recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Coverproblem i Media Player/Center Vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCoverproblem i Media Player/Center Vista

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Emne: Coverproblem i Media Player/Center Vista
    Sendt: 05-Juni-2008 kl. 11:53
Hej :)

Jeg har et problem med mine covers som jeg gerne vil have vist ved alle mine kunstnere både i media center og media player. Dog synes jeg slet ikke de to programmer følges ad når det gælder covers ligesom de gør med musikken.

Jeg har valgt at slå den funktion fra, som gør at den selv opdaterer information mm. af musikken. Jeg har valgt selv at hente covers og gemme dem på computeren, og derefter trække og slippe selve billedet over i media player (der hvor der står "indsæt coverbillede her". Dette virker helt fint i media player, men kan IKKE se coveret i media center, hvilket irriterer mig, da det er det jeg bruger primært.

Er der overhovedet en løsning på dette?

Har googlet en hel del, finder bare ikke noget hjælp, og har også søgt på denne side hvor man hovedsagligt finder opslag vedr. dvd covers.

På forhånd mange tak,

Hilsen Alex
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 12:38
Mht. dine dvdfilm, så fungerer Mymovies plugin'et rigtigt godt og den henter selv covers til filmene www.mymovies.dk, men musikken kan jeg ikke hjælpe dig med...
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 12:49
Okay, mange tak for svaret, det vil jeg kigge på. :)

Hvis der er nogen der kan hjælpe mig med musikken vil jeg blive rigtigt glad :)
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 13:03

Hvis du mangler et album billede i dit Media Center, kan du selv finde et på nettet og lægge i den rigtige mappe.

Tricket er at der ligger et skjult billede der hedder "folder.jpg" hvis du sætter dit mappe til at vise skjulte mapper og filer kan du se dem.

Jeg køber en del musik på nettet (TDC, Bilka) hvor album billede ikke kommer med i mit Media Center, jeg henter således billede på nettet og gemmer det under navnet "folder.jpg" i rette mappe og vupti så er den klaret.

God fornøjelse

Redigeret af MichaelA - 05-Juni-2008 kl. 13:03
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 13:57
Hej og tak for svaret.

Jeg er gået ind i mappeindstillinger og sat flueben ved at den skal vise skjulte filer og mapper. Men jeg kan ikke se den der folder.jpg.

Jeg har prøvet at sætte et billede ind i mappen og kalde den folder.jpg men så skriver windows at den skal hedde folder(2).jpg fordi der er en med samme navn. Men den kan jeg ikke se.. Hvad sker der for det? hehe..

Håber stadig i kan hjælpe mig :)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2008 kl. 19:25
Slet ingen der har samme problem?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 12:54

Jeg tror ikke du har fået sat din stifinder til at vise skjulte filer. For så ville du se, at der allerede ligger en folder.jpg fil

Det skal lige siges, at filen behøver IKKE at være skjult for at det virker. Det er udelukkende af "sikkerhedsmæssige" grund, at den skjules, så man ikke kommer til at slette den.

Det er præcis det samme som Media Player gør, når du trækker et billeder over i "indsæt coverbillede her". Så kopiere den billedet over i mappen og kalder det for folder.jpg

Der er dog lige en detalje. Media Player er VIRKELIG dårlig til håndtering af mapper, specielt til musik og film. Eksempelvis kan jeg nævne, at jeg har flere mapper i min Media Player (og dermed også i mit Media Center), som slet ikke står i overvågningslisten. Det burde slet ikke kunne lade sig gøre, men ikke desto mindre, så er det faktum. Og jeg kan af gode grunde ikke fjerne mapper, som ikke er der. Har forsøgt at skrive til Microsoft for at høre, hvad man gør ved den lille sag, men heller ikke derfra kom der hjælp.

En sidst ting.. det er min erfaring, at når du laver opdateringer osv. i Media Player, så genstart din maskine bagefter, og lad Media Player opdatere dine mapper på ny. Den er som nævnt ikke skide god, men oftest går det bedst, når man har haft genstartet maskinen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu