|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Falcon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 255 |
![]() Sendt: 20-Maj-2008 kl. 18:44 |
Allerførst så HAR jeg set Surround Guide & højttaler information tråden, men da min stue ikke lige er perfekt til indretning af TV/surround så har jeg lige lavet en grov skitse over stuen. Jeg håber I kan give mig et råd til hvor det er bedst at placere baghøjtalerne, Enten over sofaen (2) eller på væggene (1) ? Og hvilken højde er bedst? Hvis I mangler yderligere info så spørg endelig :-) PS. Surround anlægget er et Logitech Z5500. |
|
![]() |
|
Falcon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 255 |
![]() |
Er der slet ingen der har et forslag til overnævnte, vil jo gerne snart have det sat op når jeg nu har fået det. mvh Jørn |
|
![]() |
|
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Af de 2 nævnte muligheder ville jeg helt klart placere dem i nummer 2. Er overbevist om at det giver den bedste præsision af surround lydene.
Gå du bare igang og se om naboen kan høre filmen:) |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Umiddelbart ville jeg også vælge nr. 2. Hvilket man også normalt vil gøre ved et 5.1 setup.
Dog ser jeg et problem, og det er at de skal sidde 140 cm. inde på væggen - husk på, både ventre og højre baghøjtaler skal sidde lige langt inde, eller kan lydbilledet blive diffust. Og da din venstre baghøjtaler sidder 140 cm. inde pga. en dør, så skal højre baghøjtaler også sidde 140 cm. inde og IKKE 90 cm. som du har skrevet. ![]() Dette kan give et problem, da bagkanalerne så MÅSKE vil flyde sammen, og ikke give den rette surround effekt! Derfor kan det være en mulighed, i mangel af bedre, og sætte dem op som løsning nr. 2... Du må prøve dig frem, og se hvilket der passer bedst. Det er mit bedste bud! ![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Er der eventuelt plads til højtaleren over døren?
|
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, døren er en åben gennemgang fra køkkenet, men selv om det var muligt, må baghøjtalerne så godt være så højt over lyttepositionen? Jeg forestillede mig at både front og baghøjtalere skulle være i ca samme højde og i den forbindelse kan jeg jo passende spørge hvad i mener er den korrekte højde over gulvet?
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Baghøjtaleren skal sidde ca. 90 cm. over hovedet på dig... Se evt. her om placering af baghøjtalere: http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=129&zoneid=2 MVH ![]() Redigeret af Asklepios - 23-Maj-2008 kl. 15:02 |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |