Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
brundless
Ny bruger
Oprettet: 19-Marts-2008
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: Linksys DMA2200 - uden Media Center? Sendt: 03-Maj-2008 kl. 00:08 |
Hej alle, Jeg har lige købt en Linksys DMA2200 som jeg syntes så acceptabel ud på specs i Fona til 2400,- Som jeg forklarede den rare ekspedient så skal den bruges til at afspille film fra min Synology Cube Station. Og det var helt fint sagde han. (Dvs. jeg bruger ikke noget Windows-baseret mediecenter) Nu har jeg så fedtet med den i en god portion tid og jeg har ret svært ved at se at den overhovedet fungerer uden et win-mediecenter??  Kan nogen af/bekræfte dette? Og hvis den nu ikke gør - hvad gode råd kan i så komme med ifht. at proppe den tilbage i halsen på FONA?  På forhånd tak!
|
 |
shaman
Super bruger
Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 00:25 |
Såvidt jeg kan se er det fulde produktnavn "Linksys Media Center Extender DMA2200", og alt i produktbeskrivelsen indikerer at den skal bruges sammen med Windows Vista Media Center... citat fra DMA2200's datasheet; "Access video, music, and photos rom your Microsoft Windows Vista™ Operating System Media Center PC and stream it to your home entertainment system via the DMA2200."
|
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 02:40 |
Jeg har lige testet en Linksys DMA2100 (den uden DVD drev). Den kunne ikke se min Synology 207+ upnp server. Den kunne heller ikke se min TwonkyMedia server. Men den kunne godt se, at jeg havde en Windows Media Player kørende på min arbejdsstation. Jeg har dog ikke delt filer med den.
Jeg testede den i forbindelse med et Media Center, og der virkede den sådan set fint nok, til visse grænser. Men det kommer i en anmeldelse inden længe.
|
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 04:30 |
brundless skrev:
Hej alle,
Som jeg forklarede den rare ekspedient så skal den bruges til at afspille film fra min Synology Cube Station. Og det var helt fint sagde han.
|
Ja desværre kan man ikke rigtig regne med hvad de siger i div. radio/tv for handlere, simpelthen fordi de ved ikke så meget om tingene som os "nørder" gør.
jeg tror ikke den virker med din synology cube station, da den jo er beregnet til en HTPC med vista.. men du har vel mulighed for at aflevere den tilbage når han nu har sagt noget forkert til dig..??
|
 |
brundless
Ny bruger
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 09:21 |
Hey Shaman, Kandersen og Pizzabager,
Tak for hurtige svar. Og der er vidst enighed om at den ikke kan bruges til min cubestation.
Jeg forsøger at aflevere den igen i dag, men jeg skal være ærlig og indrømme at jeg tvivler på at de vil have den tilbage. Hvad gør jeg i givet fald at han siger at indpakningen jo er brudt?
Forbugerombudsmanden eller andet godt?
|
 |
brundless
Ny bruger
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 15:38 |
Nå, det gik, og de tog pænt imod den - bedre service end forventet - sorry Fona.
Jeg tog så forbi computercity hvor de forsøgte at sælge mig selvsamme med forvisning om at det kunne den sagtens. Nej tak. Nå, så skal jeg jo bare finde ud af hvad jeg skal købe i stedet..
Tak for input!
|
 |
shaman
Super bruger
Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 19:48 |
Hej brundless - en D-Link DSM-520, eller en DSM-750 kunne være nogle bud... dog bør du først finde ud af hvilke filtyper du har liggende (og deres attributter), og derefter undersøge om de er understøttet af den afspiller du påtænker at købe.
Redigeret af shaman - 03-Maj-2008 kl. 19:49
|
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
|
 |