Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
|
Emne: WHS - kan man det? Sendt: 29-Maj-2008 kl. 10:25 |
Jeg overvejer at købe en HP EX470 Smart Media Server, og en af de ting jeg meget gerne vil bruge den til er at streame ungernes DVD film.
Problmet med DVD er jo at de bliver ridset når ungerne "håndtere" dem. Jeg vil derfor gerne ligge dem på serveren, og så streame dem til PS3. Kan man det? Altså rippe dem over på HDD for så at se dem på PS3?
|
 |
Niels Chr
Bruger
Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Point: 176
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 22:34 |
Jeg tvivler på at det er nødvendigt med en Home server til det formål - en simpel "NAS" harddisk burde kunne gøre det, den share filerne ud til netværket og er sikkert billiger end home serveren - hvis du har brug for de mere avancerede funktioner i home serveren - så er det sikkert et godt valg - men til ren fil deling (fælles Hard disk) er det over kill. (og bliver dyr i el regning - ca. 1000 kwh/år - hvilket med en el pris på ca. 2.4 kr bliver til 2400 kr/år....tænk over det.)
se evt. denne tråd over hvilke NAS bokse som er velegnede
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40973&PN=1
Dine DVD film er sandsynligvis kopi beskyttede, dette forhindre umidelbart at du kan kopiere dem til HDD.
det findes software som automatisk kan fjerne "fejl" på DVD'er men disse er ulovlige at benytte da de også fjerner kopie beskyttelsen også selvom der er tale om backup af lovligt indkøbte film.
slysoft laver et produkt som hedder DVDMobile - dette produkt kan re-code dine DVD film til et utal af formater - bl.a. PS3 i enten 4:3 eller 16:9
Redigeret af Niels Chr - 29-Maj-2008 kl. 23:31
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 22:38 |
Niels Chr skrev:
...ellers vil kopi beskyttelsen forhindre at du kan kopiere dem (det er ikke lovligt at fjerne kopi beskyttelsen - men nødvendigt hvis du vil tage backup...) |
Det er ikke tilladt at debattere ulovligheder på forummet. Det er på ingen måde tilladt at kopier en DVD der er kopibeskyttet, uanset at dette sker til backup.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 23:05 |
Citat fra: Stud. Jur. (Kandidatuddannelsen) - Aarhus Universitet
"Det er på ingen måde tilladt at kopier en DVD der er kopibeskyttet, uanset at dette sker til backup."
Det er ikke korrekt! (og så kan han ikke en gang stave!)
Hvis kopibekyttelsen er årsag til at man ikke kan afspille den på den platform man benytter, så er det tilladt at fjerne beskyttelsen så man kan afspille det hjemkøbte medie. Eksempelvis er det lovligt at omgå kopibeskyttelsen hvis mediet kun kan afspilles på Windows platformen og man selv har en Linux platform
Jeg kan forøvigt ikke forstå formuleringen: Det er ikke tilladt at debattere ulovligheder på forummet.
Det kan da ikke være rigtigt at man ikke må diskutere ulovligheder!
Jeg kan gå med til at man ikke må begå ulovligheder, men at diskutere dem må vel anses for at være inden for det rimelige
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 23:22 |
MCenterFreak skrev:
Det er ikke korrekt! |
Det er tilladt at omgå en kopibeskyttelse, hvis denne forhindre afspilning, men det er IKKE tilladt i denne sammenhæng, at foretage kopiering af mediet.
Der blev spurgt til kopiering, hvilket jeg forholdte mig til.
MCenterFreak skrev:
...og så kan han ikke en gang stave! |
Jeg kan ikke finde nogle stavefejl i min foregående indlæg, så du må meget gerne fortælle, hvad der er problemet?
MCenterFreak skrev:
Det kan da ikke være rigtigt at man ikke må diskutere ulovligheder! |
Det er nu engang os der fastsætter reglerne. Vi mener ikke dette fora, skal benyttes til at give vejledninger i, hvordan man begår ulovligheder.
Redigeret af Sandal - 29-Maj-2008 kl. 23:23
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
Niels Chr
Bruger
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 23:33 |
posten er nu tilrettet så der ikke omtales Anyd..
slysoft laver som sagt DVDmobile - og dette er et lovligt produkt da dette ikke har med kopibeskyttelse at gøre.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 23:34 |
kopier
Hedder Kopiere
Hvorfor må man ikke diskutere ulovligheder, det er jo det vi gør nu!
Jeg foreslår ikke ulovligheder, men hvis det er nødvendigt at kopiere mediet for at omgås kopibeskyttelsen, så er det fuldt ud lovligt hvis kopibeskyttelsen betyder at du ikke kan afsplille det på den platform du er i besiddelse af.
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 23:45 |
For lige at føje spot til ....
Hvis du søger på Slysoft i dette forum så er der masser af omtale
|
|
 |
Niels Chr
Bruger
|
Sendt: 30-Maj-2008 kl. 00:10 |
skal vi ikke komme tilbage til den oprindelige posters topic - og lade alle de gamle poster i fred, de indeholder sikkert en del gode tips lovlige eller ej.
uanset hvad tror jeg ripo (rigo) har fået svar på det meste
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 30-Maj-2008 kl. 00:33 |
Niels Chr skrev:
posten er nu tilrettet så der ikke omtales Anyd..
slysoft laver som sagt DVDmobile - og dette er et lovligt produkt da dette ikke har med kopibeskyttelse at gøre. |
AnyDVD har skam en 130% lovlig anvendelse, nemlig afspilning af DVD film fra andre regioner (samt dekryptering med henblik på afspilning hvis man ikke er besiddelse af en officiel software DVD afspiller som PowerDVD).
Redigeret af JesperLund - 30-Maj-2008 kl. 00:45
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
|
Sendt: 30-Maj-2008 kl. 10:14 |
Uh ha...man skal på hvad man spørger om
Jeg troede, at det var lovligt at ligge sine lovligt købte DVD på en WHS/NAS for så at afspille dem i sit eget hjem. Jeg ønsker kun dette for at DVD'erne ikke skal blive ødelagt. Men det er åbenbart sværere end som så. Både praktisk og juridisk.
Grunden til jeg vil vælge WHS er at der via mit arbejde er en ret god pris på HP's WHS. Jeg har haft et NAS (Synology 207), men kunne godt tænke mig de mere avanceret, og let tilgængelige, features WHS byder på. Men ja strømforbruget er rimeligt højt
Redigeret af rigo - 30-Maj-2008 kl. 10:21
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 30-Maj-2008 kl. 10:22 |
rigo skrev:
Grunden til jeg vil vælge WHS er at der via mit arbejde er en ret god pris på HP's WHS. Jeg har haft et NAS (Synology 207), men kunne godt tænke mig de mere anvanceret, og let tilgængelige, features WHS byder på. Men ja strømforbruget er rimeligt højt  |
Om du vil kopierer dine egne DVD film vil jeg overlade til dine egne moralske skrupler.... [Disclaimer: af hensyn til visse moderatorer forudsætter nedenstående at der er tale om DVD film uden CSS (de findes; jeg har adskillige), eller at du har indhentet tilladelse fra de relevante rettighedshavere. I begge tilfælde vil kopiering være 100% lovlig.  ]. En mere praktisk detalje: det er ikke nok at kopiere dine DVD film til en central harddisk på netværket. Du skal også have en enhed til at afspille med. Normale DVD afspillere kan ikke klare denne opgave, da de kun læser fra et DVD drev. Der findes forskellige hardware media player som kan, men hvis du ikke har sådan en i forvejen, er det en yderligere udgift. Og en WHS server ("rigtig PC") vil ikke give dig noget i forhold til en NAS.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |