recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil spille DVD-RW men ikke -R
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVil spille DVD-RW men ikke -R

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
callesoroe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Vil spille DVD-RW men ikke -R
    Sendt: 09-Juni-2005 kl. 08:38

Hej!

Jeg er jo ved at komme godt igang med at bruge min nye Pioneer DVR 433H og har nu brændt nogle skiver på den. Det mærkelige er at "Sønnikes" DVD(en billig United) gerne vil spille DVDerne når de er brændt på DVD -RW men ikke når jeg bruger DVD-R. Der er Verbatin medier jeg bruger. Er det ikke mærkeligt??? Der er ingen problemer i at afspille dem på vores transportable Denver DVD til bilen. Bør United DVDen ikke kunne spille -R når den kan spille -RW?? Kan det være mediemærket den ikke kan lide?? Lidt surt når man lige har købt 50!!

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2005 kl. 12:30

Oprindeligt skrevet af callesoroe callesoroe skrev:

Jeg er jo ved at komme godt igang med at bruge min nye Pioneer DVR 433H og har nu brændt nogle skiver på den. Det mærkelige er at "Sønnikes" DVD(en billig United) gerne vil spille DVDerne når de er brændt på DVD -RW men ikke når jeg bruger DVD-R. Der er Verbatin medier jeg bruger. Er det ikke mærkeligt???

Jeg synes nu næsten det er mere mærkeligt at den godt vil afspille DVD-RW medierne. United er berygtet for ikke at ville afspille medier fra Pioneer (se trådene Video-mode DVD-R problem og Pio 720H).

Alternativt kan du brænde alt ud på DVD-RW og bruge PC'en til at recode til DVD-R (med f.eks. DVDShrink eller Nero Recode).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2005 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Alternativt kan du brænde alt ud på DVD-RW og bruge PC'en til at recode til DVD-R (med f.eks. DVDShrink eller Nero Recode).

/Lars

Jeg er godt nok ikke meget inde i Nero men kan man ikke blot bruge en diskcopy i Nero og så læse fra DVD-RW og brænde på DVD-R? Er der forskel på svaret om man har 1 eller 2 drev?

Claus

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2005 kl. 22:32

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Jeg er godt nok ikke meget inde i Nero men kan man ikke blot bruge en diskcopy i Nero og så læse fra DVD-RW og brænde på DVD-R? Er der forskel på svaret om man har 1 eller 2 drev?

Problemet skyldes (så vidt jeg kan forstå) at Video/DVD strukturen Pioneer optageren danner på mediet ikke lever op til de forventninger visse afspillere har (bl.a. United). Det er derfor nødvendigt at have et andet program til at danne en identisk DVD-Video struktur, men med et par bits vendt hist og her (ikke særlig teknisk forklaring, men jeg er faktisk ikke klar over hvilke værdier/forhold United afspilleren ikke bryder sig om!?!).

Uanset om du har ét eller to drev skal du derfor have plads til DVD optagelserne på harddisken (re-kodes fra DVD til harddisk - og brændes tilbage på DVD).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
callesoroe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2005
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2005 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Oprindeligt skrevet af callesoroe callesoroe skrev:

Jeg er jo ved at komme godt igang med at bruge min nye Pioneer DVR 433H og har nu brændt nogle skiver på den. Det mærkelige er at "Sønnikes" DVD(en billig United) gerne vil spille DVDerne når de er brændt på DVD -RW men ikke når jeg bruger DVD-R. Der er Verbatin medier jeg bruger. Er det ikke mærkeligt???

Jeg synes nu næsten det er mere mærkeligt at den godt vil afspille DVD-RW medierne. United er berygtet for ikke at ville afspille medier fra Pioneer (se trådene Video-mode DVD-R problem og Pio 720H).

/Lars

Hej Lars!

Nu har jeg læst de andre tråde igennem, og det ser jo ud til at det er United der har et problem. Nu har det jo ikke været verdens dyreste maskine, så jeg går på jagt efter en anden billig maskine til Sønnike. Jeg tager så bare en brændt skive med i butikken, for at se om den kan spille den.

Tak for svarene!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu