare ikke "FOR SUPER DUMMIES" - jeg vil så gerne .. men ..
Når jeg har skrevet min IP til NAS kommer der et sort (ligner et gammelt DOS-vindue i windows ramme) vindue, som straks lukker ned igen... Er det rigtigt / normalt? Herefter går min gamle Commodore64 hjerne i sort .. (den har vist hvilet for langt tid) ..  Jeg forstår med andre ord (tror jeg) indtil "Log dernæst på din NAS med 'root' og dit password." - hvordan gør jeg det rent fysisk ?!
De efterfølgende linjer forstår jeg, tror jeg ... CD er vel det samme som i gammel DOS = Change Directory - ikke? .. jeg vel "bare" åbne en ny prompt hvergang jeg skal skrive en af de efterfølgende kommandoer - eller hva' ?
Please hjælp et gammelt 64'er fossil til at forstå  -  jeg vil være i Din/jeres gæld for altid..

Mange hilsner Jakob!

PS: jeg er skide go til at spille uridium..

Redigeret af jakj - 17-April-2008 kl. 21:39
Til top
jakj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 22:12
OKAY nu begynderr jeg at forstå .. Jeg skrev ikke CMD og derfor blev DOS window'et ikke åbnet permanent ... Nu har jeg et permanent vindue ... når jeg taster TELNET 192.168.62.52 som er min NAS's ip adresse .. skriver den "der kunne ikke opnås forbindelse til værten på port 23 ... ??? Hva' nu ...

Redigeret af jakj - 17-April-2008 kl. 22:38
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 22:14
Jakob, fat mod
Telnet foregår ganske rigtigt i et DOS-vindue.
Sådan et vindue kan du åbne med WIN+R (hold Windowstasten nede og tryk på 'R' -- svarende til 'Kør'), hvorefter du skriver cmd.

Så får du en DOS-box og skriver:

Ip-adressen til din NAS skrives ind efter 'Telnet' i boksen ovenfor. Telnet er den protokol, som du skal benytte. Den bruger du i dit DOS-vindue

Bemærk, at det er rart og godt at give din NAS en fast IP-adresse, så du ikke skal finde den frem hver gang, du skal have fat i den. Du kan også give den et navn - min hedder 'Klods', fordi den er klodsagtig - og den hedder jo også 'Cubestation' Jeg kan fx. finde den i Stifinder ved at taste \\Klods i adresselinien.

Jakob,
Når du har åbnet DOS-vinduet og skrevet Telnet xxx.xxx.xxx.xxx (IP-adressen til din NAS),
så kan jeg altså ikke hjælpe dig mere. Jeg har hverken en Qnap eller en Klemmeboks
Du bør imidlertid blive spurgt om først dit brugernavn, som er 'root', og dernæst dit pwd, som er 'mituknækkeligepwd'
Så er du inde... og så er min spidskompetence meget, meget langt væk

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 22:37
Krydsede vores indlæg?

OK, hvis du ikke kan få fat i din NAS med "Telnet ipa.dre.sse" er det enten ikke den rette ip-adresse eller også er den ikke på dit netværk.

Venligst
Søren
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2008 kl. 20:02
På min Synology-NAS skal telnet (og SSH) adgang enables inden det kan benyttes - det tilsvarende gælder ikke for en QNAP?
Til top
jakj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 09:12
Øv - det løser simpelthen ikke mit problem. NAS'en er på mit netværk ... jeg kan hente fra den helt normalt via min desktop, men kan altså ikke connecte via telnet .. jeg forstår det simpelthen ikke .. det skulle være så nemt, men så alligevel ikke - jeg kan se at der er flere i forummet som kan få squeezecenter til at køre på deres NAS hvorfor kan jeg ikke ... jeg er nu, over en uge efter jeg fik systemet, stadigt ikke kommet forbi pkt. 3 i flipflops beskrivelse .. irriterende og "wierd" .. ØV og hjælp..
Til top
JayBee36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 10:02
Det kunne lyde som om at din firmware ikke er åben for telnet.
lav en lige en google-søgning på Qnap og telnet og jeg tror at du kommer videre. Jeg har selv en synology så jeg kan ikke sige dig præcis  hvad du skal bruge.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu