Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
|
Emne: Logitech Harmony: STB & Tekst-TV Sendt: 12-Maj-2008 kl. 21:32 |
Jeg har en Logitech Harmony One (universalfjernbetjening) som næsten virker helt som jeg gerne vil have. Jeg har dog et enkelt problem.
Jeg benytter (selvfølgelig) min STB (Sagem 60) til at skifte kanal, men vil gerne benytte min skærms tekst-tv, da dette har en langt større hukommelse og hermed er noget hurtigere. Men eftersom at tallene styre STB'en, så reagerer skærmen (logisk nok) ikke, når jeg vil benytte tallene til tekst-tv.
Kan jeg indstille mig ud af dette problem?
PS.: Håber ovenstående er forståeligt, ellers må i lige skrive.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
nybym
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 720
|
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 21:53 |
jeg er med på en lytter også.. skal selv have en One
|
 |
vipmlo
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
|
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 22:19 |
Lav en aktivitet som du kalder "Tekst-TV".
Få den til at sende kommandoen "tekst-tv" til dit tv. Tallene skal være knyttet til TV. Der skal være en kommando "forlad tekst-tv" når du forlader aktiviteten.
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 13:08 |
Du behøver da ikke en aktivitet. Du kan bare lægge den ind som en funktion på dine funktionstaster, (eller det kan man på en harmony 885). Inde i programmet kan du så vælge, hvilket device du ønkser at bruge kommandoen på.
Så simpelt er det.
|
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8664
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 13:21 |
Så skal du da lægge alle tallene ind.
Problemet er jo at tallene 0-9 er knyttet til Sagem boksen for at kunne skifte kanal, og så kan de i samme aktivitet ikke også bruges til tv'et for at indtaste sidenumre.
|
 |
Sandal
Guld medlem
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 13:31 |
lunddal skrev:
Så skal du da lægge alle tallene ind. |
Lægge tallene ind på den trykfølsomme skærm, så jeg har to sæt 0-9 tal eller? Det synes jeg ikke er en hensigsmæssig løsning.
lunddal skrev:
Problemet er jo at tallene 0-9 er knyttet til Sagem boksen for at kunne skifte kanal, og så kan de i samme aktivitet ikke også bruges til tv'et for at indtaste sidenumre. |
Jeg er helt med på problematikken, men havde håbet på, at fjernbetjeningen (uden at oprette det som en aktivitet) kunne opsættes til at forstå, at nu var tekst-tv aktiveret og derfor skulle sende tallene til tv'et.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 13:35 |
lunddal skrev:
Så skal du da lægge alle tallene ind.
Problemet er jo at tallene 0-9 er knyttet til Sagem boksen for at kunne skifte kanal, og så kan de i samme aktivitet ikke også bruges til tv'et for at indtaste sidenumre. |
Hmm, jeg synes bestemt mine tal virker fint, når jeg har valgt TTX.. det er jo noget TVét afgører, hvis du eksempelvis skifter til TTX (på den originale fjernbetjening), så virker tallene jo også til at vælge/taste sidenumre med. Og hvis du forlader TTX, så virker tallene til at skifte kanal med.
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 13:37 |
Sandal skrev:
Jeg er helt med på problematikken, men havde håbet på, at fjernbetjeningen (uden at oprette det som en aktivitet) kunne opsættes til at forstå, at nu var tekst-tv aktiveret og derfor skulle sende tallene til tv'et.
|
Jeg er ret overbevist om, at sådan virker det hos mig. Det afhænger jo af hvad dit udgangspunkt er, og hvor det er du vil aktivere TTX, om det er på TV eller på boxen (som også har TTX).
Jeg kan tjekke når jeg kommer hjem, men jeg ville være blevet slagtet for længe siden, hvis det ikke virkede sådan. Så jeg er næsten 100% overbevist 
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 13:40 |
Ahhh, okay.. Jeg tror jeg er med nu.. du vil se TTX på dit TV, mens du bruger boxen.
Det tror jeg ikke du kan, medmindre du skifter alle tallene også, (hvis man overhovedet kan det i en funktion). Var det ikke nemmere at bruge TTX på boxen? 
|
|
 |
Freddy
Bruger
Oprettet: 01-November-2005
Point: 181
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 13:43 |
Jeg tror i taler forbi hinanden  . Jeg har samme problemstilling. Det kommer af, at TV'et ikke kan ændre knapperne, da man skifter til TV'et tekst-tv og ikke Selectorens (der er noget juks). Det er garanteret på skærmen der skiftes, og ikke den alm. knap på fjernbetjeningen. Jeg følger spændt med. / F
|
 |
Sandal
Guld medlem
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 13:47 |
Kandersen skrev:
Ahhh, okay.. Jeg tror jeg er med nu.. du vil se TTX på dit TV, mens du bruger boxen. |
Korrekt. Undskyld mit første indlæg er lidt svært at forstå...
Kandersen skrev:
Var det ikke nemmere at bruge TTX på boxen? |
Helt sikkert, men tekst-tv på Selector er MEGET langsomt i forhold til mit tv.
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 13:48 |
Kandersen skrev:
Ahhh, okay.. Jeg tror jeg er med nu.. du vil se TTX på dit TV, mens du bruger boxen.
Det tror jeg ikke du kan, medmindre du skifter alle tallene også, (hvis man overhovedet kan det i en funktion). Var det ikke nemmere at bruge TTX på boxen? 
|
man kan jo evt lave den omvendt så.. således man har zap op + ned og 1-3 nummeriske taster på den trykfølsomme samt ttv knappen, også lade de nummeriske taster bruges til tekst tv
oftest når man zapper via boksen er det jo feks via piletasterne som styrer menuen samt zap op og ned... og ved at have nummeriske taster lagt ind på den trykfølsomme skærm kan man hoppe til siderne 1-11-11 22-33 eller andre kombinationer og hurtigt hoppe derfra.. man kan jo være heldig ens favorit kanaler ligger smart.. sådan man ikke behøves at have hele 2 fulde nummeriske tastaturer på.. jeg har feks kun 2 numre på kanalen.. så zapper jeg mig hurtigt videre derfra. bruger dem som en hurtig genvej
Redigeret af rhsin - 14-Maj-2008 kl. 13:49
|
Mvh
René
|
 |