recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet på projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitet på projektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mjj1980 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet på projektor
    Sendt: 09-Maj-2008 kl. 23:27

Hvor godt billed kan man egentlig få på en projekter i forhold til fladskærme ?

Kender absolut intet til projektore :)

mjj
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 23:33

Prøv at læse nogle af de indlæg især Otto har lavet her på forummet.

Otto har, så længe jeg har kendt (til) ham været brændende fortaler for projektion.

Havde ellers selv den indstilling til dem, at det var forældet og halvdårligt i kvalitet.

-Og så vil jeg i øvrigt anbefale dig, at slå et slag forbi Ottos demorum, hvis du bor i nærheden - så er jeg sikker på, at du kan blive meget klogere, både på projektorer og på farvespektrum (uden at jeg vil starte den diskussion igen)

Moderator, recordere.dk
Til top
mjj1980 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 23:34

okay, jamen prøver da lige at kigge lidt efter hvad han har skrevet om projektore....tak for tippet.

Har nemlig selv den opfattelse at det er ringe kvali på projektore...men også længe siden jeg har set en film på en projektor og et lærred ;)

Redigeret af mjj1980 - 09-Maj-2008 kl. 23:35
mjj
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 04:02
Oprindeligt skrevet af mjj1980 mjj1980 skrev:

Det korte svar er, at selv et Pioneer tv er ikke et match for en god projektor. Det lidt længere svar er, at det naturligvis afhænger af projektoren.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 18:08

Som Ole siger, jeg forestår meget gerne en demonstration hvis man er i tvivl. Projektorer kan, i et mørklagt rum, levere _langt_ bedre billeder end fladskærme. Det skal selvfølgelig være en rimelig kvalitet projektor, og der vil vel altid være enkelte ulemper man kan pege på som ikke findes på fladskærme (men det gælder jo begge veje). De gange jeg har demonstreret BenQ W5000 (17.000,-s projektor), har samtlige deltagere været enige i at det var bedre end en hvilken som helst fladskærm de har set, så det behøver ikke være dyrere end en god fladskærm, og det er ikke kun det "trænede øje" der mener projektoren er bedst. Desværre har de fleste en forkert opfattelse af projektorerne, fordi de enten kun har set gamle projektorer, data-projektorer, eller dårligt opstillede projektorer.

Til top
mjj1980 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 23:52
Jeg tror de steder jeg har set har der været for lyst i rummet ! og måske også en "billig" projektor. Men fås der intet godt til under 7-8000 ? både i tv og projektor ?
mjj
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 02:22

Jeg tror de steder jeg har set har der været for lyst i rummet ! og måske også en "billig" projektor. Men fås der intet godt til under 7-8000 ? både i tv og projektor ?

For så vidt angår projektorer sælger Hifi Klubben Infocus IN78 til 8k. Det er bestemt ikke den værste projektor i det prisleje du nævner.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 10:08

En IN78 ordentligt sat op vil levere bedre billeder end fladskærmene på en lang række områder, men have enkelte ulemper. Men der er ret stor forskel på hvad man får for 8000,- og hvad man får for 20.000,-. Men det er der jo også på fladskærme...

Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 01:08
Jeg vil til enhver tid foretrække at se en god film på projektor end på et fladskærmstv. Jeg har solgt mit lærred, så jeg kan pt. ikke bruge min projektor og det er godt nok sørgeligt at se film på mit 40" Samsung :-/

Hvis du "kun" har 7.000 - 8.000 kr., så tror jeg dog ikke at du får en specielt lækker løsning, hvis du skal købe et helt setup fra nyt. Du skal tænke på, at du både skal bruge penge på projektor, lærred og evt. mørklægning. Det løber op. Lærredet bliver specielt dyrt, hvis det ikke skal være fastramme (hvilket er at foretrække - altså at det er fastramme) og hvis det skal være motoriseret.
Til top
mjj1980 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 20:35
som sagt så er jeg lidt nærrig og vil sku maks! spendere 8000. Men bliver nok på et tv.....men ved ikke hvilket
mjj
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 02:38
Det er nok en god ide. Prøv at søge herinde. Otto har bl.a. kommet med nogle anbefalinger angående hvilke fladskærms-tv'er, der er værd at se nærmere på. Mener at han anbefaler noget Panasonic, men er pt. overhoved ikke inde i det, så jeg kan ikke sige det med sikkerhed. Prøv eventuelt at læse i nogle af de andre tv-tråde eller at oprette en særskilt en.

Ved køb af projektor glemte jeg forresten at skrive, at kablerne naturligvis også bliver en del dyrere, da de normalt skal være meget længere end ved en tv-løsning.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu