recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt stereo set-up
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnyt stereo set-up

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andre Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: nyt stereo set-up
    Sendt: 12-Maj-2008 kl. 19:44

hej alle i kloge hoveder her på recordere Wink, håber i kan hjælpe mig lidt på vej med køb af stereoforstærker , cd-afspiller og nye højttaler med et samlet budget på ca.10.000 kr.

er igang med at udskifte mit bose 3-2-1 anlæg med surround til et stereo-anlæg , da jeg egentlig hører mere musik end ser film.  her er mine kriterier

1. god lyd

2. gerne ipod tilslutning

3. hdmi

4. evtTongue

håber i kan komme med nogle gode forslag , er rimelig out-dated på dette område

en lille tilføjelse :har kigget lidt på onkyo , denon og marantz forstærker , men er ikke klar over hvilken der har den bedste lyd og tilslutning mulighed

Redigeret af andre - 12-Maj-2008 kl. 19:49
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 23:24
HVorfor vil du ahve HDMI i et stereo set-up? Det tror jeg ikke findes, for så vidt jeg ved, så er der ingen fidus i det...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
andre Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 05:12

til Asklepios
nej selvfølgelig har du ret. jeg har blandet tingene godt sammen.har også været på udkig efter en surround-reciever så derfor hdmi. puha det må være varmen. vi dropper hermed hdmi.. har gået og været i tvivl om det skulle være en surround-reciever eller en stereo-forstærker pga. lyden. jeg vil da mene at cd-lyden vil være bedre på stereo end på surround, men er der et alternativ der kan begge dele ville det jo også være okay.men cd lyden skal være 1. prioritet. og det skal kun afspilles med 2 højttalere.

håber ikke at det lyder forvirrende og håber da på at der nogle der har nogle gode forslag til en fortumlet hifi newbie

Redigeret af andre - 13-Maj-2008 kl. 06:27
Til top
Dondee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2007
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 08:00
Mit bud er at du hopper ned i HIFIklubben og køber et sæt Cambrigde Azur 640 forstærker og cd og så smækker et sæt Dali Icon 1 på.

Jeg tror personligt det er noget af det bedste du kan købe fra nyt.

Alternativt ville jeg kigge i den blå, hvor du ville kunne lave fantastiske handler hvis du ved hvad du skal lede efter. Så et sæt B&W 805 forleden til 3500 for et sæt. Og DE spiller godt!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 19:59
Ja, CD afspiller og forstærker kan du klart købe brugt.
Jeg ville se efter på hifi4all hvor der sælges kvalitet, og se hvad du kan finde der (dog er det nok også lidt dyrere end f.eks. DBA/QZL osv).

HVis du er heldig kan du også finde et par gode højtalere!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
andre Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 15:17

hej igen og tak for de gode råd.

har kigget lidt på cambridge modellerne og det ser jo fornuftigt ud. jeg kiggede også på den store model 840.v2 og den tiltaler mig meget.

har set den brugt og billig på nettet , til en pris hvor jeg kan være med , måske. Ermm

mit spørgsmål er nu : hvilke højttaler passer bedst til cambridge 840.v2 i en prisklasse på ca. 5000 kr

Har tænkt mig at bruge mit bose 3-2-1 til cd-afspiller indtil der bliver råd til en ny cd-afspiller.

håber der nogle der kan hjælpe , her i dette fantastiske forum

Til top
Dondee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2007
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 15:48
Kan du ikke fortælle lidt om dine krav? Gulv/reol? Musiksmag??

Redigeret af Dondee - 16-Maj-2008 kl. 15:49
Til top
andre Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 16:20

hejsa

her er nogle krav .

er mest positiv overfor gulvhøjttaler ( konen skal jo nok desværre overtales først ) hvis ikke må det jo blive væg/reol.

min musiksmag er bred , er dog ikke til klassisk og jazz.

hører pop,rock og en gang imellem dance og trance.

har en stue på ca.30-35 kvm i en lejlighed.

mit anlæg skal stå i den ene ende af stuen og det samme skal højttalerne

ved ikke om cambridge 840 2.v bliver for stor en mundfuld  eller om jeg skal nøjes med en mindre model. jeg er selvfølgelig osse interesseret i andre mærker . det gør heller ikke noget hvis det er brugt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 22:50
Det vil sige der skal mere bas og fodtramp, musikalitet, mens diskant og precision ikke behøver være så stor?

I den prisklasse bliver man jo nødt til at tage nogle kompromis, man kan ikke både få i pose og sæk, desværre!

Måske noget B&W ville være noget, Audiovector måske? Nogle der har nogle gode bud fra TC?

MVH
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu