recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Proshop tabte sagen om Arion 9310PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProshop tabte sagen om Arion 9310PVR

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Emne: Proshop tabte sagen om Arion 9310PVR
    Sendt: 30-April-2008 kl. 10:06
I forbindelse med købet af en Arion 9310PVR omtalt tidligere på dette forum, men som desværre er blevet censureret....

Jeg har d.d. fået afgørelsen fra Forbrugerklagenævnet:

Nævnet træffer herefter følgende
AFGØRELSE:

"Indklagede Proshop Aps, skal inden 30 dage fra dato til klageren betale 3667,00 samt rente heraf efter renteloven fra d. 8 Juni 2007, til betaling sker mod udlevering af den i sagen omhandlede dekoder.

Indklagede skal endvidere i sagsomkostninger til Forbrugerstyrelsen betale 4.700,00 kr., der skal betales 30 dage efter datoen for udsendelse af Forbrugerstyrelsens opkrævning af beløbet, jf. forbrugerklagelovens §17, stk. 1 sammenholdt med §2 i bekendtgørelse om gebyrer og omkostninger ved Forbrugerklagenævnet.

Forbrugerstyrelsen tilbagebetaler klagegebyret på 160,00 til klageren jf. §16, stk. 1, i forbrugerklageloven."

Med andre ord har jeg fået fuldt medhold og Proshop er blevet straffet for deres dårlige, forkerte og ukorrekte måde at drive forretninger på.
Da de er e-mærket forventer jeg de opfylder afgørelsen til fulde ellers tager vi den til domstolene. Jeg har i øvrigt på skrift fra ham "direktøren" hos Proshop at han naturligvis vil overholde Forbrugerklagenævnets afgørelse!

Jeg vender tilbage når der er nyt i sagen.

Lars


Redigeret af Lars Larsen - 01-Maj-2008 kl. 17:48
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 17:48

Tillykke! Dejligt at høre du har fået medhold. Er altid en fornøjelse, når kunderne får ret

Det ærgrer mig dog meget, at jeg ikke kan læse, hvad din klage handlede om. Forstå egentlig ikke hvorfor tråden er lukket for adgang...?

+ 70 positive handler!
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 18:01
Tak for det.

Næ, jeg ved heller ikke hvorfor tråden er blevet lukket for adgang. Den blev oprettet før der var et forum der hed jura. Måske der er blevet klaget over tråden fra en vis forhandler? Det kunne man jo passende spørge Moderator om.

Hvis du søger på ovenstående modtager vil der komme flere tråde op der omhandler bl. a. manglende undertekster ved optagelser. Der står også lidt om det hos Trustpilot.

Lars


Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 21:23
Der var engang et forum der hed forhandlere eller lign. Alle indlæg i denne gruppe blev gjort utilgængelige da forummet forsvandt; der var ellers nogle gode indlæg ang. forhandlere. Desværre blev det også misbrugt til at svine forhandlere med, hvis man var uenig med dem, og derfor blev det lukket var argumentationen.
mvh Christian
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 21:31
Lyder som en lidt tynd argumentation, det virker som om der bliver taget lidt for meget hensyn til forhandlerne på denne måde. De kan jo som udgangspunkt bare opføre sig ordentligt. Er der nogle åbenlyst hadefulde indlæg kan moderator jo bare redigere dem væk og lade forbrugerne være med til at råde andre forbrugere.


Lars
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 21:37

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Lyder som en lidt tynd argumentation, det virker som om der bliver taget lidt for meget hensyn til forhandlerne på denne måde. De kan jo som udgangspunkt bare opføre sig ordentligt.

Vi besluttede i sin tid, at fjerne det pågældende forum, fordi det primært blev brugt, til ukonstruktiv tilsvining og beskyldninger mod diverse forhandlere. Dette førte ikke til noget som helst, så vi valgte at fjerne dette forum.



Redigeret af Sandal - 30-April-2008 kl. 21:39
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 21:45

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Lyder som en lidt tynd argumentation, det virker som om der bliver taget lidt for meget hensyn til forhandlerne på denne måde.

Det er et hensyn til forhandlerne, fordi den ensidige uimodsagte gabestok let kan komme til at virke mod hensigten.

Sager skal ikke afgøres i et forum, hvor kun den ene part høres.

Derfor tog vi en beslutning om at nedlægge forhandler forummet, som flød over af uimodsagte og ubekræftede udsagn, og istedet oprettede dette forum for debat om "jura" emner.

Dette for at "tvinge" debatten over i jura aspektet. Har forhandler A ret når de siger sådan og sådan. Hvad er mine rettigheder, hvis jeg gør sådan og sådan.

På den måde bliver det saglig debat - set fra den juridiske vinkel.

Et forhandler forum ville som sådan være godt nok, hvis forhandlerne også deltog. Men der opstår let sådan en "vi mod forhandlerne" stemning, den som du også giver udtryk for her i en forudindtaget mening om hvorfor forhandler forummet ikke eksisterer mere (det må jo være for at beskytte forhandlerne!), at det er uforeneligt.

Så istedet for den offentlige - men ensidige - gabestok, så vil vi helle have en principiel debat om regler, love og rettigheder.

  /Lars



Redigeret af Lars - 30-April-2008 kl. 21:56
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 06:28
Hmm, jeg er stadigvæk ikke overbevist og mener bestemt det har forringet dette forum; at man ikke kan advare mod ens oplevelser med en dårlig forhandler er meget mystisk. Jeg anser forbrugeren for den svage part her og enhver erhvervsdrivende ved jo at den bedste og nemmeste måde at undgå dårlig omtale er ved at levere et ordentligt produkt. Hvorfor et forum skulle gå de erhvervsdrivendes ærinde som er sket her er dybt useriøst og meget skuffende. Der er jo desværre langt flere dårlige forhandlere end gode i dette land og dem skal vi beskyttes imod, da retsystemet arbejder meget langsomt. Det er naturligvis op til en moderator at sortere ud i de åbenlyst ondsindede indlæg. Resten er op til forhandlerne og injurielovgivningen, hvis de er utilfredse med noget.

Mvh, Lars
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 06:56
Du er godt klar over at der findes andre gabestokke, ikk?

Og mht injurielovgivningen, så er det faktisk  også Lars' ansvar hvad der bliver postet her.

Og dit indlæg er selv et stårlende eksempel på gabestok: "Der er jo desværre langt flere dårlige forhandlere end gode i dette land"

Totalt udokumenteret kan du helt anonymt slynge denne påstand ud Så for at blive i stilen kan jeg så sige at dit indlæg er tåbeligt og idiotisk og viser at du intet har fattet af det Lars skrev.
Til top
Lars Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 07:58
Vil ikke diskutere med dig, du ødelægger diskussionen.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 08:30
Der er ikke noget at diskutere. Et messageboard er ikke et demokrati. Lars & Co bestemmer og de har bestemt at forhandlerforrummet skulle lukkes. Og så er den ikke kængere uanset hvor meget du skaber dig.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Og mht injurielovgivningen, så er det faktisk  også Lars' ansvar hvad der bliver postet her.


Den påstand må du gerne dokumentere.

Det er klart at Lars kan vælge at fjerne indlæg, men Lars har ikke noget ansvar for det som andre poster her.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu