recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox Duet
    Sendt: 30-Maj-2008 kl. 12:06

Et af mine mange projekter for tiden ifbm ombygning er at få implementeret et Squeezebox Duet system i min lejlighed. Jeg vil købe 2 eller 3 stks Squeezebox Duet (for at få 3 fjernbetjeninger) og placere 1 i min stue, 1 i køkken og 1 i soveværelse. Enten køkken eller soveværelse vil jeg så også lade gå ud til min gang overvejer jeg - men man skal jo kunne slå dette til og fra, på en eller anden måde. Derudover ønsker fruen også musik på badeværelset, så her kunne man måske også trække på den fra køkkenet?

Alle højtallere (undtagen i stuen) skal indbygges i et nyt gipsloft der bliver opsat. Jeg overvejer om det ikke skulle være disse: B&W CCM616 (set hos hihiklubben.dk). Eneste problem med dem (og mange andre lign højtallere) er jo at de ikke er aktive - dvs man skal tilslutte en extern forstærker. Og i mit tilfælde vil det altså betyde at jeg skal have 2 externe forstærkere (har i stuen), som jo så mere eller mindre skal stå tænt 24/7 og de skal også placeres et sted. Og så syntes jeg lidt af den anonyme install mister sin glans.

Er der derfor nogle der har nogle fif til hvordan man ellers kunne lave et sådan setup? Man kunne selvfølgelig gå over i Sonos lejren, men der er alligevel også en prisforskel der er til at føle på - og så kan jeg godt lide hele open-source ideen omkring Squeezebox.

Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 15:56
Faldt lige over TinyAmp S30, som jo måske kunne være løsningen på mine problemer. Eneste ulempe er at den ikke kan gemmes helt væk (i loftet fx), men det må man jo så finde en løsning på.

Så er mit sidste spørgsmål dog stadig; hvis jeg fx køber 3 stks Duet løsninger - 1 til stue, køkken og soveværelse. Kan jeg så på nogen måde tilslutte fx højtallere fra gangen til løsningen i mit soveværelse, men samtidig selv bestemme om løsningen i gangen er aktiveret eller ej?

Og det samme spørgsmål er gældende for badeværelset - her skal den bare tilsluttes til køkkenet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu