Team Deathmatch virkede fint for mig fredag aften (første, og indtil videre eneste gang jeg har prøvet multiplayer i GTA4). 12-14 spillere og stort set ingen lag.
Selve oplevelsen var dog noget kaotisk, omend ganske underholdende. Det er sjovt og se så mange rundt omkring i fora på nettet, der inden udgivelsen talte om deres planer for at droppe Call of Duty 4 multiplayer til fordel for GTA4. Jeg gad vide hvor mange af dem der stadig ville sige det samme hvis de blev spurgt igen?
Jeg skal helt afholde mig fra at sige hvilket af de to spil der har den mest underholdende multiplayerdel - af den simple grund at de to vist nærmest overhovedet ikke på nogen punkter, udover at de begge har skydevåben, er sammenlignlige.
Hvis man er fan af multiplayer i first person shooters - eller for den sags skyld mere konventionelle third person shooters - så tror jeg ikke lige GTA4 er den afløser nogen har gået og ventet på.
Jeg er i hvert fald på vej over til lænestolen for at tage en gang CoD4 når jeg har skrevet det her

.
Jeg glæder mig til at se hvad Haze har at byde på senere på måneden, men hvis demoen var nogen indikation (jeg syntes nu den var rimelig god, og det skulle vist også have været en temmelig gammel version af spillet), så kommer det vist til at vare lidt endnu inden mange af os får en ordentlig afløser for CoD4.