|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() Sendt: 19-Maj-2008 kl. 18:23 |
|
Jeg er forlængst løbet tør for HDMI porte i min Onkyo TX-NR905 A/V Receiver og jeg har derfor købt en HDMI switch fra Octava. Kravene var at den skulle være enkel at bruge og af god kvalitet. Octava'en lover at den automatisk finder den enhed som er tændt, så det ikke skulle være nødvendigt at bruge dens medfølgende fjernbetjening. Der er tale om 5-port udgaven og åbningen gik således :
Er ikke helt vild med den front. Godt den skal ligge inde i et skab.
Efter den blev sluttet til lod jeg den gå i dvale Herefter tændte jeg anlæg og en afspiller. Den skiftede med det samme til den aktive enhed og her efter ca. 1 time har der ikke været udfald på billed.
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
Bambus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
![]() |
|
Må jeg spørge, hvor du har købt den - og hvad var prisen incl. forsendelse?
|
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Den blev købt hos Living Cinema i Holland. Samlet pris var lige omkring 184€ incl forsendelse. De leverer med DPG her i Danmark. Det betyder man bare skal være hjemme når de kommer - alternativt bliver ens pakke bliver forsinket i det uendelige. Jeg har ikke set hvad banken og Paypall så tillader sig at tage for 184€ lige pt
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg kan iøvrigt bidrage med at skift imellem de forskellige HDMI porte sker rigtigt godt. Såfremt der kun er en enhed tændt sker det 100% automatisk. Har du en tændt enhed sluttet til port 1 og tænder en enhed på port 2 skifter den automatisk til den port. Dog er det ikke alle enheder der er lige glade for at miste HDMI forbindelsen under afspilningen, så nogle gange skifter opløsningen hvis man skifter over til en anden enhed og tilbage igen. Men indtil videre en positiv oplevelse.
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
Bambus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
![]() |
|
Tak - og prisen er tilsyneladende faldet til 170€ hen over natten |
||
![]() |
||
![]() |
|
Prisen på 170€ passer godt med hvad jeg skulle betale inden forsendelse og paypal gebyr blev lagt oven i. Har set flere times film på den i nat på forskellige enheder og har ikke nogle problemer endnu. Faktisk foregår det hele meget transparrant. Jeg kan ikke se forskel og de samme opløsninger bliver stadig forhandlet imellem enhederne.
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
||
uffidon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2007 Status: Offline Point: 346 |
![]() |
|
Jeg har samme hdmi switch også købt hos LivingCinema for godt 2 år siden til 237.75 EUR inkl. forsendelse. Den fungerer super godt, dog bliver den temmelig varm.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror der er sket en udskiftning af komponenter så. Min står inde i et skab og føles lidt håndlun her selv efter at have kørt 6-8 timer.
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |