|
Reklamationsret/forsikring i tyskland |
Besvar |
Forfatter | |
Roberto J
Ny bruger Oprettet: 24-November-2007 Status: Offline Point: 11 |
Emne: Reklamationsret/forsikring i tyskland Sendt: 02-Juni-2008 kl. 13:22 |
Hej allesammen Jeg er meget interesseret i et toshiba fjernsyn, som man ikke kan købe herhjemme, men som jeg skal have hjem fra tyskland. Håber der er nogen der kan svare mig på, hvordan reklamationsretten/forsikring i tyskland er? Har set at der er en del der laver et fælleskøb hvor de bliver sendt hjem fra Tyskland, så håber I kan svare på mit spørgsmål. På forhånd tak. |
|
Kief
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
Sendt: 02-Juni-2008 kl. 13:41 |
I Tyskland har du 2 års reklamationsret ligesom i DK men du kan naturligvis opleve lidt problemer hvis dit tv går i stykker. Det er nemlig din opgave at sende det til forhandler (som så skal sørge for det bliver fikset - formentlig i England) Dermed kan det koste nogle penge i fragtmand, da PostDK ikke sender så store pakker for private personer. Men når det så er sagt, så er det heldigvis et fåtal af skærme som der er problemer med, ofte virker omfanget meget større i forummer som disse, da du her hører de dårligere historier, men ikke de 1000'er af måske gode. Jeg har selv købt mit Toshiba-tv i Tyskland og har været rigtig glad for det og jeg sparede en god skilling på det. Så jeg valgte altså at tage den risiko der nu engang kan være. Og afslutningsvis kan man spørge sig selv om der er nogen forskel på at sende et tv til Digitalo i Tyskland fremfor GetMore i Danmark - det er nogenlunde samme bøvl du vil opleve med transport. (forudsat at det er en internetbutik som ikke har noget fysisk kontor) |
|
Mvh.
Casper |
|
Roberto J
Ny bruger Oprettet: 24-November-2007 Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 02-Juni-2008 kl. 13:43 |
Tusind tak for det hurtige svar. Så springer jeg sku ud i det |
|
Sandal
Guld medlem Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
Sendt: 02-Juni-2008 kl. 15:44 |
Ved en reklamation over et produkt købt i Danmark, er det forhandleren der skal betale forsendelsen til og fra køberen (ved større genstande). Det samme er tilfældet i hele EU: http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/garanti/reklamatio nsret/forsendelse/ Der er muligvis større bøvl med en reklamation på tværs af landegrænser, men juridisk og øknomisk set, er der ikke den store forskel. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |