recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon DVD-2500BT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon DVD-2500BT

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
billendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Emne: Denon DVD-2500BT
    Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:44
Jeg overvejer at købe denne "billige" model når den kommer på gaden.
Jeg har ingen surround forstærker men ville høre om man bare kan sætte
den til mit panasonic px80 via hdmi stikket og så hive lyden ud af mit tv?
da den jo er uden dekodere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:53

Den skulle have lyd ud på HDMI, og det har den, der er kun HDMI Out. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1478&zoneid=5

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 20:36
Ok tak for svaret.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den skulle have lyd ud på HDMI, og det har den, der er kun HDMI Out.

Det har du misforstået. Der er rigtig nok HDMI-udgang på afsilleren (det skal der jo være, for at den overhovedet kan bruges til at afspille!), men den dekoder ikke high definition lyd, så man kan ikke bare sætte den til fjernsynet uden videre, med mindre den kan dekode de 'gammeldags' lydspor.

Men, til OP: Det er da overdrevet overkill at købe en Blu-ray afspiller til 8k, som skal bruges med et setup uden receiver af nogen art! Køb en PS3 og lad det være ved dét, så har du 5k til film og spil.

Redigeret af Naiera - 20-Maj-2008 kl. 20:54
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den skulle have lyd ud på HDMI, og det har den,
der er kun HDMI Out.
Det har du misforstået. Der er rigtig nok HDMI-
udgang på afsilleren (det skal der jo være, for at den overhovedet kan bruges til at afspille!),
men den dekoder ikke high definition lyd, så man kan ikke bare sætte den til fjernsynet uden
videre, med mindre den kan dekode de 'gammeldags' lydspor.Men, til OP: Det er da overdrevet
overkill at købe en Blu-ray afspiller til 8k, som skal bruges med et setup uden receiver af
nogen art! Køb en PS3 og lad det være ved dét, så har du 5k til film og spil.

Kan godt være det er lidt overkill men vil gerne have en afspiller som viser det bedste billede
på Bd samt ikke mindst dvd da jeg syntes at have læst mig frem til at de fleste afspillere halter
lidt på det punkt.

Kan også være jeg på et tidspunkt anskaffer mig et surround setup men gider ikke have hele
stuen fyldt op med højtalere og kabler.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 17:05
PS3'en er ligeså god som Denon'en mht. Blu-ray billedkvalitet. Mht. dvd-afspilning er den også rigtig god, og svarer sågar nok til en Denon 2930.

Desuden kunne man jo sagtens købe bedre lyd til fjernsyn og Blu-ray, uden at købe surround. Et fornuftigt sæt stereo-højttalere vil være uendeligt meget bedre end de højttalere der sidder i ethvert fladskærms-tv.
Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 23:11
Vides det hvornår Denon releaser deres BD afspillere på det danske marked? Jeg er ikke meget for at skulle købe et ringere alternativ mens jeg venter...
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 23:13
Glem jeg spurgte - de er lige kommet på hifi-klubbens hjemmeside...
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 06:52
Kunne godt finde på at købe denne afspiller og benytte den i forbindelse med Denon AVR-3808 og Pioneer 428XD, men vil lige høre om det er muligt at køre videosignalet direkte igennem forstærkeren til fjernsynet via hdmi og kun lade forstærkeren tage sig af lyden? Har ikke så meget forstand på det men er ikke interesseret i at skalere for mange gange, går ud fra at der bliver smidt 1080p ud på hdmi fra afspilleren og har ikke lyst til at forstærkeren skal gøre noget ved det inden det alligevel bliver nedskaleret i tv'et. Lyden er jeg selvfølgelig med på skal dekodes i forstærkeren. På forhånd tak.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 10:52
Ja, det er muligt at køre videosignalet direkte igennem til fjernsynet, uden at skalere på det før det når til fjernsynet.
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 16:58
takker Naiera  og når du nu siger det er muligt, så er det vel i bedste kvalitet fra afspilleren og hen til tv'et? Så det eneste der egentligt trækker kvaliteten ned er skaleren i tv'et?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 17:09
Ja, skaleringen der er nødvendig i tv'et og dets evne til korrekt billedgengivelse selvfølgelig. Selvom du sender signalet igennem receiveren bliver der ikke pillet ved det; lyden bliver bare taget fra og brugt dér.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu