recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvd aspiller med HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdvd aspiller med HDMI

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Emne: dvd aspiller med HDMI
    Sendt: 09-Maj-2008 kl. 15:13

Heey jeg har lige pt en samsung dvd-hr775 som jeg bruger til at afspille dvd'er med. Men den irriterer mig virkelig meget da den er så ekstrem langsom til at starte op og læse dvd'er, men fungere fint til at optage.

Jeg har før haft en billig dvd afspiller og den tændte og læste fra dvd'en inden for 1-2 sek. og reagerede meget bedre.

Jeg ville så høre om der er nogen der kender en god maskine som har HDMI udgang som kan upskallere men koster under 1000kr, man kan få samsung og toshiba og alle mulige men Hvad skal jeg vælge. det skal lige siges at jeg ikke har noget ordentligt surround har et billigt et fra bilka som har 4-5 år på bagen, så der skal ikke tænkes på det.. Skal bare være en der er god og hurtig..

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 15:42

Hej.

en Sony DVP NS78H kan det du ønsker, men hvorfor er det så vigtigt for dig at den kan opscallerer?

m.v.h.

Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 16:19
vis den opscallerer gør det så ikke billedet pænere på ens fladskærm.. fordi det gør min harddisk optager og det er betydeligt bedre billed end på min gamle dvd afspiller.
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 16:33

Scalering af billedet i din DVD-afspiller er kun en fordel hvis den gør det bedre end din skærm, og så skal du op i en helt anden prisklasse. Sæt den til 576P, så kan selv en billig afspiller, som den Sony jeg foreslog, levere et brugbart billed.

m.v.h.

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Heey jeg har lige pt en samsung dvd-hr775 som jeg bruger til at afspille dvd'er med. Men den irriterer mig virkelig meget da den er så ekstrem langsom til at starte op og læse dvd'er, men fungere fint til at optage.

Jeg har før haft en billig dvd afspiller og den tændte og læste fra dvd'en inden for 1-2 sek. og reagerede meget bedre.

Jeg ville så høre om der er nogen der kender en god maskine som har HDMI udgang som kan upskallere men koster under 1000kr, man kan få samsung og toshiba og alle mulige men Hvad skal jeg vælge. det skal lige siges at jeg ikke har noget ordentligt surround har et billigt et fra bilka som har 4-5 år på bagen, så der skal ikke tænkes på det.. Skal bare være en der er god og hurtig..

Svaret på dine bønner

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39801& PN=2

Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 15:37
Men det vil sige at stort set hvilken dvd afspiller med hdmi jeg køber så vil det være lige meget med selve billed kvaliteten? medmindre jeg giver noget mere for den.?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 15:46

Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Men det vil sige at stort set hvilken dvd afspiller med hdmi jeg køber så vil det være lige meget med selve billed kvaliteten? medmindre jeg giver noget mere for den.?

Er ikke helt sikker på hvad du mener?

Du får selvf. bedre billedkvalitet ved at købe en kvalitetsafspiller, som nødvendigvis så også er dyrere.

Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 15:51

Jeg tænker mere på, at alle dem til omkring de 1000 kr. vil levere samme billed kvalitet gennem HDMI stikket, og så vil det være min fjernsyn der opskallere billedet..

Så jeg skal ikke tænke på når jeg kigger rundt om den kan opskallere bare se om den har HDMI stik.

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2008 kl. 17:32
Jo, men nu er opskalering ikke nødvendigvis lig med bedst mulige kvalitet. Der er mange andre faktorer der har langt større betydning for om en DVD afspiller giver et godt billede.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 10:32

Nu ved jeg godt jeg faktisk bevæger mig ud af dvd emnet,

 

Men jeg har fået muligheden for at købe en toshiba HD-EP30. jeg ved godt den er til HD-DVD som er udgået, men kan den ikke også bruges til at se almindelig dvd på og er den god til det?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 12:46

Om!!!

Den er så stærkt berømmet herinde for dens evne til at afspille SD DVD, at mange har anskaffet den udelukkende til det formål.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Om!!!

Den er så stærkt berømmet herinde for dens evne til at afspille SD DVD, at mange har anskaffet den udelukkende til det formål.



Hørt, ganske enig...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu