recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor gode er FM Transmittere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor gode er FM Transmittere?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor gode er FM Transmittere?
    Sendt: 24-Maj-2008 kl. 16:05

Jeg har overvejet at købe en FM transmitter så jeg kan bruge min MP3 afspiller i bilen, men hvor gode er de. Giver de et stabilt signal eller kan der kommer lyd"udfald" ? En ekspedient i Bilka påstod at de kun kan sende i mono, det kan da ikke passe? Og er der et bestemt mærke/model I kan anbefale?

mvh Jørn

Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 20:09

Jeg har erfaret med min Belkin at i byområder kommer der stationer indover. Men i tyndere radiosendeområder kører det fint-også i stereo.

De fleste har vist 3 kanaler man kan indstille som faste sende stationer og så skifte med dem hvis der kommer en radiostation indover.

Hilsen Ole

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 00:13
Vil det sige at det er stationer der sender på samme frekvens eller  nogle der ligger bare i nærheden af den frekvens man har indstillet Transmitteren på? Hvis det sidste er tilfældet er det jo mere eller mindre ubrugeligt hvis man skal skifte frekvens, med mindre man kan sætte den selv til at gøre det hvis den opfanger udefra kommende forstyrrende kanaler.
Til top
voffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 11:59

Jeg fik aldrig min FM sender til at virke særligt godt. Jeg har en stationcar, hvor antennen er indbygget i den bagerste siderude. Det blev kun (næsten) acceptabelt, hvis jeg lagde MP3 afspilleren omme i bagagerummet. Så det var lidt af en fuser.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 16:21

Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Vil det sige at det er stationer der sender på samme frekvens eller  nogle der ligger bare i nærheden af den frekvens man har indstillet Transmitteren på? Hvis det sidste er tilfældet er det jo mere eller mindre ubrugeligt hvis man skal skifte frekvens, med mindre man kan sætte den selv til at gøre det hvis den opfanger udefra kommende forstyrrende kanaler.

Du bestemmer selv hvilken frekvens du vil sende på. Kører du på langfart, kan du jo komme ud for at der kommer en lokal radio station ind, hvis den ligger tæt på din valgte frekvens.

Hilsen Ole

Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 17:57

Jeg kan forstå de er ret følsomme overfor nærtliggende stationer, men hvor følsom? Hvis jeg f.eks indstiller den til FM 100.0, vil det så være frekvenser indenfor f.eks 95.0 til 105.0 der kommer ind eller blot f.eks 99.5 til 100.5 der vil forstyrre? De er jo ret billige så jeg kunne selvfølgelig bare købe en og prøve mig frem, men hvis den så ikke dur og bare kommer til at ligge i skuffen bagefter så er det jo rarere at høre om andres erfaringer med den og så spare pengene til der f.eks kommer en 2'nd generation af dem der måske virker bedre.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Jeg kan forstå de er ret følsomme overfor nærtliggende stationer, men hvor følsom? Hvis jeg f.eks indstiller den til FM 100.0, vil det så være frekvenser indenfor f.eks 95.0 til 105.0 der kommer ind eller blot f.eks 99.5 til 100.5 der vil forstyrre? De er jo ret billige så jeg kunne selvfølgelig bare købe en og prøve mig frem, men hvis den så ikke dur og bare kommer til at ligge i skuffen bagefter så er det jo rarere at høre om andres erfaringer med den og så spare pengene til der f.eks kommer en 2'nd generation af dem der måske virker bedre.

Ha Ha. Nej , så følsomme er de nu heller ikke. Instiller du den til 100.0 FM, vil en station på 100.2 sikkert komme indover.

Hilsen Ole

Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 22:36
Jeg forsøgte mig med en transmitter af mærket "Nordic". Det var en fuser. Den kom aldrig til at fungere ret godt i min Peugeot 206. Det kom ustandselig støj.  Ikke meget, men nok til at jeg ikke gad bruge den.

vh. Thomas
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 09:49
Mine erfaringer er også - drop dem - de er ikke gode nok......
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 23:14
Jeg har haft 2 transmittere. En Belkin og en billig fra Biltema.

Senderen fra biltema var elendig, men min belkin er super. Jeg har brugt den til at sende lydsignalet fra min forstærker til badeværelsesradioen - gad ikke trække kabel. Der er 3-4 meter og der er en væg imellem. Det virker fint.

Har ikke rigtig brugt den i bilen.
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 10:07

Jeg kan se at der er et par modeller fra Belkin, hvilken en af dem har du:

TuneCast III F8M010EA

TuneCast II FM transmitter f MP3

mvh Jørn

Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2005
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 17:57

Hejsa herinde

Griffin skulle også lave nogle rigtig gode løsninger. Om det så er en pris klasse der er acceptabel ved jeg jo ikke.

link til griffin

Hilsen Don P.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu