recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Halsteds "Bif": Ny anmeldelse side 1!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHalsteds "Bif": Ny anmeldelse side 1!

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Emne: Halsteds "Bif": Ny anmeldelse side 1!
    Sendt: 31-December-2007 kl. 00:41

Hej Alle,

Så er der et par billeder af det nye vidunder:

Og lidt fra siden:

I dag (31/8) dumpede der lige et lærred ind af døren: (beklager billedets ringe kvalitet )

Stay tuned for more!

Gammel oversigt:

Udstyrsliste

Projektor: Pioneer KRF-9000FD NY!

120" HiVilux lærred (sort) NY!

Monitor: Pioneer KRP-500M
BD/DVD: Pioneer BDP-LX71
Receiver: Pioneer VSX-LX70
Scaler: DVDO EDGE

Surround

Fronter: AudioVector K3-super
Center: AudioVector KC super
Sub: AudioVector K.Sub super
Baghøjtalere: AudioVector KX

TV tuner

Samsung PMT-3126

NAS

D-link DNS-323

Så har jeg fået mit nye lærred op og hænge og derfor vil jeg komme med en mini brugeranmeldelse af mit nye projektor setup. Jeg har vurderet ud fra følgende kriterier:

-          WAF (Wife acceptance factor)

-          Brugervenlighed

-          Støj

-          Performance

-          Konklusion

Først og fremmest har jeg ikke rigtig noget at sammenligne med ud over en JVC HD-350 som jeg har set i Speakers Corner. Der ud over er jeg nybegynder og derfor vil denne vurdering naturligvis være en smule ”farvet” da jeg ikke ”ved” bedre. Men sådan er simple brugeranmeldelser nu engang. Tag anmeldelsen for det den er J

WAF

Konen var vild med projektoren da den er enkel, fylder ikke alverden og jeg syntes også om det enkle og no nonsence udseende der umiddelbart oser af kvalitet (ikke betydende at det er højeste kvalitet )

Brugervenlighed

Projektoren er nem og arbejde med, menuen overskuelig og billedet er nemt at indstille både hvad angår størrelse såvel vertikalt og horisontalt med de fysiske drejeknapper på projektoren, men også finjustering af pixels i menuen.

Eneste problem jeg oplevede var finjusteringen af fokus. Enten fatter jeg ikke hvad der står i manualen, eller også virker fokus ikke. Jeg hælder mest til nr. 1 årsag.

Lærredet er nemt at arbejde med i forhold til at justere top og bund for lærredet. Det anbefales dog ikke at justere topniveauet da det er gjort fra fabrikken.

Støj

Pioneer projektoren i Lamp power ”Normal” har et lavt støjniveau, og jeg er hysterisk med støj, så det siger en del . Der outputtes naturligvis en del mindre lys ved ”normal” mode men hvis man kan mørklægge helt og aldeles (hvilket jeg kan nu) har jeg stadig oplevelsen af at der er nok lys. Hvis jeg skal sammenligne med JVC HD-350 som er den eneste anden projektor jeg har set ”live”, så outputter den naturligvis mere lys men prisforskellen (næsten halv pris for mig) taget i betragtning så gør Pioneer projektoren det godt. I Lamp power ”Høj” er der en del mere støj til følge hvilket jeg umiddelbart ikke kan acceptere. Derfor er total mørklægning alpha og omega så man kan køre i ”Normal” mode.

Performance

Pioneer projektoren leverer syntes jeg et rigtig godt billede _når_ der er helt mørklagt. Selv de mindste lyskilder påvirker billedkvaliteten enormt, det skyldes sikkert også lærredet der naturligvis ikke er det bedste. Jeg er dog tilfreds, jeg så i går ”the international” på DVD og var generelt tilfreds, både med kontrast, farvernes ægthed og sortniveau der, efter min mening, umiddelbart er projektorens største force, ingen tvivl om det. Kilden bliver noget mere ”blottet” på 120 tommer fra 3,5 - 4 meter og det var virkelig tydeligt at kilden var DVD. Det irriterede mig en smule især ved større panoreringer ud over byer, men det skyldes nok at jeg er vant til bedre efterhånden, man bliver forvent i disse HD tider . I forhold til HD-350 syntes jeg at HD-350 outputter mere lys også i ECO mode hvilket naturligvis betyder en del, især hvis man ikke kan mørklægge helt. I forhold til kontrast, sortniveau, shadow detail, farvegengivelsen kunne jeg ikke umiddelbart se forskel, men mit øje er heller ikke ”trænet” .

Hvad angår lærredet har jeg kun et Qualityscreen fastramme af samme størrelse i butikken at sammenligne med, og må indrømme jeg har enormt svært ved at se forskel, ikke fordi jeg tror at mit HiVilux lærred er lige så godt (det tror jeg ganske enkelt ikke på), men fordi jeg sikkert ikke ved hvad jeg skal se efter. Men i forhold til prisen er jeg tilfreds med kvaliteten.

Lærredet er udspændt fint og det bølger ikke når man lige har ladet det stå i valgte position i 24 timer. Lærredet stinker, ja du læste rigtigt, stinker faktisk en hel del. Min udkårne sad og holdte sig for næsen en del af filmen i går. Nu har jeg luftet ud hele natten og det har hjulpet en del.  

Jeg fik tilsendt et sort lærred hvilket egentlig var forkert da jeg havde bestilt et hvidt. Jeg beholdte det dog mod en kompensation i prisen og må indrømme at kassen i sort faktisk ser bedre ud end hvid. Men det er smag og behag.

Konklusion

Jeg er rigtig godt tilfreds med mit første projektor setup, pioneer projektoren syntes jeg er et røverkøb til under 20k som jeg gav for den og derfor, såfremt den stadig kan fås, vil jeg naturligvis anbefale den. Lærred fungerer efter hensigten og giver et efter min mening et godt billede når der er helt mørklagt. Hvis man skal sammenligne med det qualityscreen som jeg så i butikken så var kontrasten en anelse højere på qualityscreen lærredet, sortniveauet en anelse bedre men prisen er også det dobbelte eller mere. Men til prisen (knapt 6k) må jeg sige at HiVilux lærredet er alle pengene værd. Ganske enkelt.

Billederne kommer, bare rolig

/Halsted

Redigeret af Halsted - 09-September-2009 kl. 09:36
Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 02:54
Hm... min post blev ikke vist. Prøver lige igen.

Rigtig lækker skærm! Tror snart at jeg selv hopper på sådan én! :-)

Hvis jeg skal komme med lidt kritik, så synes jeg at dit cd-rack er alt for dominerende. Få dine cd-er rippet og lagt i et mediecenter, og brug din PS3 til afspilningen. DVD'erne skal bare gemmes væk :-)

Og hvis du synes du har kabelrod, skulle du se mit spaghetti-helvede!

PS. Lækker pool!

Redigeret af Abolsen - 31-December-2007 kl. 02:55
Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 02:55
Og må vi lige se shots af baghøjttalerne!
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 11:52

Abolsen,

Takker

Jeg har rippet alle vores cd'er, har bare ikke fået cd-racket smidt ud endnu. Det kommer nok!

hehe... ja det var en super lækker pool!

Det roder lidt ved baghøjtalerne så dem får i desværre ikke at se endnu!  (P.S. Jeg er ikke den bedste til at rydde op )

/Halsted

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 20:19
Din center højtaler er ikke placeret midt for tvét. Det synes jeg er et gevaldigt problem
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 00:35

Kandersen,

Jeg kan godt se hvad du mener. Jeg overvejer faktisk et tre-delt møbel i stedet som frislev f.eks. laver.

Jeg skal helt sikkert prøve at få centeren ind midt for når jeg/vi køber et andet møbel. Tak for kommentaren!  

/Halsted

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 09:02

Pænt setup, dog bør du ofre et par hundrede på en ordentlig kabelbakke.

Angående møbler så prøv at checke expert i Fields, de har en del smarte møbler med stoflåger.

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:41

Lahan,

Takker for kommentaren

Du har helt ret, der er plads til forbedringer mht. kabelbakker og møbel, men man skal jo starte et sted

Tak for tippet! Jeg vil tage derud en af de nærmeste dage og se på dem!

/Halsted

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Kandersen,

Jeg kan godt se hvad du mener. Jeg overvejer faktisk et tre-delt møbel i stedet som frislev f.eks. laver.

Jeg skal helt sikkert prøve at få centeren ind midt for når jeg/vi køber et andet møbel. Tak for kommentaren!  

/Halsted

Du kunne jo prøve,at placere centeren øverst på møblet,som en lille test. Den vil i så fald også skærme for kablerne . Kan dog ikke bedømme om den vil rage op i den aktive del af skærmen ? 

Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 17:10
Giv lige en rapport derudefra Halsted! Vil gerne høre hvad de har at byde på.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 00:56

Hej

Du kan jo også rykke skærmen 10-15 cm højere op og så placere centeren oven på reolen, og PS 3'eren ind der hvor centeren ligger nu. det vil jo også skjule kablerne under skærmen

Ellers er det da et lækkert anlæg du har der

kan nu se at Kandersen allerede har givet det råd....

Redigeret af Ning - 03-Januar-2008 kl. 01:00
Ning
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 12:31

super lækkert , wauw

Kan vi ikke se de billeder af placeringen på dine Kx'ere ??

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu