|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
nsane206 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() Sendt: 03-Juni-2008 kl. 21:32 |
|
Hej Alle Jeg syntes lige at jeg ville dele min gode oplevelse med jer. Har haft Christian fra www.csn-teknik.dk på besøg for at justere mit surroundsetup, til at starte med, var han ikke imponeret af lyden fra mine Dali Concept 8, så han udskiftede mine gamle kobber ht-kabler med nogle speciallavede i næsten ren sølv. Derefter var det som om at jeg havde fået nye højtalere, de åbnede sig op, og hørte detaljer i lyden som jeg ikke har hørt før, diskanten var meget mere levende og bassen mere kontant i stedet for lidt mudret i lyden. Syntes det er vildt at de rette kabler kan gøre så meget ved sådan en højtaler(også når det ikke lige er topmodellen i serien) så jeg kan kun anbefale også at smide nogle penge efter de rigtige kabler, det høres med det samme og du får udnyttet dit grej optimalt.
Mange tak for din tid Christian Dette er ikke ment som reklame, men er overrasket over hvad han fik opnået med det der nu var til rådighed. /Hans |
||
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
|
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
interessant, hvad kostede de nye kabler, de var vel ikke billige? |
||
![]() |
||
xiuxiu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Maj-2007 Status: Offline Point: 131 |
![]() |
|
højttalerkabler har altid været lidt af en religionskrig og jeg tror aldrig der vil komme enighed om hvor meget de giver
![]() |
||
Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG April Stello AI500 Logitech Squeezebox Touch Yamaha YSP-2200 Audiotrak Prodigy Cube Sennheiser 580 |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Det er netop derfor jeg spørger, fordi hvis det var noget der kostede 5-600 kr samlet set for kabler ville det ikke være noget problem, koster det derimod 5-6000 kr, er jeg ikke interesseret, så er der mange andre steder de penge kan bruges bedre :) |
||
![]() |
||
nsane206 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
|
Det er netop pga. religionskrigen at jeg skriver dette, har fået at vide at man bare kan købe elektriker-ledning da det aligevel er det samme, men blev da noget overrasket over at der var så mange aspekter i lydbilledet som ikke var der med mine billige kabler. Jeg er netop ved at anskaffe mig en Onkyo 805 og det var i den forbindelse jeg fik prøvet kablerne, så ved ikke helt hvad prisen er men prøvede et sæt til ca. 1600.- (tror jeg) og så et til 4000.- og det er sku en del penge for mig, men syntes at det retfærdigør sig ved resultatet, og det er at jeg kan vente del længere tid med opgradering af mine højtalere da de nu spiller som jeg godt kan lide(tør ikke tænke på hvor godt drømmehøjtalerne spiller så xiuxiu |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er netop derfor jeg spørger, fordi hvis det var noget der kostede 5-600 kr samlet set for kabler ville det ikke være noget problem, koster det derimod 5-6000 kr, er jeg ikke interesseret, så er der mange andre steder de penge kan bruges bedre :) [/QUOTE] jeg har haft det højtalersæt i 3 år og i dag, er første gang jeg har hørt hvad de i virkeligheden kan præstere, så ja jeg syntes det er værd, man går jo næsten altid og prøve at finde den næste gadget eller afspiller der kan løfte ens setup, hvorfor ikke tage et kig på kabelføringen og opgradere den istedet, så vil jeg tro du får en endnu større oplevelse af det. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg skal købe nye højtalere efter sommerferien, ikke noget dyrt bare 2 sateliter og en sub, jeg har allerede fundet dem til ca 7000 kr for det hele.. jeg havde faktisk kun afsat 5000 kr.. så spørgsmålet er om jeg skal købe et bilka højtaler sæt til 2000 kr, og 4000 kr kabler, eller bare holde mig til de højtalere jeg har valgt og mindre dyre kabler, kan få nogen billige til 45kr/m i tapeconnection.. Jeg tror jeg holder mig til det jeg har valgt.. for 4000 kr, kan jeg få det slot in bluray drev til min HTPC, og det vil jeg langt hellere have :) Skal så lige tilføje at lyd ikke Betyder ALT for mig.. kan dog godt forstå at det gør det for andre, og havde jeg penge som skidt så købte jeg også kun det bedste, men min arbejdsgiver er for nærig Redigeret af Pizzabager - 03-Juni-2008 kl. 22:22 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen det skal jo selvfølgelig matche dit setup og jeg havde heller ikke smidt så mange penge efter kabler hvis jeg skulle have noget i din stil, min mening var bare at kabler ikke er ligegyldige, de influerer ret kraftigt på setuppet. Jeg ville også høre en tydelig forskel fra det ene til det andet produkt, og her var forskellen altså bare enorm for mig |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg ville også gerne bruge flere penge på det, men ikke flere Dog synes jeg også man kan bruge for mange penge på kabler, personen der køber de her kabler kender ikke værdien af penge.. |
||
![]() |
||
DarkStar ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
![]() |
|
Man skal selvfølgelig ikke lave overkill af kabler. Det nytter ikke meget at have
gode kabler f.eks. fra forstærker til højttalere, hvis højttalerne er billige og de interne kabler ikke modsvarer kvaliteten af de eksterne. Prisen på kablerne er heller ikke afgørende, det er ydelsen derimod. Jeg har pt. højttalerkabler til ca. 6000,- som står for udskiftning af et sæt til omkring 14000,- pga. lyden i dem passede bedre i mit setup. Jeg har hørt nogle der var dyrere, men ikke passede i mit setup, så i den forbindelse var dyrere ikke lig med bedre. En anden ting der er værd at checke ud, er signalkabler. Altså alm. RCA/XLR kabler og ikke toslink (optiske) kabler, som (jeg i hvert fald mener) ikke er nogen forskel på. Hvis man ofrer penge på kabler til højttalere, skal man også ofre på signalkabel. Det nytter ikke at have et lakridsbånd mellem f.eks. CD og forstærker, og så gode højttalerkabler. |
||
An a day...
|
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
PAS NU PÅ ikke at købe en plænetraktor til 2 kvm. græs.. Kejserens nye klæder er ikke skrevet forgæves
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Nemlig. Tingene skal passe sammen.
Men det passer så til gengæld ikke sammen. For det handler om eventyr og falske forventninger. Og dette er lige netop modsat - nemlig muligheden for at indfri forventninger (bare man ser sig for) /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |