Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
|
Emne: CPU temp fejl på GA-MA78GM-S2H Sendt: 04-Juni-2008 kl. 17:25 |
Er der andre der har kigget på cpu temperaturen i bios og synes den er en smule for høj?
Jeg kiggede lige ind idag efter en genstart for at se hvad den egentlig kom op på, den skrev 56 grader.. det undrede mig lidt eftersom den ikke rigtig havde lavet noget andet end tv før jeg genstartede den..
troede så jeg havde sat cpukøler lidt skævt eller dårligt, så jeg pillede den af og på med ny kølepasta, og da startede den igen bagefter, ca 30 min senere, da den havde været helt nede på stue temp, viste den 43 grader 20-30 sek efter opstart.. så den sensor må da være istykker, endnu værre er det når man prøver speedfan, der skrev den 17 grader lige efter opstart første gang jeg prøvede.. lol 6 grader under stuetemp, Ya right, cpu med indbygget køleskab..
|
 |
Lotte
Junior bruger
Oprettet: 03-Juni-2004
Point: 29
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 19:29 |
Jeg køre med samme board og min Cpu en AMD Phenom Quad 9550, 2.2GHz, BOX, ligger på 42 grader efter 2 timers tv, dog skal siges at jeg har mit mediacenter i et skab. Jeg tjekke det lige for 2 min siden, jeg har pillet bagbeklædningen af skabet, da jeg ikke gider høre på blæseren når temperaturen stiger, så den ligger på 38 - 42 grader i disse varme dag.
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 20:05 |
Hej pizzabager.
Jeg har også dette bundkort. Har netop tjekket temperaturen i tomgang. Den var identisk, nemlig 37 grader, i bios, Speedfan og programmet Easytune 5 Pro, som fulgte med bundkortet. Der må være noget galt med din opsætning. Har du haft systemet hen over pizzaovnen? 
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 05-Juni-2008 kl. 05:35 |
Hmm så er sensoren på mit bundkort da defekt.. nå må da lige prøve med det medfølgende program senere..
|
 |
Epsi
Super bruger
Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
|
Sendt: 05-Juni-2008 kl. 10:05 |
Er der nogle der har oplevet at miste netværksforbindelsen kort til andre computere?
Jeg har MCE XP og nogle gange når jeg streamer musik og film mister den forbindelsen og fortsætter med næste sang et minut efter
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
|
Sendt: 05-Juni-2008 kl. 14:05 |
Epsi skrev:
Er der nogle der har oplevet at miste netværksforbindelsen kort til andre computere?
Jeg har MCE XP og nogle gange når jeg streamer musik og film mister den forbindelsen og fortsætter med næste sang et minut efter
|
Dit spørgsmål hører vist ikke hjemme i denne tråd. Prøv at oprette en særskilt tråd, så er chancen for svar langt større.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
|
Sendt: 05-Juni-2008 kl. 22:11 |
Pizzabager skrev:
Hmm så er sensoren på mit bundkort da defekt.. nå må da lige prøve med det medfølgende program senere.. |
Ja, men det kunne jo stadig være din køler der er skæv, selv om du har sat den korrekt på. Nu ved jeg godt du ved meget, men måske har du ikke lige prøvet at checke dette punkt. Og hvis en køler ikke er lavet helt korrekt kan den sidde lidt skævt uden at man kan gøre noget ved det. Man checker ved at påsmøre lidt kølepasta og dernæst sætte på plads. Når man så fjerner køleren igen, kan man med det samme se om der er forbindelse over hele fladen. Hvis ikke skal du have en anden der er plan. Det sker desværre for tit.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 05-Juni-2008 kl. 23:02 |
Ken_T skrev:
Pizzabager skrev:
Hmm så er sensoren på mit bundkort da defekt.. nå må da lige prøve med det medfølgende program senere.. |
Ja, men det kunne jo stadig være din køler der er skæv, selv om du har sat den korrekt på.
Nu ved jeg godt du ved meget, men måske har du ikke lige prøvet at checke dette punkt. Og hvis en køler ikke er lavet helt korrekt kan den sidde lidt skævt uden at man kan gøre noget ved det.
Man checker ved at påsmøre lidt kølepasta og dernæst sætte på plads. Når man så fjerner køleren igen, kan man med det samme se om der er forbindelse over hele fladen. Hvis ikke skal du have en anden der er plan. Det sker desværre for tit.
|
Jeg er selv i tvivl om det er det, for da jeg pillede den af kiggede jeg om der var kølepaste på hele fladen på køleren, og der manglede lidt, jeg tog det bare som det ikke var smurt ordenligt ud, men det kan da godt være du har fat i nget af det rigtige.. må lige få tjekket op på det..
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 06-Juni-2008 kl. 20:45 |
Ja et eller andet er der galt med den køler, efter mediecenteret havde kørt i en del timer genstartede jeg og gik ind i bios, cpu temp stod på 72 grader(uden jeg havde kørt nogen bench programmer eller lign).. cpukøler profilen føltes ikke brændende på nogen måde som den burde..
Så skiftede jeg den ud med box køleren, og temp efter 30 min bench med superpi blev højest 53 grader.. så den køler er syg, synes ikke jeg kunne se noget særligt, prøvede dog lige at ligge en plan flade på og så et søgerblad, og det mindst søgerblad kunne gå under, men 0,05 mm burde kølepastaen da kunne klare.. da jeg tog den af kunne jeg se kølepastaen på hele fladen, så den var dækket ind.. meget mystisk, måske det bare er en dårlig køler, synes bare ikke jeg har læst om andre med problemer.
|
 |