|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() Sendt: 02-Maj-2008 kl. 23:21 |
Ja som overskriften siger, har flere herinde spurgt til hvor meget bruger en plasma, en lcd skærm, en reciever osv. osv. i standby. Pga. af mit eget setup som jo sluger en del strøm på årsbasis i standby har jeg været på jagt efter noget der nemt og simpelt kunne håndtere at slukke for flere ting (standby strøm) hurtigt og simpelt uden jeg skulle afbryde på en kontakt og også tænde igen hurtigt og simpelt. Efter jeg var på besøg hos en ven for fornylig fandt jeg så svaret på mine "bønner" og jeg anede faktisk ikke hvor super nemt og smart det kunne være, har prøvet med en almindelig elspareskinne der ikke virkede helt efter mit ønske og hensigt. Jeg har 1 x 50" plasma, 1 x reciever, 1 x blu-ray afspiller samt min subwoofer sat på dette apparat, og det virker bare som det skal (er testet efter med en elmåler 0 watt når apperatet er tilsluttet, det er en ok årlig besparelse. Mange ved sikkert der findes ting ala det her men syntes ikke man ser meget om det så nu deler jeg min aha oplevelse med andre :) Det er lige så simpelt som beskrivelsen siger, så med mindre folk ønsker konkrete svar vil jeg lade teksten på seas side tale sit tydelige sprog Redigeret af Smurf - 02-Maj-2008 kl. 23:22 |
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Linket virker ikke
|
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Virker fint her...
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Fint produkt, men de ting som skal kunne starte og optage kan man jo ikke slutte til, som f.eks HD optager eller HTPC, og i mit tilfælde har jeg kun HTPC, men den bruger nu heller ikke ret meget i standby tror det er 3 watt, tv'et bruger under 1w, så for mig ville det ikke give så meget, men folk der har gamle apparater kan det give meget.. jeg blev overrasket over mit gamle 14" crt tv i soveværelset brugte 17w i standby.. jeg gik huset igennem for ca 1 år siden, med sparometer fra biblio. og fandt mange syndere.. Nu er vi begyndt at bruge standby på computerene(istedet for at slukke, på S3 standby tager det kun 5 sek at starte op, og strømforbruget i standby er næsten det samme som slukket) Sparepære i næsten hele hjemmet. tager strømmen fra de ting jeg ved bruger meget i standby når det ikke bruges. bla mit gamle stereoanlæg fra 1993, 14" crt i soveværelse. Skiftet køleskab, Lol det brugte 3-4 gange så meget strøm som et nyt a+ skab. effektiv standby på HTPC'en. Ny bedre pumpe på akvariet. Og idag bruger vi ca 60% af hvad vi gjorde før. besparelse om året ca. 4-4500 kr. jeg synes det er det værd, men okay vi var også nogen strømsvin før Redigeret af Pizzabager - 02-Maj-2008 kl. 23:58 |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Det var mærkeligt. Jeg får blot følgende besked: Internet Explorer cannot display the webpage. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
Sandal hvilken version af explorer bruger du? 6 eller 7 ? Ja jeg har så også valgt min tdc box seperat tilsluttet da den optager hele tiden og opdaterer osv. så den kan så ikke lige men alligevel, det er da klart i skridt i den rigtige retning og den koster ikke en bondegård og er SUPER SIMPEL at installere :) |
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Linket virker fint her i IE 7. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Så vidt jeg husker var der af og til problemer med visse versioner af 6.xx af IE når der er % i links men det er nu engang det linket er hos SEAS og det hjælper desværre ikke at lave en forkorter på det fordi den vil stadig skulle redirecte til det oprindelige med de tegn browseren ikke er glad for :/
|
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
|
![]() |
|
![]() |
Benytter IE 7. Men jeg kan slet ikke få siden til at virke. Hverken http://brugenergienbedre.seas-nve.dk eller bare http://www.seas-nve.dk virker. Hvad hedder produktet, så kan jeg evt. finde det et andet sted? |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Powersafer PS 3.X fjernbetjent standby-stopper |
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Så har du da lidt af et problem, de links er helt OK i min IE 7. Heldigvis da når man lige skal se sit forbrug/regning og lave aflæsning. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
BigBen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() |
Produktet oplyses at have en maks. belastning på 480W, hvilket jo ikke er så meget, hvis man har både 50" plasma, BD, receiver og sub kørende. Har du bemærket noget i den forbindelse ? Vh/Jan |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |