recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken CD-afspiller til Onkyo 605?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken CD-afspiller til Onkyo 605?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken CD-afspiller til Onkyo 605?
    Sendt: 29-Maj-2008 kl. 01:04
Jeg har en Onkyo 605 forstræker med et 5.1 surroundsetup med to Dali Concept 6 som fronthøjtalere.

Jeg kører pt. med en meget gammel Sony cd-afspiller. Tror I, at det vil forbedre lyden meget, hvis jeg skiftede til en bedre CD-afspiller og hvad ville I i så fald anbefale?

Onkyo DX7555 ser spændende ud, men er det overkill i forhold til de øvrige enheder?

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 14:54

Hvis de gamle sony CD afspiller er en kvalitets afspiller, er der vel ingen grund til at skifte den, med mindre du er stereo entusiast.

Jeg har selv fornylig gen anskaffet mig en CD afspiller, hvilket jeg er utrolig glad for, jeg er begyndt at høre meget CD musik igen.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2008 kl. 17:17
Tjah, min 19 år gamle Sony CD fræser klarer stadig opgaven til ug. Den er bare ikke meget for at åbne skuffen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 12:20
Tak for svarene. Beklager dette meget sene svar, men jeg fik desværre en hjernerystelse for et par dage siden, så jeg har ikke siddet ved computeren før nu.

Min afspiller er så vidt jeg ved ikke nogen kvalitetsafspiller. Det var en som min storebrors kæreste havde stående på loftet, så det ville undre mig meget, hvis det er noget specielt overhoved. Modellen er CDP-190.

Jeg søgte lige på den og det ser ikke ud til, at der er nogle reviews e.l. af den. Det eneste på dansk jeg fandt var:

"Sony CDP-190 (skod)"

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50306

Det tager jeg som en bekræftelse på, at den ikke er noget, der er værd at samle på.

Jeg havde lidt overvejet at købe en Cambridge Azur 340C:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/

Tror I, at det er et godt køb?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 14:52

Lyder ikke rart, det med hovedet, men du er ok nu?

Ja min Sony CDP 950 er high-end med dual D/A converter og digital output. Kostede 4000,- for 19 år siden, men har da vist vist sit værd, da den stadig spiller forrygende.

Cambridgen ser ud til at være ok, men hvad med at gi' 900 mere og få det bedste til både CD og DVD

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/d enon_dvd-1940_dvd-afspiller_sort.htm

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 17:34
Tak for svaret.

Næh, det var rimelig ubehageligt... Jeg fik bagsmækken fra en bil i hovedet i mandags og jeg har stadig ondt i hovedet. Men det skulle være normalt, at det kan tage et par uger før man er kommet sig.

Denon'en som du linker til ser rigtig fin ud, men jeg har egentlig kun brug for en cd-afspiller, da jeg allerede har dvd osv. Prismæssigt er Cambridgen også det højeste, som jeg kan få kæresten med til.

Er der nogen der har erfaring med nogle gode CD-afspillere i Cambridgens prisklasse?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu