Ken_T skrev:
Jamen, hvad har du egentlig imod bios. Det er i bios du bestemmer om blæserstyringen skal virke eller ej. Og faktisk tror jeg ikke at speedfan kan anvendes og det er heller ikke nødvendigt, men kan være fin at checke med, når du har sat blæserstyring op i bios. (har dog ikke det pågældende bundkort, men kan ikke lige huske et bundkort hvor blæserstyring ikke sættes i bios)
Hvis speedfan derefter viser noget i retning af måske 1000-2000 rpm, hvor 2000 nok er det halve af den maximale hastighed, så virker din blæser styring også. Hvis du derimod kan aflæse måske 4000, så virker det nok ikke. Selvfølgelig er det afhængig af den blæser du har naturligvis.
Jeg har kun set et bundkort hvor jeg kunne sætte blæserhastighed med speedfan, men har heller ikke haft noget behov udover det jeg opnår i bios.
|
Jamen jeg har da intet imod bios, men det er da ulige nemmere at regulere hastigheden på blæserne direkte fra skrivebordet når dyret er "on". Fordelen ved Speedfan er jo netop, at der er trinløs regulering, men det virker som nævnt ikke med det nye bundkort. Det gør det derimod i mine 2 andre PCer. Jeg skal ikke bruge programmet til at tjekke med - de aflæste værdier kan ikke bruges til noget, det er støjregulering det drejer sig om.
Flemming