recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - primær og sekundær display
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketprimær og sekundær display

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: primær og sekundær display
    Sendt: 18-Maj-2008 kl. 12:01

Har lige smidt en masse penge efter et OrigenAE S16T kabinet til mit Mediecenter (damn det er en pæn kasse).

Nu er jeg desværre løbet ind i frustrerende problem. Min plan var at køre Mediaportal med et plugin, der kan håndtere kabinettets touchskærm, der er sat op som extended desktop. Det fungere sådan set også fint, hvis jeg starter computeren op med både touchskærm og tv tændt. Men når tv'et bliver slukket (eller ikke er tændt fra start), vil touchskærmen være primært display og dermed visse hovedskærmen i mp i stedet for mit plugin. Når så tv'et tændes igen har den ændret opløsning og klones med kabinettets touchskærm.

Tv'et er tilsluttet dvi-out -> hdmi på tv'et. Jeg har et Gigabyte ga-ma78gm og bruger onboard grafik. Jeg har installeret seneste version af Catalyst og drivere.

Findes der ikke en måde hvor jeg kan "låse" skærmopsætningen, så den ikke ændres uanset hvilke skærme der er tilsluttet?

Enhver hjælp er yderst velkommen - lidt surt med så dyrt et kabinet der ikke vil efter hensigten...

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 10:20

Fra en anden tråd.

Mokuer

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Der findes 2 "modes" -  "clone mode" og "extended mode"

Clone mode viser samme billede på begge tilsluttede skærme, men er begrænset af den maksimale opløsning på den ene skærm. Den anden skærm (computerskærm) du har tilsluttet kan åbenbart max køre 1680x1050, derfor sendes der også 1680x1050 til din fladskærm

extended mode eller udvidet skærm - viser kun baggrunden uden ikoner - du kan så flytte ikoner fra den primære skærm til den udvidede skærm. Med udvidet skærm kan man godt køre med 2 forskellige opløsninger, men det kan være lidt bøvlet lige at finde ud af.

Start med at lade være med at have 2 skærme tilsluttet samtidig, og nøjes med at tilslutte din fladskærm. Så skal du kun styre et skærmoutput, det gør det noget nemmere, og så vælger du 1080p60

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 10:46

Tak for svaret.

Jeg har dog styr på forskellen mellem clone og extended. Kan - når maskinen er startet op - sætte den op til begge modeller med både min fladskærm og skærmen i kabinettet (der iøvrigt håndterer 1080p60). Det er ikke det der er problemet.

Problemet er, at når jeg har sat computeren til at bruge extended mode, således at fladskærmen er min primære skærm og kabinettets skærm er sekundær skærm, der viser et plugin fra Mediaportal, så kan jeg ikke slukke fladskærmen (eller starte computeren op uden fladskærmen tændt), og beholde denne opsætning.

Det jeg altså basalt set gerne vil kunne er at sætte skærmene op, som beskrevet ovenfor (extended mode - fladskærm som primær og kabinetets skærm som sekundær skærm), og derefter låse denne opsætning, således at den forbliver den samme uanset om jeg starter op med den ene, den anden, eller begge skærme tændt, og uanset om jeg slukker den ene eller den anden skærm efter at maskinen er tændt. Ved bare ikke om det kan lade sig gøre...?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 13:26

Tillader mig lige at bumpe denne op, for at spørge om der virkeligt ikke er andre der har haft dette problem/har en løsning?

Andre med kabinet med indbygget touchscreen? Hvilket setup bruger I - blot clonemode?

Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 23:00

Der er kommet en ny version af catalyst pr. 21/5 2008 som retter en masse ting når man har 2 display tilsluttet. bl.a.:

Intermittent corruption when switching between an LCD display device and an HDMI TV no longer occurs.

Connecting multiple display devices no longer results in the primary, secondary and other monitors swapping positions within the Catalyst Control Center.

jeg ved ikke om det hjælper dig, men det er da værd at prøve.

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2008 kl. 03:19

Nu ved jeg ikke om ovenstående svar var løsningen for dig. Men normalt vil det sekundære display blive primært display, når computeren ikke kan finde det display du selv har sat som primært.

Hvad sker der, når/hvis du har prøvet at tænde computeren uden TV'et tændt (så skærmen i kabinettet står som primær skærm), og du genstarter med TV'et tændt?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu