Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
chico
Super bruger
Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
|
Emne: Onkyo receiver - hvorfor - ejere? Sendt: 17-Maj-2008 kl. 21:51 |
Hej ejere af Onkyo receivere!
Kan i forklare hvorfor så mange vælger Onkyo?
Er det pga. lyden?
Er det fordi de laver modeller med stor effekt? Mange har jo store gulvhøjttalere til kan jeg se.
Har det noget med visning af film at gøre?
Er det betjeningsvenlighed?
En kombination af ovenstående - noget må gøre en væsentlig forskel?
Redigeret af chico - 17-Maj-2008 kl. 21:57
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 17-Maj-2008 kl. 22:15 |
Pris kontra ydeevne og funktionalitet er svaret. 
Altså hvis midlerne var til det skulle jeg have Pioneer igen, men jeg synes nok at Onkyo kan næsten det samme. Og så føles det også som godt kram og ikke billigt plastik. 
Redigeret af Kampus - 17-Maj-2008 kl. 22:16
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 17-Maj-2008 kl. 22:29 |
Kampus skrev:
Pris kontra ydeevne og funktionalitet er svaret. 
Altså hvis midlerne var til det skulle jeg have Pioneer igen, men jeg synes nok at Onkyo kan næsten det samme. Og så føles det også som godt kram og ikke billigt plastik. 
|
Kan aldeles tilsluttet mig denne udmelding. Ingen AV-Receiver giver bare tilnærmelsesvis så meget for pengene - easy as that
Redigeret af Hother - 17-Maj-2008 kl. 23:17
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
mougai
Bruger
Oprettet: 30-December-2007
Point: 166
|
Sendt: 17-Maj-2008 kl. 22:40 |
 lyder bare bedre  og er bare bedre
|
 |
xiuxiu
Bruger
Oprettet: 21-Maj-2007
Point: 131
|
Sendt: 17-Maj-2008 kl. 22:48 |
siger det samme som Kampus...Pris kontra ydeevne og funktionalitet er svaret. er ellers gammel stereo mand men faldt for deres nye recievere. det skal dog siges jeg har ejet onkyo før, bare som stereo og var allerede der meget tilfreds med lyden
|
Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG April Stello AI500 Logitech Squeezebox Touch Yamaha YSP-2200 Audiotrak Prodigy Cube Sennheiser 580
|
 |
kokkeole
Guld medlem
Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
|
Sendt: 17-Maj-2008 kl. 23:24 |
Jeg havde for en del år siden en Onkyo Surround reciever, da det var Pro Logic der var hot. Det var en fed maskine dengang.
Skiftede den så ud med en Denon, som jeg siden har sværget til.
Vil I sige at Onkyo har overhalet Denon indenom, eller.....
Bare en tanke der slog mig da jeg så tråden.
God weekend.
Hilsen Ole
Redigeret af kokkeole - 17-Maj-2008 kl. 23:27
|
Kokkeole If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 00:06 |
kokkeole skrev:
Jeg havde for en del år siden en Onkyo Surround reciever, da det var Pro Logic der var hot. Det var en fed maskine dengang.
God weekend.
Hilsen Ole |
Ja!!!
Ihvertfald efter min overbevisning. "Onkyolyden" er lige mig og prisen endu mere  .
Betjeningsmæssigt er den okay, ikke revolutionerende.
PS: Ang. gulvhøjttalere, så er de altså ikke nødvendigvis nogle som kræver mere af en forstærker nærmest tværtimod.
Onkyo+KEF er bare MIN kombination er surround velvære.
|
 |
JoJu
Bruger
Oprettet: 17-Maj-2008
Point: 51
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 01:49 |
Hans j skrev:
kokkeole skrev:
God weekend.
Hilsen Ole
|
Ja!!!
Ihvertfald efter min overbevisning.
"Onkyolyden" er lige mig og prisen endu mere .
Betjeningsmæssigt er den okay, ikke revolutionerende.
PS: Ang. gulvhøjttalere, så er de altså ikke nødvendigvis nogle som kræver mere af en forstærker nærmest tværtimod.
Onkyo+KEF er bare MIN kombination er surround velvære. 
|
Jeg kan tilslutte mig det Hans j skriver. Om Onkyo har overhalet Denon ved jeg ikke, men de er i alle tilfælde kommet på højde med. Jeg har også i mange år sværget til Denon. Den sidste jeg havde var en 3802. Da jeg købte blu-ray (Pioneer LX-70A) og ville opgradere til de nye lydsystemer stod valgte mellem Denon 3808 (eller 4308) og Onkyo TX-SR875. Det blev Onkyo'en. Den er mere kontant og hårdtslående i surround. Til musik er den også meget vellydende.
Mine højtalere er hjemmebyggede bestående af Scanspeak enheder (købt til produktionspris 35000,-), med undtagelse af min sub, der består af 2 stk B&W 12" enheder.
Men som altid er det et spørgsmål om smag. Nogle vil mene Onkyo er bedst andre Denon eller Pioneer eller hvad det nu måtte være.
|
|
 |
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Status: Online
Point: 2370
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 09:07 |
Er det ikke også noget med, at Onkyo var først med HD lyd via HDMI?
|
 |
mougai
Bruger
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 09:59 |
|
 |
kokkeole
Guld medlem
Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 10:11 |
mougai skrev:
jeg har haft Denon 3 forskellige modeller og jeg skal ikke have nogen igen da lyden i Onkyo er så meget bedre, jeg har venner som er store hifi-freaks som også er meget overrasket over lyden også i stereo delen så der er fuld karakter herfra til Onkyo     |
Det er jo lige det jeg synes der er interessant. Jeg skal snart på jagt efter en reciever med HDMI. Så Onkyo kommer måske på lydbænken igen herhjemme .
Grunden til at jeg jo nok gik over til Denon, var vel den at Audioscan smeltede sammen med hmmm. (husker det ikke lige) og blev til HiFi-Klubben, der så fravalgte Onkyo.
Hilsen Ole
|
Kokkeole If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
|
 |
mougai
Bruger
|
Sendt: 18-Maj-2008 kl. 10:37 |
til kokkeole, nu ved jeg jo ikke hvor du bor men jeg bor i østjylland og skulle du være i nærheden må du gerne få en lytter men send mig en pm og vi finder ud af noget
|
 |