Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jobs
Bruger
Oprettet: 26-Juli-2007
Status: Offline
Point: 182
|
Emne: helikopterflyvning i GTA 4 Sendt: 02-Maj-2008 kl. 01:20 |
Jeg er ved at prygle min PS3 controller lige nu.
Har, forgæves, forsøgt at genneføre en mission hvor jeg skal forfølge en anden helikopter igennem byen, og det er totalt umuligt.
Den slipper hele tiden fra mig, da jeg simpelthen ikke kan styre den fordømte helikopter ind imellem husene uden og ramme dem eller få vendt skidtet i alle mulige retninger.
Har prøvet både med classic og standard controller setup, med og uden SIXAXIS og det går bare ikke.
Jeg er helt nede, da det er en af missionerne som er vigtige for histories, så jeg kan ikke komme videre, og hvis jeg vælger og spille lidt inden jeg forsøger missionen igen, bliver jeg KONTANT ringet op på mobilen, fordi man vil have jeg skal begynde missionen :(
Er der andre som finder det umuligt og styre de fordømte helikoptere?
Nogen tips eller *host* cheats *host*?
|
 |
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
|
Sendt: 02-Maj-2008 kl. 01:29 |
Det er en funktion under Options på din mobil hvor du kan sætte historien på pause (den hedder vist bare sleep mode, eller sådan noget).
Det skulle forhåbentlig give dig tid til at træne lidt - hvis du kan finde en helikopter (i enten single- eller multiplayer).
Jeg har selv kun prøvet at flyve en i Sixaxis tutorialen - det var også et rent mareridt i de få minutter jeg forsøgte mig  .
Jeg fik vist rimelig styr på den der var i Vice City, så med mindre den er meget sværere at styre her, så kan det forhåbentlig lykkes.
|
 |
jobs
Bruger
|
Sendt: 02-Maj-2008 kl. 14:38 |
Det er bare HELT umuligt for mig og styre den fordømte helikopter. Min finmotorik er åbenbart ikke til det.
Fedt og sidde fast i historien pga. dette :(
|
 |
Deucalion
Bruger
Oprettet: 03-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 83
|
Sendt: 02-Maj-2008 kl. 14:54 |
Bruger du R2 og L2 til at dreje med (eller også er det R1 og L1?). Det var i hvert fald en stor hjælp for mig i de tidligere spil. Jeg er desværre ikke nået til den omtalte mission i GTA4 endnu.
|
 |
jobs
Bruger
|
Sendt: 02-Maj-2008 kl. 14:58 |
Deucalion skrev:
Bruger du R2 og L2 til at dreje med (eller også er det R1 og L1?). Det var i hvert fald en stor hjælp for mig i de tidligere spil. Jeg er desværre ikke nået til den omtalte mission i GTA4 endnu. |
Ja, jeg har prøvet med og uden brug af L1/R1 og jeg kan simpelhen bare ikke undgå og ramme bygningerne.
Vil ikke gå for meget i detaljer, da jeg ikke vil ødelægge noget for nogen der ikke er nået dertil endnu.
Jeg har forsøgt snart 50 gange (uden overdrivelse) og er så hulens frustreret, da jeg ikke kan komme videre i spillets historie medminre jeg nakker den her mission.
Nogen der har lyst til at tjene en kasse øl og spille missionen for mig? 
|
 |
Miths
Super bruger
|
Sendt: 02-Maj-2008 kl. 15:24 |
Hvis du har brug for en helikopter til at træne lidt i, så fandt jeg den her cheat code til brug med mobiltelefonen:
Spawn Police Chopper - FLY-555-0100 (3595550100)
Bemærk dog at der vist er en "cheat måler" under dine in-game stats, så hvis du af en eller anden grund føler behov for at holde den pæn og ren, så skal du ikke bruge ovenstående  .
Redigeret af Miths - 02-Maj-2008 kl. 15:25
|
 |
jobs
Bruger
|
Sendt: 02-Maj-2008 kl. 17:22 |
Ok, så gik manden amok, satte sig ned og prøvede igen og igen.
Fandt ud af at det gik fint hvis jeg gik HØJT op, i stedet for at flyve imellem bygningerne.
Ude over vandet fik J ham i 3. forsøg. Hvilket rush. jeg er helt oppe og køre :)
|
 |
Miths
Super bruger
|
Sendt: 02-Maj-2008 kl. 17:45 |
jobs skrev:
Ok, så gik manden amok, satte sig ned og prøvede igen og igen.
Fandt ud af at det gik fint hvis jeg gik HØJT op, i stedet for at flyve imellem bygningerne.
Ude over vandet fik J ham i 3. forsøg. Hvilket rush. jeg er helt oppe og køre :) |
Det skal jeg huske når jeg selv når til den mission. Ellers så kunne det vist også ende med at jeg kommer tæt på smadre min controller i arrigskab - og det ville være lidt en skam hvis jeg har fået min længe ventede Dual Shock 3 fra USA til den tid  .
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 02-Maj-2008 kl. 22:44 |
Håber ikke det er lige så besværligt på Xbox kontroleren. Det der six-axis lyder mere som bøvl end gavn i mine ører.
|
 |
jobs
Bruger
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 00:31 |
Nagash skrev:
Håber ikke det er lige så besværligt på Xbox kontroleren. Det der six-axis lyder mere som bøvl end gavn i mine ører. |
Det er/var det også.
Virkede som en bedre løsning i starten, men efter nogle forsøg var den ved at ryge ud af vinduet, da man overstyrer for vildt med det.
Klarede det med standard indstillinger på controller og ved at flyve højt over bygningerne, efter målet, for og dykke ned i hans højde da vi kom over vandet.
|
 |
Miths
Super bruger
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 01:32 |
Nagash skrev:
Håber ikke det er lige så besværligt på Xbox kontroleren. Det der six-axis lyder mere som bøvl end gavn i mine ører.
|
Jeg har endnu ikke fundet et PS3 spil hvor jeg ikke øjeblikkeligt droppede en evt. Sixaxis motion control funktion, til fordel for de almindelige analoge thumbsticks (og det kan man vist heldigvis altid, muligvis med enkelte undtagelser).
Den eneste gang hvor jeg har syntes motion control virkede nogenlunde, var til styring af projektiler i Heavenly Sword.
Som jeg har nævnt flere gange før, så er jeg ikke just nogen fan af min XBox 360 efter jeg fik købt mig en PS3, men jeg ville dog gladeligt give 1000 kr. for en kopi af XBox 360 controlleren til min PS3 :).
Den ligger bedre i hånden end PS3 controlleren, mere ergonomisk placering af de to sticks, bedre triggere (hvem fa'en var den idiot hos Sony der syntes det var bedre med en konveks fremfor konkav form?) og mere tyngde (det, samt rumble naturligvis, skulle vist være afhjulpet lidt med det nye Dual Shock 3, som jeg gerne skulle få med posten i næste uge).
Det eneste PS3 controlleren gør bedre er D-pad'et - som mildest talt er temmelig ringe or upræcist på 360 controlleren. Men det er så som regel også den del af controlleren der benyttest mindst - og i mange spil kun yderst lidt.
|
 |
bigfoot
Ny bruger
Oprettet: 26-April-2008
Point: 6
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 11:23 |
Ikke for at drille, Jobs, men klarede den mission uden problemer i første forsøg. Og jeg fløj endda ind mellem bygningerne
|
 |