recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken universal remote?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken universal remote?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken universal remote?
    Sendt: 14-Maj-2008 kl. 08:45

Jeg er på nippet til at måtte sige farvel til min Remotec universal remote, da nogle af knapperne er ved at give op.

Jeg har været helt vildt glad for de muligheder den har. Især:
- dens evne til at indlære ALLE IR-signaler fra mine originalfjernbetjeninger
- det at man selv kan designe hvilke og hvor mange knapper der skal være på touch displayet
- dens makroer.
- punch through på ting som volumen, mute og kanalskifte.

Derfor er jeg nu på jagt efter en ny, som kan noget tilsvarende.
Eller alternativt bare endnu en Remotec...

Nogen der har en god ide eller to til hvad jeg ellers kunne vælge?

| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 08:52

Jamen jeg er vældigt godt tilfreds med min Logitech harmony 895 remote, du kan se deres universal remotes her (priserne oplyst er vejledende de kan nemt findes billigere på nettet).

Hele konfigurationen foretages af et program på computeren som gemmer indstillingerne online, og iøvrigt henter sine koder fra en megastor database hvor der er meget stor sansynlighed for at dine enheder allerede ligger i, så det er begrænset hvor meget du selv skal indlæse i det.. det er kun et spørgsmål om at fortælle den hvordan du vil have det til at køre.

Du kan evt hente softwaren til harmony 895 og køre det for at teste den (det er noget med til nogle af de andre kræver det en remote tilkoblet inden software funger.

Redigeret af rhsin - 14-Maj-2008 kl. 08:55
Mvh

René
Til top
Jakobivic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juli-2007
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 14:07
Jeg har en Harmony 1000 som jeg er rigtig godt tilfreds med... Den har desuden rf så man kan gemme alle apparater væk. Det virker super godt!
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 14:18
Har også en Harmoni 895, det gør det super... Ingen problemer her, dog mangler jeg lidt finjustering. Men det grove arbejde er gjort, det tog ikke lang tid (2-3 timer) og så fungerer det bare...!!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
ElGurappo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2006
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 10:35

Hvis jeg skulle ud og købe ny nu, ville jeg klart vælge Harmony One. Den har bla fået 100% på Tweakup. http://www.tweakup.dk/article/1364/dk/

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 11:55

Jeg har netop fået en Harmony One ind af døren, så nu håber jeg at den kan det jeg skal bruge... men udfra hvad jeg kunne læse mig til, så bør den kunne bruges

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 23:56
Nu har jeg fået sat det hele op og jeg kan kun sige at Harmony One har gjort meget mere end at indfri mine forventninger.

Det tog mig ca. 30 minutter fra den var pakket ud, før den var sat op og kunne alt hvad min gamle fjernbetjening kunne... og efter ca. 15 minutters tilretninger var den endda en hel del bedre end min gamle....

I am a very happy camper!!!!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu