Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mrjonas
Bruger
Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 87
|
Emne: Reciever + Front Sendt: 06-Maj-2008 kl. 21:37 |
Har lige været i Av-connection og hifi klubben for at høre hvad de kunne tilbyde mig af reciever + 2 fronthøjtaler. Grunden til jeg kun køber disse to ting er at jeg ikke har frygtelig mange penge, men gerne vil ende ud med sorround så starter i det små...
Så vill gerne lige have jeres input også
I A-v connection viste han mig:
Audiovector K3
I Hi-fi klubben blev det
Dali Concept 8
NAD T753
(Mener det var NAD T753, den kostede omkring 6000,- )
Hvilket er at foretrække? eller har i nogen andre forslag? Hælder egentlig mest til løsningen fra av-connection, selvom den også var lidt dyre
|
 |
rtoustrup
Bruger
Oprettet: 17-Januar-2008
Point: 50
|
Sendt: 07-Maj-2008 kl. 16:07 |
Hvad er dit budget?
|
|
 |
Mrjonas
Bruger
|
Sendt: 07-Maj-2008 kl. 16:49 |
rtoustrup skrev:
Hvad er dit budget? |
10.000 for 2 front og en reciever, selvfølgelig må billigere også gøre det.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
|
Sendt: 07-Maj-2008 kl. 17:33 |
Jeg er mere til Audiovector end til Concept, men det er jo en smagssag...  Ellers kunne Elac måske være et bud til højtalere!? Dog er de lidt dyrere end ovenstående, men de spiller altså også rigtig godt!  Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
|
Sendt: 07-Maj-2008 kl. 17:41 |
Mrjonas skrev:
Har lige været i Av-connection og hifi klubben for at høre hvad de kunne tilbyde mig af reciever + 2 fronthøjtaler. Grunden til jeg kun køber disse to ting er at jeg ikke har frygtelig mange penge, men gerne vil ende ud med sorround så starter i det små... |
Pænt god idé. Jeg følger samme plan. To gode fronthøjttalere giver væsentligt bedre lyd end et eller andet slattent surround-sæt, med en skrammelkasse subwoofer og mini-satellitter der poserer som 'højttalere'. Jeg ville selv købe Marantz SR4002 + de højttalere du hørte den med.
|
 |
Mrjonas
Bruger
|
Sendt: 07-Maj-2008 kl. 17:41 |
Asklepios skrev:
Jeg er mere til Audiovector end til Concept, men det er jo en smagssag...  Ellers kunne Elac måske være et bud til højtalere!? Dog er de lidt dyrere end ovenstående, men de spiller altså også rigtig godt! 
Med venlig hilsen |
Ja det var det helt sikkert, synes bare de virker en smule for "brutale" i deres design til mig, uden at lyde som kælling :D
Men er der umiddelbart ingen forskel på Audivector og så Dali højtaleren? Altså noget der taler for eller imod?
Og så har jeg set der var Dali suite 1.7 som ligger prisniveau med concept 8 er der nogen reelt forskel? fordi umiddelbart synes jeg suite ser bedre ud, og så findes der jo heller ikke noget helt sæt af concept 8 eller også kan jeg bare ikke finde baghøjtalerne :S
|
 |
Mrjonas
Bruger
|
Sendt: 07-Maj-2008 kl. 17:51 |
Naiera skrev:
Mrjonas skrev:
Har lige været i Av-connection og hifi klubben for at høre hvad de kunne tilbyde mig af reciever + 2 fronthøjtaler. Grunden til jeg kun køber disse to ting er at jeg ikke har frygtelig mange penge, men gerne vil ende ud med sorround så starter i det små...
|
Pænt god idé. Jeg følger samme plan. To gode fronthøjttalere giver væsentligt bedre lyd end et eller andet slattent surround-sæt, med en skrammelkasse subwoofer og mini-satellitter der poserer som 'højttalere'.
Jeg ville selv købe Marantz SR4002 + de højttalere du hørte den med.
|
Men er lidt itvivl om Marantzen kan hvad jeg skal bruge den til.. De ting jeg havde en ide om jeg ku smide på/komme til at smide på er.
Panasonix PX80, Ps3, HDD-optager(?), kabel tv/antenne tv og måske et form for mediecenter... ville det kunne gå? er ikke så megeti nde i det
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 07-Maj-2008 kl. 17:56 |
Marantzen kan sagtens arbejde sammen med de ting du nævner. Jeg ser ingen årsag til, at der skulle blive problemer der. Jeg kører faktisk med et lignende setup  I min SR4001 er der plads til dvd-afspiller, HD DVD-afspiller, PS3, dvd-optager, cd-afspiller, PS2, Xbox 360, HD-æske fra Canal Digital og lyd fra min Dreamcast på fronten. Nogle ting er selvfølgelig blot tilsluttet med lyd (analog, coaxial eller optisk), og andre (HD DVD og PS3) med HDMI, der selvfølgelig både klarer lyd og billede. Min skærm er så en PX60'er, heraf det lignende setup
|
 |
Mrjonas
Bruger
|
Sendt: 07-Maj-2008 kl. 18:00 |
Naiera skrev:
Marantzen kan sagtens arbejde sammen med de ting du nævner. Jeg ser ingen årsag til, at der skulle blive problemer der.
Jeg kører faktisk med et lignende setup I min SR4001 er der plads til dvd-afspiller, HD DVD-afspiller, PS3, dvd-optager, cd-afspiller, PS2, Xbox 360, HD-æske fra Canal Digital og lyd fra min Dreamcast på fronten. Nogle ting er selvfølgelig blot tilsluttet med lyd (analog, coaxial eller optisk), og andre (HD DVD og PS3) med HDMI, der selvfølgelig både klarer lyd og billede.
Min skærm er så en PX60'er, heraf det lignende setup 
|
Lækkert, så alt hvad der så indeholder billeder bruger man simpelthen bare HDMI?... Gør det ngoet at marantzen kun kan tage HDMI 1.1 ? synes at have læst mig til at der er kommet helt op til HDMI 1.3 :S..
|
 |
Emilos88
Guld medlem
Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
|
Sendt: 07-Maj-2008 kl. 18:03 |
Jeg ville vælge Marantzen, har det selv og det virker bare, concept højtalerne er jeg slet ikke ville med
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 07-Maj-2008 kl. 18:04 |
Mrjonas skrev:
Asklepios skrev:
Jeg er mere til Audiovector end til Concept, men det er jo en smagssag...  Ellers kunne Elac måske være et bud til højtalere!? Dog er de lidt dyrere end ovenstående, men de spiller altså også rigtig godt! 
Med venlig hilsen |
Ja det var det helt sikkert, synes bare de virker en smule for "brutale" i deres design til mig, uden at lyde som kælling :D
Men er der umiddelbart ingen forskel på Audivector og så Dali højtaleren? Altså noget der taler for eller imod?
Og så har jeg set der var Dali suite 1.7 som ligger prisniveau med concept 8 er der nogen reelt forskel? fordi umiddelbart synes jeg suite ser bedre ud, og så findes der jo heller ikke noget helt sæt af concept 8 eller også kan jeg bare ikke finde baghøjtalerne :S | Kælling...  Jeg foretrækker Audiovector til hver en tid. Mener også den er bedre konstrueret, byggekvaliteten er bedre end Concept... Men som sagt så er højtalervalg en smagssag, så du må næsten i sidste ende selv beslutte dig!  Suite kender jeg ikke til, men dem der ejer dem syntes de er lækre...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 07-Maj-2008 kl. 18:14 |
Mrjonas skrev:
Lækkert, så alt hvad der så indeholder billeder bruger man simpelthen bare HDMI?... Gør det ngoet at marantzen kun kan tage HDMI 1.1 ? synes at have læst mig til at der er kommet helt op til HDMI 1.3 :S.. |
Nej, det betyder ikke noget at der kun er HDMI 1.1. Det er dog ikke alle 'med billede' jeg bruger HDMI til. Der er jo også component-indgange, som jeg bruger til PS2, Xbox 360 og Canal Digital. Med sidstnævnte er der færre komplikationer end med HDMI, og min X360 er ikke ny og smart nok til overhovedet at have HDMI  Desuden er der kun to HDMI-indgange på receiveren  Om der er tre på SR4002 kan jeg ikke huske, men jo flere jo bedre. HDMI i receiveren er egentlig også kun rigtig væsentligt, når der er HD-lyd som skal ud i højttalerne, og det har du jo kun fra PS3'en sådan set. Jeg bruger selvfølgelig HDMI fra min dvd-afspiller, men den sidder så direkte i fjernsynet, og sidder så i receiveren med coaxial til lyden.
Redigeret af Naiera - 07-Maj-2008 kl. 18:15
|
 |