Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
franco
Bruger
Oprettet: 24-December-2006
Status: Offline
Point: 74
|
Emne: hjælp med KEF 3005 opsætning Sendt: 11-Maj-2008 kl. 21:35 |
Har nu haft dette sæt samt onkyo 605 i et par uger nu. Har prøvet automatisk justering af lyden flere gange, men mine gamle billige philips højttaler lyder bedre. Har prøvet at indstille de forskellige parametere men kan ikke finde ud af det.
Jeg bor i Aarhus N og vil lige høre om en af jer der har forstand på lyd kan komme over og hjælpe. Jeg skal nok sørge for transporten frem og tilbage.
Tak.
|
 |
poolplayer
Bruger
Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 61
|
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 12:06 |
Lyder som om at du enten har tilsluttet det forkert eller har en defekt.
Prøv at tage det hele fra igen, glem hvordan du havde tilsluttet det og start forfra. Kig eventuelt i vejledningen, måske du har glemt noget?
Pøj pøj
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 16-Maj-2008 kl. 10:52 |
Husk Kef KHT serien skal have et relativt godt højtaler kabel for at spille rigtigt godt.
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
 |
franco
Bruger
|
Sendt: 16-Maj-2008 kl. 11:36 |
Tak for dit svar,
Jeg har en rimmelig tyk Hamma kabel som er købt hos giganten. I forhold til højtalernes opsætning, har jeg prøvet mange gange med autoindstilling, men i alle gange indstiller reciveren alle højtaler til full band. Surround reciverene er mindre end 1meter fra høre position, men reciveren indstiller dem til 4.30 meter. Jeg har prøvet at indstille satelliterne til 80Hz og sub til 120 hz. lyden er fint og har prøvet med DIE HARD filmen i DTS, talen er tydelig og fin, men eksplisionerne, og når glass falder så skal jeg skrue en del op for lyden for at kunne høre det godt ellers er de meget afdæmpet. Har sa suben til +3 men dette hjælper ikke så meget.
|
 |
-claus-
Guld medlem
Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
|
Sendt: 16-Maj-2008 kl. 12:27 |
Surround recieverens placering burde ikke have en betydning. Men derimod selve måle mikrofonens placering, som bør være placeret der hvor dine ører vil være placeret under normal lytning. Hvis der ikke er 4.30 meter fra selve højtaleren til lytteposisition, så er der sket en fejl i opmålingen. Husk der helst skal være helt stille, når du kører opmålingen. Og din subwoofer skal være sat på 0 både ved fase og boost (på selve subwooferen), når du kalibrerer.
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
 |
franco
Bruger
|
Sendt: 16-Maj-2008 kl. 13:56 |
Tak claus for dit svar,
Dette har jeg også prøvet. suben var sat til 0. Hvis jeg vælger at manualt sætte afstanden på satelliterne og suben. hvilke parametere skal jeg vælge for dem, jeg tænker nemlig på hz. reciveren kan indstilles fra 40h-full band og for suben fra 80-120.
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 16-Maj-2008 kl. 14:57 |
sæt dien satellitter så langt ned de kan gå i frekvens (er det ikke omkring de 60Hz?) så sæt subben til de 80hz. fjern evt ekstra bas boost på selve subben. Det kan blive nødvendigt at skrue 1 til 2 dB. ekstra op for dine baghøjtalere for at få den "surround" effekt mange søger, så det ikke lyder for tamt
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
|
 |
poolplayer
Bruger
Oprettet: 10-Juli-2004
Point: 61
|
Sendt: 16-Maj-2008 kl. 16:12 |
Christian, du skriver: Husk Kef KHT serien skal have et relativt godt højtaler kabel for at spille rigtigt godt.
Hvilke kabler kan du anbefale og betyder det virkelig noget på et sæt som f.eks KHT3005?
|
 |
-claus-
Guld medlem
|
Sendt: 17-Maj-2008 kl. 06:53 |
Ok er det selve lyden du syntes lyder dårligt. Kan det tænkes, at lyden i dine gamle højtalere bare falder mere i din smag. Jeg ved at jeg foretrækker at køre med audissy equalizeren slået til.
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 19-Maj-2008 kl. 12:02 |
poolplayer skrev:
Christian, du skriver: Husk Kef KHT serien skal have et relativt godt højtaler kabel for at spille rigtigt godt.
Hvilke kabler kan du anbefale og betyder det virkelig noget på et sæt som f.eks KHT3005? |
Alle de Kef sæt jeg har solgt sælger jeg altid Nordost WyreWizard Spelbinder til 69kr. meteren eller Dreamcaster til 139kr. meteren. de virker rigtigt godt sammen med Kef. Men ligesom meget andet skal de lige spilles til, du skal regne med 120 til 150 timer for de lyder optimalt, specielt fordi Kef er meget stive i ophænget til deres specielle IQ diskant enhed.
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
|
 |
franco
Bruger
|
Sendt: 19-Maj-2008 kl. 13:03 |
Min onkyo kan gå helt ned til 40Hz. suben kan sættes til 80,100 og 120.
hvi jeg sætter satelitterne til 40Hz og suben til 80 bliver der ikke en stor ´´gap´´ mellem højtalerne og subben.
|
 |
-claus-
Guld medlem
|
Sendt: 20-Maj-2008 kl. 01:35 |
Sateliterne går ned til 40 Hz og subwooferen går op til 80 Hz, hvilket vil sige at de overlapper hindanden. Men Du kan sagtens lade subwooferen gå op på 100 Hz og sætte sateliterne til at gå ned til 80 HZ. De går alligevel ikke ret meget længere ned.
|
|
 |