|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 396 |
![]() Sendt: 13-Maj-2008 kl. 09:47 |
|
Hej alle!
Jeg har valgt at oprette en ny tråd istedet for at køre den videre i topic om Squeezebox Duet for ligesom at holde det adskilt. Sagen er at Squeezebox duet ser sindssyg lækker ud, dog er den alt for dyr, da den primære årsag til at jeg kunne tænke mig sådan noget, var for at streame internetradio selvom computeren er slukket. Det kunne dog også være rart at streame mp3 evt fra computeren wifi eller via en NAS server af en art. Så har jeg overvejet at købe en Squeezebox Classic som kan fåes brugt til omkring 1500kr. Den burde jo klare overstående ønsker, men findes der et bedre eller billigere alternativ? Lydkvaliteten skal selvfølgelig være i top. Skal sættes til min Marantz SR4500 receiver og mine Dali 5005 højtalere. Og så skal min Harmony 525 også kunne betjene den så vidt muligt. Takker. Redigeret af Insaniac - 13-Maj-2008 kl. 09:49 |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Tag et kig på Noxon!
Den er rigtig god til netradio og podcasts uden tændt pc eller NAS. Prisen er knap 1300 inkl. porto. Venligst Søren |
||
![]() |
||
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 396 |
![]() |
|
Den ser meget interessant ud, men så kan jeg vel egentlig ligeså godt købe den gamle Squeezebox Classic brugt til en merpris på ca 300kr? Så får jeg også muligheden for at streame mp3. Men okay, så kunne man også vende den om og så finde den Noxon brugt til en god pris :)
Og kan man høre ALLE internetradioer på den? De tre som den i hvert fald skal understøtte skal være di.fm , hard.fm og mmradio.org Redigeret af Insaniac - 13-Maj-2008 kl. 21:00 |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Som jeg har læst på dette forum, når SB ikke Noxon til sokkeholderne mht netradio. Det er der nok nogen her, som kan bekræfte. Den er nu nok pænere at have stående
![]() Ang. lydkvaliteten af netradio er de fleste stationer max. 128 kbps. Venligst Søren Edit: Noxon kører med vTuner. SB er noget andet (!?) Og så har du fx. alle DR's podcasts som du kan høre online ![]() Redigeret af Breddam - 14-Maj-2008 kl. 00:14 |
||
![]() |
||
j_mil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
|
Noxon II kan skam også streame MP3. Og som Breddam nævner, det er en fortræffelig netradio. // jm |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeps ![]() Og til dette medfølger legendariske Twonky ![]() Der må dog være nogen her, som kan fortælle lidt om SB og netradio. Det kan da ikke passe, at man pakker helt sammen, bare man hører Noxons fortræffeligheder ![]() Venligst Søren |
||
![]() |
||
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() |
|
Kan Noxon også streame Flac og har den ligeså mange øvrige features som SB har?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej, ikke FLAC. Det understøtter den ikke. Normalt er det op til 320 kbps i de gængse formater. Det er kun wav, der understøttes af de tabsfri formater. Venligst Søren |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så kunne det godt være man skulle investere i en Noxon Audio 2
![]() |
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
På hvilke punkter er Noxon bedre end SB? Jeg har endnu ikke fundet en netradio SB ikke kunne håndtere og podcasts kan SB også afspille. |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
zaboom ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
![]() |
|
Læs testen af Noxon2Audio, på denne fortræffelige side
|
||
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvordan får man SB til at spille fx. DR Jazz eller fx. alle DR's podcasts af 'De sorte Spejdere? Venligst Søren |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |