|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() Sendt: 05-Maj-2008 kl. 20:19 |
Tiden er kommet hvor mit aldrende DVD drev (LiteOn LTD-165H) skal udskiftes med et noget nyt. Det nye skal være en DVD brænder forbundet via SATA.
Umiddelbart gik jeg med en drøm om et LG drev da de skulle være absolut bedst til prisen, men desværre har de vist sig svære at finde. Jeg fandt en omtale af Samsung SH-203B som skulle være et ganske godt drev, men det billede er blevet noget mudret af Samsung selv med ikke mindre end 3 varianter på det danske marked: SH-203B, SH-203D og SH-203P. Er der nogen der har erfaringer med Samsung drev generelt og eventuelt med en af de nævnte modeller? En forskel på ganske mange drev er modeller med eller uden LightScribe. Er LightScribe så meget værd at man bør undlade at kigge på drev uden? |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
mange gange er bogstavet efter numret bare farven på drevet. sådan noget som lightscribe, der vil det altså være meget bedre med en printer som kan printe på dvdmedier, for normalt koster lightscribe medierne, lidt mere end dem man kan printe på. |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Jo, men så skal man jo have en printer, der kan printe på medierne. Med et brænderdrev med Lightscribe får man så at sige medieprinteren med i prisen. Det eneste man så kan sige er, at Lightscribe ikke er en farveprinter, den printer kun i sort/hvide billeder (gråtoneskala). Til gengæld er levetiden formodentligt højere end selvklæbende labels og direkte blækprint. Og med Lightscribe er det måske mere "lige ved hånden" at få sat en label på CD'en/DVD'en. Se også www.lightscribe.com . Det skal siges at jeg ikke selv har lightscribe, men jeg kunne måske godt tænke mig det, hvis jeg engang køber en ny computer.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
du kan jo også ¨å en printer, som kan printe på dvd´er, til næsten ingen penge. jeg har selv haft en lightscribe på et tidspunkt, men syntes ikke det var særligt pænt, derfor gik jeg over til den anden måde. og der er vel ikke mange som bruge den måde med selvklæbende labels i dag, da det er ret besværligt. |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
![]() |
der er da masser af drev fra LG. lige fra 179,- og op til næsten 2000,-. du skal bare gå lidt ned på siden. Redigeret af flemming larsen - 06-Maj-2008 kl. 08:50 |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Prøv at tilføje kravet om at det skal være et internt drev med SATA interface og så er der kun 2 modeller tilbage.
LG GH20NS10 Super Multi som kun kan købes hos Databutikken.com i Sverige og LG GSA H62N Super-Multi som er forholdsvist dyrt. Forskellen på de 3 nævnte Samsung drev er ikke farven. De findes alle 3 i 2 forskellige farver, sort og en som Samsung kalder elfenben. Retail udgaverne af SH-203P bliver leveret med begge fronter så man kan udskifte efter eget valg. Redigeret af Zagadka - 06-Maj-2008 kl. 09:34 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |