|
|
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | ||
mowa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
![]() Sendt: 13-Maj-2008 kl. 16:15 |
|
Halløj! Det har før været nævnt, at Scanbox skrev 1080i på deres udgivelse af Apocalypto på BD. Alle så dog ud til at være enige om, at det måtte være en trykfejl. Men nej. Jeg fik set den i går, og blev overrasket over at den hakkede på min HTPC - og fik en fæl mistanke. Jeg skiftede til 50 Hz, og så hakkede den ej mere. Endnu mere mystisk er det, at panoreringer virker mere flydende end normalt (men ikke særligt skarpe), hvilket undrer mig meget. Enten er den skudt i interlaced, hvilket er mere end almindeligt usandsynligt, ellers må de have lavet et eller andet halløj med interpolering, for p-materiale der lagres som i materiale, burde jo give ca. samme resultat, hvis der de-interlaces korrekt? |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Den er absolut ikke skudt interlaced. Har du ikke mulighed for i din software at se hvad streamen er i? Under alle omstændigheder ,så burde interlace vs progressive ikke gøre nogen forskel mht. hakkeri, det kan være fordi den er udgivet i 25 fps. Nogen med en almindelig afspiller der har filmen? |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Mon ikke den er skudt i 25 fps og ikke 24 fps, desværre se det ud til at
25 fps bliver den normal hastighed, for så er filmen jo klar til HDTV, så ville det ikke værre en god ide, at man udgiver film der er skudt i 25 fps som 50Hz og ikke 24Hz, eller er 1080/24p bliver en så store reklame gas, at man glæmer fornuften, og ikke bruger den beste hastighed, set i forholdt til den hastighed som film orginal er skudt i ? Redigeret af Startrek - 13-Maj-2008 kl. 16:30 |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Hold nu op med den 25 fps snak, den er skudt i 24 fps, det er en amerikansk film, hvorfor hulen skulle de optage i 25 fps? |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Ops, God spørsmål Otto
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Apocalypto er filmet digitalt i fuld HD (1920x1080) hvis det skulle have nogen betydning?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Betyder ingenting i denne sammenhæng. |
||
![]() |
||
mowa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
![]() |
|
Min software, PowerDVD 7 Ultra, kan desværre ikke afsløre noget som helst. Men det var helt tydeligt for mig, at panoreringer var meget mere glidende end alm. 1080p/24 film, langt mere end hvad 24 til 25 ville gøre. Jeg synes det er meget mystisk. :) |
||
![]() |
||
![]() |
|
http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?t=80744 - se indlæg #2. Gad vide om de faktisk har lagt noget motion blur ind på en eller anden vis, som får det til at virke mere flydende, eller faktisk skudt interlaced i visse scener? Det kunne jo faktisk være en fordel på en film med så meget løberi gennem regnskoven, ganske vist mister man nogle detaljer, men til gengæld bliver man ikke i så høj grad forstyrret af 24 fps begrænsningerne. |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8682 |
![]() |
|
US udgaven er 1080p24 - Scanbox har af en eller anden grund fået 1080i masters (det er ikke den eneste Scanbox har udgivet i 1080i).
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad, mene du at Scanbox har klokke i det og udsendt den i 1080/24i og
ikke som US versione´s 1080/24p (men det er vel Scanbox, du kunne hele ikke finde ud af DVD formate, så hvorfor skulle det blive beder med Blu-ray) ![]() Hvilken andre Scanbox titel er udgivet i 1080/24i ? Vedr. Apocalypto så er den skud i alt fra super 16 over 35mm til HDTV format, så det ville ikke værre mærklig hvis kvaliet svinge i den film, sikke er det vel også er der er bruge div. film hastiger, plus der skulle værre en hel del CGI effekter i den. http://www.imdb.com/title/tt0472043/technical Redigeret af Startrek - 13-Maj-2008 kl. 17:43 |
||
![]() |
||
![]() |
|
[QUOTE=Startrek]Hvad, mene du at Scanbox har klokke i det og udsendt den i 1080/24i og Det er enten 1024i/25 eller 1080p/25. Det er i hvert fald ikke 24 fps - der var tydeligt hakkeri da min HTPC smed 24 Hz ud, og det forsvandt ved 50 Hz. Det underlige er den interlacelignende effekt, som gør at billedet er meget mere flydende end andre film på BD/DVD, men noget tyder på det er lavet bevidst på en eller anden vis. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |