|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mr.NiceGuy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() Sendt: 31-Maj-2008 kl. 12:27 |
Hejsa ! Fik kørt et liile downloaded program, som jeg vist ikke skulle have startet. Min PC gik ned, og efterfølgende kunne jeg ikke starte XP mere. Okay, jeg må lave en Repair fra XP Pro CD'en tænkte jeg, da jeg før har prøvet noget lignende. Men dette virker heller ikke. Jeg er bange for at jeg må lave en helt ny installation af Windows XP Pro, men problemmet er selvfølgelig mine mails mv. Er der en metode hvorpå jeg kan redde/backup mine mails mv. nu hvor skaden ER sket. Jeg kan godt koble harddisken på en anden PC og se filerne på min gamle disk, men jeg kan ikke udtrække mails mv. da min gamle profil var beskyttet med adgangskode. Det jeg gør nu er at jeg smider en helt anden disk i PC'en og installerer en nyere original MCE2005 version jeg alligevel har liggende. Herefter håber jeg at kunne kopiere mine gamle datas over på den nye disk. Er der et program eller lign. som kan gå ind og lave backup eller lign. af det nu, også selvom der er adgangskode på profilen? ALLE gode ide'er og tips er velkommen da der selvfølgelig ligger nogle yderst vigtige data bl.a. i min mailbox. Og BackUps har jeg selvfølgelig ingen af :-( Håber der er nogen som sidder med "guldkornene" hertil ...
|
|
![]() |
|
Bambus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
![]() |
Kan du ikke start XP i fejlsikret tilstand, eller crasher den også der? Ellers kan du - som du selv anfører - tage harddisken ud og sætte den op som slave på en anden pc og derefter trække dine data ud. Her er det ligegyldigt om du anvender password eller ej. Via stifinder kan du altid finde dine filer på harddisken. |
|
![]() |
|
Mr.NiceGuy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
Nej, den kan desværre heller ikke starte i fejlsikret tilstand :-( Jeg prøver det sidstnævnte, og så må vi se ...
|
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Det er ikke særligt langtidsholdbart da det kan medføre andre problemer i form af programmer der ikke fungerer korrekt, men prøv om System Restore ikke kan bringe din XP tilbage til livet.
|
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
![]() |
[QUOTE=Mr.NiceGuy]
Hejsa ! Fik kørt et liile downloaded program, som jeg vist ikke skulle have startet. Min PC gik ned, og efterfølgende kunne jeg ikke starte XP mere. Okay, jeg må lave en Repair fra XP Pro CD'en tænkte jeg, da jeg før har prøvet noget lignende. Men dette virker heller ikke. Jeg er bange for at jeg må lave en helt ny installation af Windows XP Pro, men problemmet er selvfølgelig mine mails mv. Er der en metode hvorpå jeg kan redde/backup mine mails mv. nu hvor skaden ER sket. Jeg kan godt koble harddisken på en anden PC og se filerne på min gamle disk, men jeg kan ikke udtrække mails mv. da min gamle profil var beskyttet med adgangskode. Det jeg gør nu er at jeg smider en helt anden disk i PC'en og installerer en nyere original MCE2005 version jeg alligevel har liggende. Herefter håber jeg at kunne kopiere mine gamle datas over på den nye disk. Er der et program eller lign. som kan gå ind og lave backup eller lign. af det nu, også selvom der er adgangskode på profilen? ALLE gode ide'er og tips er velkommen da der selvfølgelig ligger nogle yderst vigtige data bl.a. i min mailbox. Og BackUps har jeg selvfølgelig ingen af :-( Håber der er nogen som sidder med "guldkornene" hertil . ------------------------------------------------ Jeg kan ikke hjælpe dig med genskabelsen af indholdet på dine diske - men for efter tiden kan jeg anbefale dette program til backup: med dette program skulle det være rimeligt let at genskabe dine opsætninger, også på en ny disk. Jeg har selv lige stået samme situation som dig, hvor den ene af mine diske stod fuldstændigt af, og idiot som jeg er havde jeg heller ikke fået taget en ordentlig backup, idet de af mig tidligere kendte backup programmer ikke medtog opsætning, mails, adresser, koder osv, men det skulle ovennævnte kunne klare fuldt ud. Programmet kan boote fra dvd, usb sticks eksterne hd osv held i lykke i fremtiden
Redigeret af Benny From - 31-Maj-2008 kl. 20:28 |
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
![]() |
Jeg har brugt det program der hedder OE Recovery virker perfekt til at re- etablere dine emails..... |
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
![]() |
Desværre havde du ikke ret :-( Jeg har nu indsat den gamle disk som slave på mit "nye" system, og jeg kan fint læse hele disken på NÆR C:/dokumenter/mitnavn - Hertil skriver den at der ikke er retigheder til at læse :-( Jeg vil nu prøve nogle af de andre råd som folk har været så venlige at bidrage med. Jeg lever fint med at skulle geninstallerer alle mine programmer igen. Det helt store problem er alle mine mails. Der er vigtig post, som jeg meget gerne skulle have fat på igen. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis der nu bare fantes en løsning til at få adgang til C:/dokumenter/mitnavn så burde problemmet jo være løst. Er der ikke et eller andet klogt hoved derude et sted som kan "knække" den opgave :-)
|
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
![]() |
[
Desværre havde du ikke ret :-( Jeg har nu indsat den gamle disk som slave på mit "nye" system, og jeg kan fint læse hele disken på NÆR C:/dokumenter/mitnavn - Hertil skriver den at der ikke er retigheder til at læse :-( Jeg vil nu prøve nogle af de andre råd som folk har været så venlige at bidrage med. Jeg lever fint med at skulle geninstallerer alle mine programmer igen. Det helt store problem er alle mine mails. Der er vigtig post, som jeg meget gerne skulle have fat på igen.
Når du installeret styresystemet på den nye disk, kan du forsøge at importere mails i outlook fra slaven |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |