recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dreambox alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDreambox alternativ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Emne: Dreambox alternativ?
    Sendt: 01-Maj-2008 kl. 14:49

Jeg overvejer at købe en Dreambox, men den er vist ret dyr, hvis det skal være HD udgaven. Findes der ikke nogle billigere alternativer?

Den skal være linux baseret (skal kunne opgraderes), netværk/lan, kunne vise HDTV, DVB-T + DVB-S2 tuner og den må gerne kunne optage på harddisk.

Links om emnet (dansk eller engelsk) eftersøges også.

Med venlig hilsen
baloo55

Mvh.
Baloo55
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 17:18

prøv en AbCom IPBOX 9000HD  den er også dyr, men ikke helt så dyr, når du kikker på at den har 2 tunere..
Den nye sending kommer her omkring d. 15 maj, og der følger nok en anden pris med der også... (altså i Tyskland)

Og så ved jeg ikke om du snakker dm800 eller dm8000

Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 21:12

Hej pendec

Først tak for dit svar.

Sådan en IPBOX 9000HD, har den DVB-T og kan den bruge linux på samme måde som DB? (CS)

Mvh.
Baloo55
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 01:48

Det kan den..

Den har bare 2 tunere.. ellers har den så mulighed for dvb-s/2 dvb-c dvb-t

og hdd osv...

Der er problemer med undertekster på canal+, men viasat har da "svenske" indtil videre.. ellers er det vist ok og tæt på en db.

Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 16:22
Tak for svar
Mvh.
Baloo55
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Der er problemer med undertekster på canal+, men viasat har da "svenske" indtil videre.. ellers er det vist ok og tæt på en db.

Understøtter den da både CD & VIAsat? er der plads til 2 Cam moduller eller er der 2 kortlæser i, som understøtter de to systemer?

MV

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Shovel79 Shovel79 skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Understøtter den da både CD & VIAsat? er der plads til 2 Cam moduller eller er der 2 kortlæser i, som understøtter de to systemer?

MV

Den har 2 CA slot og 2 interne kort læsere som understøttes idag.. både CD og Via kører ( Via HD gør ikke pt)

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 21:15

hej

ikke for at sige noget dårlig om ip9000, for jeg kender den kun via det pendec har skrevet.men læste lige på en norsk forum, at man kan bruge en usb kortlæser til db800, så den også har 2 kortlæserere eller flere,men det er samme problem med den, den kan tage canal digital også hd men viasat kun sdkanaler.der er 2 der har en db til test inden den måske kommer senere i sommer ?????.det der måske er bedre med db er at images100% er klar med det samme ,da den kører næsten nøjagtig som db7025 som jeg læser det.

hilsen agger

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 17:31

Det tog dreamboxen flere år at nå til hvor den er idag.

DM7025 er stadig lidt bagud..

Ip9000 og dm800 er helt nye, og rigtig mange små børne sygdomme viser sig.. Så lad dem nu få deres fejl ordnet, og nu flere som supporterer disse bokse nu bedre (set som opensource løsning)

så kan jeg kun lige sige at dm800 er med 1 dvb-s2 kort, og DVI.. ip9000 er jo altså lidt bedre her, med HDMI og 2 tunere.. på det niveau..
Men også ca. €200 dyrere..
Jeg kan kun forstå at dvi er ok, hvis man altid smider lyden over anlægget, det gør man vel ikke altid, eller når man ser morgen tv osv..? så er 1 kabel direkte til tv med begge dele da et plus.

Hvad ellers hdmi nu kan give os af fordele.

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 20:49

hej pendec

Den der dm800 er faktisk så smart lavet, så ud af dvdi stik får du både lyd og billede,de har sat en eller anden fidus i db800, så den virker lige som hdmi.Grunden til det er åbenbart man skal betale licens for hdmi så det vil de ikke,men hvis det er rigtig, er det jo også lige meget,den eneste grund til jeg tror dm800 bliver den der vil køre bedst, er fordi der vil blive meget mere software til den,næsten alt fra7025 kan bruges eller let laves om til dm800.det jeg skriver her, er hvad jeg har læst på de norske forums der skriver de om hdmi og dvi i dm800 meget meget.så hvis den nogensinde kommer så er det svært at vælge .

hilsen agger

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu