|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() Sendt: 15-Maj-2008 kl. 22:33 |
Hej Jeg har lige købt et Asus P5E-VM Hdmi, og som jeg har indstillet til HD opløsning 50 Hz, men når jeg starter den fra standby så går den tilbage til standard opløsningen igen og jeg skal ind og indstille til HD opløsning igen. Jeg kører selvfølgelig med de Intel Graphic Media driver der passer dertil. Kan man ikke få den til at huske de grafik settings der er sat før den går i standby?? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hvis du går dine Biossettings igennem.....Så er der en standby setting der kan enables dette hjælper
![]() Hvilken driver bruger du? |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Min bios er sat på S3 og så er jeg valgt at den skal reposte "skærmen" efter standby. Det er vel ikke i bios at man skal sikre at skærm settings gemmes...? |
|
![]() |
|
![]() |
jeg bruger bare Intel Graphics Media Driver, den seneste inde fra Asus' hjemmeside...
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hejsa
Jeg skal lige tjekke hvad jeg bruger...Har to stk p5e-vm hdmi'ere. Jeg er dog ved at lave lidt maintenance på mit system (og på min lejlighed) denne weekend, så Mediecentrene er ikke tilgængelige i maskinparken... |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() |
Har samme problem med dette bundkort. Mit udarder sig bare ved at MCE menu er i den korekte opløsning(1920x1080) hvorimod skrivebordet køre standart 800x600. Det er til at gå omok over. jeg har også et underligt andet problem. Periodisk genstarter computeren uhæmmet. Når den starter op igen siger den at overclocking mislykkedes Nogen som kender en løsning på fejlene.. Tror muligvis at det er bundkortet som er defekt. på forhånd tak |
|
![]() |
|
![]() |
Hejsa
Jeg bruger denne driver til Vista 32bit, og har ingen af de nævnte problemer. http://downloadcenter.intel.com/confirm.aspx?httpDown=http:/ /downloadmirror.intel.com/15883/a08/winvista_159.exe&agr =N&ProductID=2842&DwnldId=15883&strOSs=All&O SFullName=All%20Operating%20Systems&lang=eng Sørg for når i installerer driveren at fjerne den gamle driver først: Kør uninstalleren> genstarte Vista vil da installere dens egen driver. Gå i device manager, fjern og check delete driver. Genstart.... Gå i device manager igen og se om der stadigvæk er nogle intel drivere....Hvis der er fjern+ delete+ genstart.... Dette bliver i ved med indtil den ikke kan finde nogen drivere til grafikkortet. Dernæst annullerer i "Search for driver+ bla bla bla" og kører ovennævnte installer.... Redigeret af Patriarken - 20-Maj-2008 kl. 05:55 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg prøvet ovenstående og den glemmer stadig den opløsning der var før. Nu er det faktisk lidt værre for den springer over i en opløsning som min HDMI indgang ikke kan vise og så skal jeg slå over på PC indgangen for at se noget billede. Når jeg så går ind i grafikindstillingerne, så kan den ikke se noget Digitalt TV længere og jeg er nødt til at genstarte windows for at få det frem igen :-S Vælger du at gemme nogle bestemte grafik "skemaer" og skal man gøre noget bestemt i indstillingerne for at den husker opløsningen?
Redigeret af Mlarsen - 24-Maj-2008 kl. 09:55 |
|
![]() |
|
Denner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2006 Status: Offline Point: 377 |
![]() |
Du skal delete denne fil;
C:\Windows\system32\igfxpers.exe Så slipper du for problemet, det virker for mig ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg prøvet at slette filen, men det hjælper desværre ikke for mig Håber at Intel snart kommer med en ny driver.... |
|
![]() |
|
![]() |
Stiller I Bios på noget bestemt for at den kan huske settings, for jeg kan stadig ikke få det til at virke. Kan se at der også er andre der har samme problem her, men bare ingen løsning: http://www.tomshardware.co.uk/forum/249109-12-asus-hdmi-vide o-resolution-reset |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |