recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med PC-spareskinne fra DONG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med PC-spareskinne fra DONG

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med PC-spareskinne fra DONG
    Sendt: 19-Maj-2008 kl. 17:20
Hej alle!
Jeg har problemer med en PC-spareskinne fra DONG, som jeg lige har fået leveret efter at have læst om det herinde.

Jeg beskriver lige mit setup, hvordan det skal sættes op, som jeg har forstået det. Men det virker i hvert fald ikke for alt udstyr er tændt selvom computeren er slukket.

Fra væggen stikkontakt har jeg en forlængerledning, da der kun er en kontakt i væggen. I den forlængerledning (som er en ganske normal en) kobler jeg router, computerstrømkabel og elspareskinne til. Elspareskinnens USBstik smider jeg så i computeren (har også forsøgt at anvende PS/2 adapteren) og så min printer, skærm og andre produkter i elspareskinne.
Det virker dog ikke.

Kan I se hvad jeg gør galt?

En anden ting, når den detektere at computeren er slukket, hvad så med computerens eget standby forbrug? Det bliver jo ikke slukket?!

På forhånd tak.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Insaniac Insaniac skrev:

Hej alle!
Jeg har problemer med en PC-spareskinne fra DONG, som jeg lige har fået leveret efter at have læst om det herinde.

Jeg beskriver lige mit setup, hvordan det skal sættes op, som jeg har forstået det. Men det virker i hvert fald ikke for alt udstyr er tændt selvom computeren er slukket.

Fra væggen stikkontakt har jeg en forlængerledning, da der kun er en kontakt i væggen. I den forlængerledning (som er en ganske normal en) kobler jeg router, computerstrømkabel og elspareskinne til. Elspareskinnens USBstik smider jeg så i computeren (har også forsøgt at anvende PS/2 adapteren) og så min printer, skærm og andre produkter i elspareskinne.
Det virker dog ikke.

Kan I se hvad jeg gør galt?

En anden ting, når den detektere at computeren er slukket, hvad så med computerens eget standby forbrug? Det bliver jo ikke slukket?!

På forhånd tak.
du har vel ikke noget standby forbrug når du slukker computeren ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 17:33
Snakker vi slukke computeren på kontakten eller på knappen i fronten?

Jeg mener nemlig at huske at jeg engang lånte et Spar-O-meter og den målte et standbyforbrug på xx watt på computeren når den var slukket i fronten.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 07:58
Det er efterhånden således at det eneste der ikke har et standby forbrug er en god gammeldaws pære.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 08:07

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Du har vel ikke noget standby forbrug når du slukker computeren?

En computer bruger også strøm, selvom den er slukket (medmindre man afbryder strømen på kontakten). En stationær computer forbruger gerne 10-25 watt, når den er slukket, så hvis man vil helt af med standby-forbruget, så skal computere slukkes på kontakten (efter korrekt nedlukning)

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 16:02
Ja, når min computer er lukket ned bruger den 12W i standby. Det er relativt mange watt i standby, synes jeg. Værre er det dog med min Marantz receiver. Den bruger 60W når den idler og 50W i standby :s
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu