|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
vaering ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 05-Maj-2008 kl. 20:40 |
Hvad ville I vælge og hvorfor ?
Der skal tilsluttes en PS3 og så vidt jeg kan se er der vist ingen problemer i det. MEN Denon'en har HDMI v1.3 mens Marantz'en kun har v1.1 - har det nogen betydning med hensyn til lyd eller billede ? Med venlig hilsen Dennis |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
Jeg ville klart vælge Marantz SR4002. Væsentligt bedre lyd.
Hvad for en slags HDMI de har betyder intet, især ikke når du alligevel bare dekoder HD-lyden i PS3'en. |
|
![]() |
|
vaering ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Jeg hælder også selv mest til Marantz'en, men blev i tvivl mht. HDMI versionerne. Men har fundet dette på deres hjemmeside:
"HDMI V1.3 Switching/ V1.1 Repeating: 3-In/1-Out" Hvad vil det sige? Betyder det at den slet ikke gør noget ved billedet og man ikke mister noget ved at sende et v1.3 signal til TV'et? |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
Det lader til at den kan fungere som HDMI 1.3 switch og som HDMI 1.1 AV-receiver, hvor den med 1.1 altså kan tage lyden fra signalet og lade det urørte billede køre videre til displayet. Ligesom med SR4001.
|
|
![]() |
|
![]() |
Er det så enten eller, eller gør den begge dele på samme tid?
Jeg kan så forstå at mht. lyden er det ligemeget med HDMI version, men jeg har ikke helt forstået det med billedet. Har læst nogen steder, at for billedet betyder det meget med HDMI 1.3 - er det sandt, og vil det være uændret gennem anlægget? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved ikke om det er enten eller. Men jeg kan ikke se hvad du skal bruge HDMI 1.3 til alligevel, når du dekoder lyden i PS3'en.
Billedet bliver IKKE bedre med HDMI 1.3. Det er noget vås du har læst. |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, men det er jo så et plus for mig, så er det ikek det der er afgørende. Tror jeg er kommet dertil, hvor jeg bestiller Marantz'en i morgen.
Er sikker på det vil blive et godt køb for mig så! Tusind tak for hjælpen Naiera! |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan nu meddele, at jeg har købt Marantz'en! Tror jeg bliver
glad for den, men nu skal jeg lige ha' den testet og se om den lever op
til mine forventninger. Dog har den vist ikke bi-amp, som jeg næsten er
sikker på der blev sagt af forhandleren - men nok ikke det helt vilde
tab for mig, da jeg ikke ved om jeg kunne høre den store forskel...
|
|
![]() |
|
![]() |
Efter at havde leget med anlægget de sidste par dage, synes jeg der mangler noget... Synes jeg har fået afvide, at de fleste anlæg (her i blandt også 4002'eren) kan videreføre HDMI signalet uden at være tændt (skal sikkert stå i standby). Men det lader ikke til at være tilfældet. Men jeg kan heller ikke få nogen form for lyd op på TV'et igennem forstærkeren? Det nurde vist være muligt ifølge brugsanvisningen, hvis HDMI står til through.
Er disse 2 ting umulige at få? Og kan Denon 1908 gøre det? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har lige godt aldrig hørt, at receivere skulle kunne sende HDMI-signalet videre når de står i standby.
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Nej, det har jeg heller ikke... Men man kan sagtens føre lyden videre til TV'et. Men det er nu ikke så tit man vil det, hvis man vil det overhovedet...
![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm... Så er der en smart sælger der har stykket mig en løgn mht. at føre HDMI signalet videre ved standby.
Men ville gerne have mulighed for at sende lyden til TV'et når jeg afspiller sager med mindre gor lyd - men det kan jo så være ligemeget hvis det ikke kan lade sig gøre ved standby. Måske er løsningen for mig så, at sende lyden fra PS3'eren via optisk og så bare lade HDMI stikket gå til TV'et. MEN så kan jeg vel ikke føre al lyd over fra f.eks. BluRay til forstærkeren? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |