|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
frimann85 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Status: Offline Point: 168 |
![]() Sendt: 28-April-2008 kl. 20:40 |
Hej! Min kæreste står og skal bruge en bærbar.. Den skal hovedsageligt benyttes til tekstbehandling (word), internetbrug. Ingen særligt krævende applikationer. Skærmen skal ikke overstige de 14.1" og budgettet skal helst holdes inden for 6.000. Vi har kigget lidt på følgende modeller: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400086 http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=418746 http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440879 Hvilken vil I anbefale? Jeg har hørt meget godt om HP mht. service, men kender ikke til hverken ASUS eller LG på dette område. På forhånd tak! Redigeret af frimann85 - 28-April-2008 kl. 20:40 |
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
Hved med zepto, fx denne her
Min søster havde en HP gennem sit arbejde hos Microsoft, de havde så sidnssygt mange problemer med deres bærbare internt i MS (hardware defekter) - derfor vil jeg anbefale du holder dig væk fra dem. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Hej. Jeg vil anbefale LG'en. Jeg har givet min kone en 12" LG og jeg er faktisk en smule misundelig selvom jeg har en 17" Toshiba, der også er ganske lækker. Men tastaturet på LG'en er ligeså lækkert som på Logitechs toptastatur DiNovo Edge og LG'ens webcam er også bedre end på Toshibaen - LG'en leverer faktisk en pæn billedkvalitet. LG's bærbare er også flot designede og kvaliteten virker i top. Sammenligner man Zeptoen og LG'en får man en hel del mere for pengene med LG'en: Væsentligt større harddisk, bedre processor, dobbelt så meget Ram, bedre (egentligt) grafikkort (Zeptoen har ikke egentligt grafikkort), indbygget trådløst net og bluetooth (det har Zeptoen ikke uden at man vælger det ekstra), 5-in-1 kortlæser (SD/MMC/MS/MS Pro/XD) - Zeptoen har kun 3-i-en kortlæser. Og Zeptoen har ikke Windows med i prisen. Og måske er der flere ting - men hvis man opgraderer Zeptoen til nogenlunde LG'ens niveau, så kommer den til at koste over 7000,- Og det er for dyrt for en bærbar med den konfiguration, der kan fås langt bedre til dén pris. - Og for at understøtte LG'en lækre design, et par billeder:
Sammenlignet med Zeptoen: |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
Zepto kan virkelige være noget crap. Hvis den skal bruges prof vil jeg holde mig langt væk fra en sådanne. snup en Lenovo. Redigeret af niepe - 29-April-2008 kl. 08:38 |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
Hej Hvad med en MacBook, den vil sandsynligvis falde i din kæreste smag. Væsentligt federe design og finish end de øvrige mærker. Desuden slipper hun for et tungt windows system og derved en ultra hurtig opstart ved boot. Alt bøvlet med virus opdateringer, ServicePacks der ikke virker osv slipper hun også for. Jeg ved at vejl pris er en smule højere end de 6000, men der gives jo rabatter til studerende og andre grupper. Smut forbi en humac butik, der kan man lege lidt med maskinen. ![]() Den kan selvfølgeligt godt køre Word og de andre MS programmer, men der findes heldigvis andre og bedre / billigere alternativer. Angående kvalitet på bærbare så er der kun et mærke der holder nemlig IBM/Leveno, alt andet kan ikke holde. Har selv en "prof" HP, den er slidt ned allerede efter et år. Redigeret af lahan - 29-April-2008 kl. 07:33 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
MacBook...er det ikke dem, hvor bogstaverne forsvinder fra tastaturet efter relativ kort tids brug? Til gengæld har de en god batteri-levetid (på papiret). Mit bud ville også være noget IBM/Lenovo-noget, men skærmen er selvfølgelig ikke på 14". Hvad med en Acer Extensa 4220? Computersalg har den til 3.350,- med fragt. Redigeret af Non-Desperado - 29-April-2008 kl. 08:35 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Personligt ville jeg ikke smide så mange penge efter en bærbar der skal bruges til tekstbehandling og internet. Zepto har annonceret at de kommer med en bærbar til kr.2400,- http://ing.dk/artikel/87228?rss |
|
![]() |
|
![]() |
|
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
Nu skal dette forhåbentlig ikke blive en MAC - PC debat men hvor mange lukker windows ned på deres bærbare.?? Opstartstiden efter en dvale er vist ikke så lang at det er noget problem. + Har selv Lenovo / DELL og HP.. HP & DELL er ikke samme kvalitet som Lenovoen..Specielt deres T serie er kvalivare... |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
Nej efter dvale er en PC forholdvis hurtig til at opstarte, jeg lukker dog altid min Mac helt ned, men den er også lynhurtig til at boote. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Hvorfor lukker "mange" ikke windows ned på sin bærbare og sætter den i dvale i stedet for? Hvis man har den stående kan man selvfølgelig evt. godt gøre det, men bruger det ikke mere strøm? LG'en er ret hurtig til at starte op - 53 sekunder - væsentligt hurtigere end min Toshiba. Men der er heller ikke installeret så meget på den, det betyder formodentligt også lidt.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
53 sekunder. Er det kun til windows login skærm ? Windows Vista ? |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Jeg kan også kun anbefale IBM/Lenovo. Kvalitetsmæssigt, er det klart de bedste maskiner på markedet. Kig evt. her: www.laptops.dk De har dog ikke noget med 14" i din prisklasse. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |