recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugtværdi for Sanyo PVL Z3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugtværdi for Sanyo PVL Z3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Emne: Brugtværdi for Sanyo PVL Z3
    Sendt: 03-Maj-2008 kl. 17:39
En sådan projektor, med 900 timer på pæren - uden hverken lærred eller ophæng.

En herinde som er klar på et bud på en fornuftig pris?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 17:45

Den bedste pris får du nok på qxl. Der er mange der køber alt for dyrt.

I handel på div. fora giver den nok ikke mere end 2500 - 3000 kr. alt efter stand, om du har manual og emballage og om den har hængt i rum hvor der er blevet røget.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 17:52
Jeg siger tak for svaret og kvitterer med et par nye spørgsmål:

Én af mine venner er i gang med at forhandle lidt om en Nec HT-410 projektor - og da jeg selv har gang i noget projektorhandel for tiden, mente han jeg ville kunne rådgive. Dog har jeg absolut ingen fornemmelse for værdien af en sådan i dag og hvornår man har gjort en god handel. Måske noget I også kunne hjælpe lidt med?

Derudover, nyere LCD-projektorer i den lavere middelklasse - kræver de stadig samme mørklægning - eller er teknologien blevet venligere stemt overfor folk med urealistisk store vinduespartier i stuen?

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 18:05

Oprindeligt skrevet af quadrago quadrago skrev:

Jeg siger tak for svaret og kvitterer med et par nye spørgsmål:

Én af mine venner er i gang med at forhandle lidt om en Nec HT-410 projektor - og da jeg selv har gang i noget projektorhandel for tiden, mente han jeg ville kunne rådgive. Dog har jeg absolut ingen fornemmelse for værdien af en sådan i dag og hvornår man har gjort en god handel. Måske noget I også kunne hjælpe lidt med?

Derudover, nyere LCD-projektorer i den lavere middelklasse - kræver de stadig samme mørklægning - eller er teknologien blevet venligere stemt overfor folk med urealistisk store vinduespartier i stuen?

Nec HT-410 har en ret ringe opløsning; 854x480. Du vil sikket høre mange der mener at det slet ikke kan gå, men det er ikke ensbetydende med at det er helt skidt. Personligt ville jeg ikke købe den, men det kommer an på hvad din ven har af forventninger, hvor stort lærrede han vil bruge og hvor meget han skal bruge den.

Ang. mørklægning er det nærmest altid god stil at kunne gøre rummet så mørkt som muligt, hvis man ønsker så pænt et billede som muligt. Her er der typisk tale om sortniveau'et der lider under for meget lys i rummet, men også farverne kommer tit til at se lidt triste ud.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 18:11
Tror det skal supplere hans Panasonic - så én film eller to om ugen og sikkert lidt fodbold nu og da. Tror det var omkring en 1500,- han snakkede om, så hvis det er helt galt er det ikke mange peanuts - og så kan børnene sikkert få glæde af den i stedet for.

Tænkte nok at jeg er tilbage ved mørklægning, hvilket fruen ikke bliver lykkelig over. En som kender en forhandler af motoriserede gardiner, gerne noget plisse-persienne-værk - og til en fornuftig pris?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 18:16

Har han planlagt at bruge den om dagen?! Hvis det er tilfældet er det nødvendigt at mørklægge. Jeg bruger kun projektoren når det er helt mørkt udenfor, og mørklægger ikke. Det er nok med de 2 nærmeste persienner. Er det dagslys er det ikke værd at tænde for den.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 18:49
Han har vidst ingen problemer med muligheder for at mørklægge.

Jeg har derimod rigelige problemer, slet ikke turdet prøve projektor efter jeg er flyttet, men savner nu biografstemningen så meget at jeg er på udkig efter en ny projektor - og en mørklægningsstrategi.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu