|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
billendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Status: Offline Point: 104 |
![]() Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:44 |
|
Jeg overvejer at købe denne "billige" model når den kommer på gaden.
Jeg har ingen surround forstærker men ville høre om man bare kan sætte den til mit panasonic px80 via hdmi stikket og så hive lyden ud af mit tv? da den jo er uden dekodere. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Den skulle have lyd ud på HDMI, og det har den, der er kun HDMI Out. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1478&zoneid=5 |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
billendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Status: Offline Point: 104 |
![]() |
|
Ok tak for svaret.
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() |
|
Det har du misforstået. Der er rigtig nok HDMI-udgang på afsilleren (det skal der jo være, for at den overhovedet kan bruges til at afspille!), men den dekoder ikke high definition lyd, så man kan ikke bare sætte den til fjernsynet uden videre, med mindre den kan dekode de 'gammeldags' lydspor. Men, til OP: Det er da overdrevet overkill at købe en Blu-ray afspiller til 8k, som skal bruges med et setup uden receiver af nogen art! Køb en PS3 og lad det være ved dét, så har du 5k til film og spil. Redigeret af Naiera - 20-Maj-2008 kl. 20:54 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kan godt være det er lidt overkill men vil gerne have en afspiller som viser det bedste billede på Bd samt ikke mindst dvd da jeg syntes at have læst mig frem til at de fleste afspillere halter lidt på det punkt. Kan også være jeg på et tidspunkt anskaffer mig et surround setup men gider ikke have hele stuen fyldt op med højtalere og kabler. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12370 |
![]() |
|
PS3'en er ligeså god som Denon'en mht. Blu-ray billedkvalitet. Mht. dvd-afspilning er den også rigtig god, og svarer sågar nok til en Denon 2930.
Desuden kunne man jo sagtens købe bedre lyd til fjernsyn og Blu-ray, uden at købe surround. Et fornuftigt sæt stereo-højttalere vil være uendeligt meget bedre end de højttalere der sidder i ethvert fladskærms-tv. |
||
![]() |
||
Palmolive ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
|
Vides det hvornår Denon releaser deres BD afspillere på det danske marked? Jeg er ikke meget for at skulle købe et ringere alternativ mens jeg venter...
|
||
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
||
![]() |
||
Palmolive ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
|
Glem jeg spurgte - de er lige kommet på hifi-klubbens hjemmeside...
![]() |
||
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
||
![]() |
||
Mikey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
![]() |
|
Kunne godt finde på at købe denne afspiller og benytte den i forbindelse med Denon AVR-3808 og Pioneer 428XD, men vil lige høre om det er muligt at køre videosignalet direkte igennem forstærkeren til fjernsynet via hdmi og kun lade forstærkeren tage sig af lyden? Har ikke så meget forstand på det men er ikke interesseret i at skalere for mange gange, går ud fra at der bliver smidt 1080p ud på hdmi fra afspilleren og har ikke lyst til at forstærkeren skal gøre noget ved det inden det alligevel bliver nedskaleret i tv'et. Lyden er jeg selvfølgelig med på skal dekodes i forstærkeren. På forhånd tak.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det er muligt at køre videosignalet direkte igennem til fjernsynet, uden at skalere på det før det når til fjernsynet.
|
||
![]() |
||
Mikey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
![]() |
|
takker Naiera
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, skaleringen der er nødvendig i tv'et og dets evne til korrekt billedgengivelse selvfølgelig. Selvom du sender signalet igennem receiveren bliver der ikke pillet ved det; lyden bliver bare taget fra og brugt dér.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |