|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
FriendlyMots ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 195 |
![]() Sendt: 21-Maj-2008 kl. 19:13 |
Hejsa
Jeg var en af de heldige der havde mulighed for at inverstere i en Onkyo 705 plus højtaler sættet fra Focal. Jeg har dog et altoverskyggenden problem med subwooferen, den larmer skisme sådan et bæst :) Problemet består mest af alt i at jeg bor på 4 sal i en ejendom i midten af Aalborg. Jeg har den seneste måed afholdt fra at se film med høj lydstyrke om aftenen men det er jo ikke en holdbar løsning. I aften satte jeg så I Robot på med den lydstyrke en sådan film skal ses med (højt). I sammenhold med min underbo blev vi meget hurtigt enige om at det kunne de ikke være tjent med. Der høres ikke højere frekvens lyde dernede, det er kun sunwooferens rumlen der høres. Jeg har den allerede til at stå på en almindeligt tyndt gulvtæppe men det er åbenbart ikke nok til at tage vibrationerne. Subben fra Focal er en model hvor selve membranen vender ned mod gulvet hvilket helt sikkert ikke gør problemet mindre. Jeg står så nu og vil gøre næsten alt for at minimere generne for underboen. Jeg vil dog ikke gå på kompromis med effekten og kvaliteten af lyden fra subben, så ser jeg hellere film om dagen. Derfor, er der nogle med erfaringer omkring dette. Kan man lægge et godt tykt gulvtæp under ? Hvad med en forbedring af de gummidutter-fødder den har nu ? Håber på massere af input, mvh Morten |
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Det vil nok hjælpe en del at få den på nogle akustiske afkoblings fødder, så ikke vbrationerne går ligeså meget i gulvet.
Hvis subben står i et hjørne så flyt den ud midt ved dit tv eller andet, da en placering i et hjørne fordobler effekten fra subben, og giver en masse bulderbas. |
|
![]() |
|
FriendlyMots ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 195 |
![]() |
Akustiske afkoblings fødder hmm. Altså basalt set nogle større gummifødder?
Jeg overvejer også en stor cement plade med en slags afdæmpning ovenpå, men frygter det vil ændre på subwooferens lyd.. |
|
![]() |
|
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 395 |
![]() |
Jeg bor selv på fjerde sal og har trægulv. Synes også af og til der kommer lidt for meget "bulder" eller resonans i gulvet. Ville sådan nogle fætre her være gode til mine Dali 5005 og Dali SWA12 sub? http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hoejttaler/val halla_technology_vtfeet_0-10_kg.htm |
|
![]() |
|
ghost-the-man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
![]() |
Hej,du skulle måske prøv at kikke på SD-fødderne,skulle være gode http://www.sonicdesign.se/sdfod.html
eller Ringmat Domes bruger dem selv,det gjorde at der kom mere styr på bassen og resonance i rummet,kan anbefale disse fødder
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |