recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med HDMI tilslutning af PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med HDMI tilslutning af PS3

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Andresen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-August-2006
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med HDMI tilslutning af PS3
    Sendt: 25-Maj-2008 kl. 17:37

Jeg har tilsluttet min PS3 til mit Samsung PS42Q7H med dette 0,5 m kabel: http://www.av-connection.dk/?PNo=LDY37400&ML=785

Opløsningen er sat til 720p og det fungerer fint til at starte med, men der kommer efterhånden flere og flere hvide blink på skærmen. Det ender med at der kun er sne på skærmen og til sidst siger fjermsynet at der ikke er noget signal. Hvis jeg slukker PS3'en og tænder den igen er billedet igen fint til at starte med. PS3'en kører fint selvom der ikke er noget billede. Jeg kan slukke den via controlleren.

Jeg har haft min PS3 tilsluttet et LG LCD tv med det samme kabel, og der var der ingen problemer.

Er der noget der har nogle tips til hvad der kan være galt?

Til top
Vesterholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2006
Sted: Denmark
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:08
Jeg har prøvet det samme med en LG skærm, kørte derned hvor jeg havde købt den, de sendte den til reparation. En uge efter hentet jeg mit tv, virkede perfekt derefter. Kanon service.
Samsung 40" 656(stuen)
Samsung 32" M87(soveværelset)
Samsung DVD-HR750
Samsung HT-P 1200
PS3 250GB
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 22:20

Jeg har prøvet at ringe til Samsung Premium service....

De mente at det skyldtes at PS3 kørte med HDMI 1.3 og at fjernsynet kun understøtter HDMI 1.2. Da jeg intet ved omkring HDMI standarderne vil jeg høre om der er nogle der kan kommentere på det. Så vidt jeg har forstået er HDMI 1.3 bagudkompatibel. Sender PS3 så ikke automatisk i 1.2? eller skal man indstille dette et sted.

Jeg har efterfølgende prøvet at afspille en alm DVD uden prolemer. Jeg har også prøvet en blu-ray film. Den kørte  fint til at starte med, men som ved GT5 prolouge så kommer der efter tid fejl i billedet for derefter at blive til sne på skærmen. Er det en båndbredde problem?

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 22:32
HDMI 1.3 enheder bør kunne sende uden problemer til HDMI 1.2 (og 1.1, og 1.0) enheder. De kan så blot ikke udnytte de ekstra features, der er.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
frimann85 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2007
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 17:18
Hvad har 1.3 af features 1.2 ikke kan benytte sig af?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af frimann85 frimann85 skrev:

Hvad har 1.3 af features 1.2 ikke kan benytte sig af?

Bl.a. Dolby TrueHD og DTS-HD.

Fra Wikipedia HDMI:

HDMI 1.3

Released June 22, 2006.

* Increases single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbit/s)
    * Optionally supports Deep Color with 30-bit, 36-bit, and 48-bit xvYCC, sRGB, or YCbCr compared to 24-bit sRGB or YCbCr in previous HDMI versions.
    * Incorporates automatic audio syncing (Audio video sync) capability.
    * Optionally supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams for external decoding by AV receivers. TrueHD and DTS-HD are lossless audio codec formats used on Blu-ray Discs and HD DVDs. If the disc player can decode these streams into uncompressed audio, then HDMI 1.3 is not necessary, as all versions of HDMI can transport uncompressed audio.
    * Availability of a new Type C mini-connector for devices such as camcorders.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 15:31
det lyder som om det er noget med skærmen så, især når både samme playstation og HDMI stik virker fint på en anden skærm. du skal ikke lade samsung bilde dig ind det har noget med HDMI 1.2 og 1.3 at gøre ihvertfald!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 15:38

det lyder som om det er noget med skærmen så, især når både samme playstation og HDMI stik virker fint på en anden skærm. du skal ikke lade samsung bilde dig ind det har noget med HDMI 1.2 og 1.3 at gøre ihvertfald!

Det kan jeg osse skrive under paa. Men det var godt nok et maerkeligt problem, isaer naar man taenker paa at den viser DVD og BD fint.

BORING!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Det kan jeg osse skrive under paa. Men det var godt nok et maerkeligt problem, isaer naar man taenker paa at den viser DVD og BD fint.

Der er også problemer med Blue ray film. Der sker det samme som når jeg spiller GT5. Det kører fint i starten, men efter et stykke tid bliver billedet dårligere og dårligere.

En anden ting jeg har ladet mig fortælle er, at fjernsynet burde skifte til HDMI indgang når der kommer et signal (ligesom scart). Det gør mit fjernsyn ikke.

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 11:07

jeg ved ikke om dette virker men prøv at gå ind i indstillinger på ps3 og under skærm -eller dvd indstillinge, kan du indstille Hz. der er vist en der hedder 24Hz som du kan sætte på auto eller afbryd. står den på Auto så slå det fra. læste bare om nogle der havde problemer med billedet flimrede og havde gjort det. har ikke lige ps3'en foran mig så kan ikke lige se de nøjagtigte menuer

men at skærmen ikke automatisk finder HDMI tilslutningen behøver ikke betyde noget. der er helt sikkert en menu et eller andet sted inde i skærmen hvor man kan slå det til og fra

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af jrued jrued skrev:

jeg ved ikke om dette virker men prøv at gå ind i indstillinger på ps3 og under skærm -eller dvd indstillinge, kan du indstille Hz. der er vist en der hedder 24Hz som du kan sætte på auto eller afbryd. står den på Auto så slå det fra. læste bare om nogle der havde problemer med billedet flimrede og havde gjort det. har ikke lige ps3'en foran mig så kan ikke lige se de nøjagtigte menuer

men at skærmen ikke automatisk finder HDMI tilslutningen behøver ikke betyde noget. der er helt sikkert en menu et eller andet sted inde i skærmen hvor man kan slå det til og fra

Efter endt ferie har jeg afprøvet det, og det ser ud til at det virker. Jeg takker for hjælpen.

Jeg har dog efterfølgende oplevet problemer når jeg starter et spil eller en BD film. Så snart PS3 skifter væk fra menuen siger mit fjernsyn at der intet signal er. Hvis jeg tager HDMI kablet ud og sætter i igen er billedet fint. Det samme sker når jeg slukker for et spil eller en BD film og skal tilbage til menuen. Har læst andet steds i dette forum at det er et handshake problem. Er den eneste løsning en opdatering af tv softwaren?

Redigeret af Andresen - 29-Juni-2008 kl. 09:48
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 17:35

Det ser ud som om der er mange der har det problem du beskriver.

http://www.youtube.com/watch?v=epQfkgcgwpE

[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu