recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround Sound til stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround Sound til stuen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MJC1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround Sound til stuen
    Sendt: 21-Maj-2008 kl. 11:50

Halløj

Jeg står og skal til at investere i nogle nye højtalere til stuen. Skal bruges til et 46" Panasonic 46PZ85E. Skal bruges til at gøre filmoplevelsen lidt bedre :).

Har kigget lidt på nogle 5.1 Surround systemer, men kan forstå at det er fy fy og ikke særlig godt? :)

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at bruge mere end højst 6-7000 på lyden, men det er måske umuligt at få noget bare nogenlunde ordenligt i den prisklasse?

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 12:05

Tror det bedste bud er, at du må ud og bruge ørene - Der er mange entusiaster her som vil (med de bedste hensigter) lede dig i retning af noget meget dyere - Og jo det er da indiskutabelt også bedre - Men folk har forskellige forventninger til sådan et setup.

Jeg står selv i samme situation som dig, jeg afsætter max 10.000kr til projektet - og når jeg skal købe senere på året har jeg ihvertfald tænkt mig at høre noget i forskellige prisklasser, og så vurderer hvad jeg synes er godt nok. Skulle jeg så mod forventning finde ud af at jeg i pris klassen 6-10.000 ikke finder noget jeg synes er godt nok, jammen så må jeg jo enten nøjes med det, eller finde nogle flere mønter.

Personligt skal jeg have en eller anden form for receiver, med højttalere - DVD'en bliver klaret med min gamle afspiller i første omgang, og så en PS3 siden hen. Dette valg har jeg primært truffet, fordi jeg synes tilslutnings mulighederne på "pakke løsningerne" med Receiver/DVD i en box er lidt begrænsede.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 13:58

Du skal som min. regne med at afsætte samme beløb til surround som du har brugt til TV.  Altså det kan jo ikke nytte noget at få fullHD billede og så have 6 plastikæsker, der står og skratter i hjørnerne, vel?

Men start med en god reciever, f.eks pana 59 og så et par kef højttalere. Og udbyg så efterhånden som midlerne er der.

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 19:22

Er det ikke kun højtalere du mangler?

Højtalere kan holde i mange år. en god højtaler i dag er også en god højtaler om 10 år. Så jeg vil anbefale at købe nogle gode højtalere, eventuelt nøjes med to fronter til at begynde med og så udbygge som midlerne rækker.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu