recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med at afspille DivX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med at afspille DivX

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med at afspille DivX
    Sendt: 30-April-2008 kl. 17:18

Jeg forsøger mig i øjeblikket med at konvertere nogle af mine DVD'er til DivX. Jeg bruger DVDx til at lave VOB til AVI (DivX). Jeg oplever desværre at nogle af de filer jeg laver ikke virker. Jeg har nyeste vers. af DivX 6.8.2 Hvis det siger nogle noget, så bruger jeg 1-pass quality-based på Q4.

I dette tilfælde har jeg påbegyndt konverteringen og stoppet den efter nogle min. Her fungerede filen fint. Men vis jeg lader filmen køre færdig, fungerer den ikke. Hverken i Windows eller på PS3. Filen ender på 2.04GB.

Nogen der kan hjælpe?

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 20:09
Du sagde selv de magiske ord, "Filen ender på 2.04GB".

AVI filformatet indeholder et længde felt i headeren som er et 32 bits heltal. I den originale version feltet specificeret som være signed hvilket betyder at en bit går fra til fortegn. Vi havner således med en maksimal værdi på 2^31 = 2147483648 bytes = 2097152kiB = 2048MiB = 2GiB. Windows bruger ikke den mere korrekte betegnelse GiB om filstørrelser, så på Windows bliver slutresultatet at en AVI fil ikke kan være større end 2GB.

Løsningen på dette problem hedder OpenDML udvidelserne til AVI formatet (også kaldet AVI version 2) som fjerner fortegnet på størrelsesfeltet, eftersom negativ filstørrelse ikke giver mening. Resultatet af talgymnastikken bliver nu en maksimal filstørrelse på 4GiB, eller 4GB i Windows. Desværre er understøttelsen af OpenDML udvidelserne til AVI ikke så udbredte som man måske kunne ønske.

Eftersom du bruger DivX 6 kunne løsningen være .divx formatet, som er nyere og beregnet til DivX mediefiler. Alternativet er at tage springet hele vejen til et andet codec og filformat. Du laver højkvalitetsfiler så du skulle overveje at kigge på x264 codec'et (en gratis implementation af H.264) og overveje at vælge MKV filformatet. Jeg har dog ingen ide om nogen af disse alternativer vil virke på PS3, men Windows kan uden større problemer (lidt konfiguration) afspille alle alternativerne.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 20:21
PS3'en spiller ikke .mkv - men den spiller med glæde eks. h264/aac i en .mp4 container - formatet kaldes også avc og dvd kan eks. hypernemt konverteres med Nero recode til dette. Der findes selvfølgelig også gratis værktøjer der med lidt mere indsigt fra brugeren kan løse denne opgave.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 19:52

Øv øv øv. Nu troede jeg lige det kørte for mig Men tak for den fine forklaring Zagadka.

Jeg har prøvet at kigge lidt på det der AVI v2, men er ikke sikker på hvad det er jeg søger. Er det et seperat codec? og hvor finder jeg et download?

Spawn: Jeg har prøvet at downloade H.264 codec'et. Jeg kan åbenbart ikke bruge DVDx, da formatet ikke kommer frem i menuen. Findes der et lign. gratis program. Gerne henvisninger.

Det der container...er det ligesom DivX i AVI?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 19:58

Der findes eks. gratis programmet handbrake som kan konvertere en dvd til ps3 kompatibel h264/aac i en mp4 container - man vælger blot den indbyggede ps3 profil

http://handbrake.fr/

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 20:21
AVI er et filformat og har som sådan intet med indholdet at gøre. Det er et relativt simpelt format (jeg har selv tidligere skrevet en fortolker til formatet) som har eksisteret i lang tid. At det har eksisteret i lang tid (siden 1992) og ikke kræver mange ressourcer at fortolke betyder at det har vundet stor udbredelse.

OpenDML udvidelserne har ligeledes eksisteret i noget tid (siden 1996), men eftersom de blandt andet løser et relativt sjældent problem har de ikke vundet lige så stor udbredelse. Mange påstår at de understøtter udvidelserne, men min erfaring siger at det langt fra altid er sandt.

Der er ikke tale om noget du kan downloade separat, enten er det understøttet af dit program er også er det ikke. Selvom programmet påstår det så bør det testes før det tages for gode varer.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Der findes eks. gratis programmet handbrake som kan konvertere en dvd til ps3 kompatibel h264/aac i en mp4 container - man vælger blot den indbyggede ps3 profil

http://handbrake.fr/

Nu prøver jeg at se hvad jeg får ud af Handbrake. Tak for tippet. Prøver at lege lidt med det.

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 00:40
Har nu prøvet at afspille første fil jeg har lavet med PS3 preset. Var dog ikke sikker på hvad jeg skulle døbe filens extension, så skrev bare MP4. Men jeg kan ikke afspille filen. What to do?
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 09:50
Prøvede også lige at afspille på PS3. Får kun lyd ud. Er det fordi at filen bliver kodet til HD? Har kun alm. TV. Er ved at prøve presetet Film istedet nu.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 17:47
Prøvede nu presetet Film. Det virkede slet ikke. Im lost.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu