recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linux + PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLinux + PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Emne: Linux + PS3
    Sendt: 11-Maj-2008 kl. 14:30

Hej jeg har lige bestilt en ny harddisk og ville i fobindelse med instalation og formatering af den gerne gøre min PS3 klar til Linux.

I den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål, hvis der er andre på forummet der kører med linux.

Jeg kan forstå at jeg når jeg formaterer det nye drev, skal lave en 10 GB partition til Linux, men lige i øjeblikket har jeg ikke så meget brug for det, ville bare gerne formatere harddisken så den er klar til at lægge Linux ind på i fremtiden.

Kan jeg godt lave denne partition også bare bruge min PS3 normalt med XMB normalt uden at tænke på den anden partition ?

Hvilken version af Linux ville i anbefale ?

Jeg har aldrig før haft noget med linux at gøre, men jeg er dog rimeligt godt med generelt når det drejer sig om IT så jeg tror ikke det bliver det store problem for mig at få det op at køre, hvad er fordele og ulemper mellem de forskelige versioner ?

Jeg har tænkt på den der hedder Yellow dog, nogen der ved hvor jeg kan downloade den nyeste version af den ?

Til top
pehansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 15:06
Kender den ikke, men en enkelt google søgning på yellow dog linux....

http://www.terrasoftsolutions.com/support/downloads/

Paul-Erik.
Til top
Jonfer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Februar-2008
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 17:46
jeg har selv smidt yellowdog på min ps3, hvor 10 gig er til linux og resterende til xmb....

jeg er ikke helt med på dit spørgsmål, men hvis du først har valgt at starte op i linux på ps3'en vil den "altid" starte op i linux indtil du har holdt reset knappen nede i 3-5 sek ? kan ikk huske hvor langtid. eller os skrive en cmd i en terminal med reboot til xmb.
dvs at du kan godt bruge xmb partitionen uden at tænke på linux partitionen....

vil lige tilføje at var ret skuffet over hastigheden når du køre linux, havde i tankerne at bruge ps3'en til afspilning af .mkv filer ved brug af mplayer eller vlc...... det kan man  godt glemme alt om da sony ikk har frigivet "koden" til gpu'en eller os er det cpu'en(så meget er jeg ikke inde i det), og linux derfor laaangt fra udnytter ps3'en krafter.

ellers gå ind på yellowdogs hjemmeside, herunder forum -  der vil du kunne finde svar på ret så mange spørgsmål  :)

held og lykke med det

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 18:48

Tak for svarene

Mit spørgsmål, går på om det kan lade sig gøre at formatere den nye harddisk i 2 partitioner. men reelt kun bruge den ene, da jeg ikke har mulighed for at lægge Linux ind endnu ( mangler USB Keyboard + mus)

Jeg vil gerne fra starten formatere drevet så, at jeg kan lægge Linux ind senere, uden at skulle formatere hele drevet igen.

Til top
Jonfer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 19:23
det kan du sagtens gøre, har ikke prøvet at smide ny disk i, men kunne forstille mig valgmuligheden kom når du starter maskinen op første gang.

ellers kan du gøre følgende:

1. Settings ==> System Settings ==> Format Utility ==> 
     Format Hard Disk ==> Yes
2. Then select a partition setting for the hard disk: Custom
3. You are presented with option to "Allot 10GB to the Other OS" or "Allot
10GB to the PS3 System." Allocating the majority for YDL (Other OS) is
recommended, independent of the size of your drive.

taget fra en guide på nettet

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 21:23

Ok, jeg håber det virker

Jeg ved godt hvordan det virker med at formatere og partitionere den, var bare ikke sikker på om den kunne finde ud af at gå videre selv om man ikke instalerer et andet OS med det samme, eller den ville stå og vente på at man instalerer det eller sådan noget.

Til top
Jonfer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 22:17
hehe fair nok... det kunne jeg ikk forstille mig der skulle være noget problem ved. er først når du smider YDL skiven i maskinen der sker noget.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 23:16

Køb evt et bluetooth tastatur så optager du ingen af PS3 usb portene og kører direkte på maskinens bluetooth, er faktisk ligeved at fortryde jeg købte logitech dinovo edge, da jeg så dinovo mini.. det er super neat til stuen.. hvis man kan leve med det er så lille.

edit ved nærmere eftertanke så dur det nok ikke med min størrelse klo jeg render rundt med

Redigeret af rhsin - 11-Maj-2008 kl. 23:18
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu