recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SACD- nogen der ved noget???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSACD- nogen der ved noget???

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Emne: SACD- nogen der ved noget???
    Sendt: 02-Marts-2008 kl. 14:38

Jeg er vildt begejstret for at afspille Super Audio cd´er (DM- Playing the Angel, eller Pink F :Dark Side of The Moon er COOL).

Det lyder sq helt fantastik. Depeche Mode har udgivet alle deres album  med re-mastered SACD 5.1 spor... FLOT!!!!

Nå, det jeg ville spørge om var: Er der nogen herinde der ved om PS3 (60Gb) er den eneste BD afspiller der kan dekode SACD..

Jeg kan ikke rigtig se det på andre..

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 14:45

Jeg kender ikke andre end PS3 (gamle) som kan, måske de nye fra Denon kan.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 14:56

Hmmm, det er da lidt underligt at hverken Sony eller Philips giver mulighed for SACD, når nu det er de to firmaer der står bag??!! Nå, endnu en god grund til at væe glad for at jeg nåede at fortryde et salg af min PS3....

De der har en PS3 (60gb) skulle altså unde sig selv en SACD eller to! Prøv at søg på amazon og der er MASSER af titler til fornuftige penge!! De er givet GODT ud!!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hmmm, det er da lidt underligt at hverken Sony eller Philips giver mulighed for SACD, når nu det er de to firmaer der står bag??!! Nå, endnu en god grund til at væe glad for at jeg nåede at fortryde et salg af min PS3....

De der har en PS3 (60gb) skulle altså unde sig selv en SACD eller to! Prøv at søg på amazon og der er MASSER af titler til fornuftige penge!! De er givet GODT ud!!!

Rend mig , jeg fik en PS3 den nye i fødselsdagsgave, jeg klager ikke, men jeg har været sur på Sony over de har pillet SACD muligheden ud af den. Typisk Sony, halve produkter det er hvad de laver

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 16:36
Sony har eller droppe støtten af SACD format og udvikling (som man sjovt
nok, kan man så finde det i PS3), måske tro Sony ikke på SACD formatet,

På Denon´s ny Blu-ray afspille skulle ikke havde mulighed for SACD
afspille, men der skulle komme en ny serie Blu-ray afspille fra Denon til
efteråret, som skulle kunne afspille SACD (men dette er hvis nok kun et
rygte).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 17:38

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Sony har eller droppe støtten af SACD format og udvikling (som man sjovt
nok, kan man så finde det i PS3), måske tro Sony ikke på SACD formatet,

På Denon´s ny Blu-ray afspille skulle ikke havde mulighed for SACD
afspille, men der skulle komme en ny serie Blu-ray afspille fra Denon til
efteråret, som skulle kunne afspille SACD (men dette er hvis nok kun et
rygte).

Aha!! Derfor... men jeg er nu glad for mine SACD, og der er MANGE flere hvor de kommer fra (amazon.uk.co)

Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 20:23

Er der ikke noget med at man ikke kan spille SACDér på en Ps3 60Gb hvis man kun bruger optisk kabel ril lyden?

Eller er det noget jeg har misforstået?

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 21:57
Det er noget men at SACD bliver lavet om til PCM (og så kan det sendet ud i
2 kanler over den optisk udgang) og i 5.1 over HDMI), eller det det noget
jeg har misforsået ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 22:28

Man kan bitstreame 2 kanaler PCM 5.1 skal via HDMI!! Jeg modtog lige Violater med Depeche Mode i dag!!! Den SKAL opleves i 5.1...!!!

Dark Side of The Moon er dog stadig favoritten!  GENIAL!!!

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 23:32

Man kan bitstreame 2 kanaler PCM 5.1 skal via HDMI!! Jeg modtog lige Violater med Depeche Mode i dag!!! Den SKAL opleves i 5.1...!!!

Dark Side of The Moon er dog stadig favoritten!  GENIAL!!!

Du er et ondt ondt menneske .

Men DVD-audio er nu heller ikke ringe
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 00:13

Sorry, Hans!

Det er mere eller mindre tilfældigt at jeg har kastet min kjærlighed på SACD, det var faktisk først efter jeg fik PS3, jeg fandt ud af hvor fedt det er! Jeg havde nogen hybrid-udgivelser stående og prøvede at høre dem. Efter jeg har fået min Onkyo 705 er begejstringen steget ca 100 %... Uha, hvor er det godt! Musikken fylder hele rummet på en helt naturlig måde... Det er jo som at være lige midt mellem publikum!  (dog uden at få en halv fadbamse ned af ryggen) ..

Hvis der er nogen der ude med en 60Gb, PS3 og et nogenlunde surround system, skal I altså ikke snyde jer selv for den oplevelse! Der er masser af titler på amazon.co.uk bare søg på format: SACD! Prøv at meld tilbage om jeres oplevelser. Jeg er helt sikker på at I vil syns om det!

Mvh

Peter

Redigeret af Pede8000 - 07-Marts-2008 kl. 00:17

Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2007
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 07:48

Sorry, Hans!

Det er mere eller mindre tilfældigt at jeg har kastet min kjærlighed på SACD, det var faktisk først efter jeg fik PS3, jeg fandt ud af hvor fedt det er! Jeg havde nogen hybrid-udgivelser stående og prøvede at høre dem. Efter jeg har fået min Onkyo 705 er begejstringen steget ca 100 %... Uha, hvor er det godt! Musikken fylder hele rummet på en helt naturlig måde... Det er jo som at være lige midt mellem publikum!  (dog uden at få en halv fadbamse ned af ryggen) ..

Hvis der er nogen der ude med en 60Gb, PS3 og et nogenlunde surround system, skal I altså ikke snyde jer selv for den oplevelse! Der er masser af titler på amazon.co.uk bare søg på format: SACD! Prøv at meld tilbage om jeres oplevelser. Jeg er helt sikker på at I vil syns om det!

Mvh

Peter

Jeg kan kun tilslutte mig din begejstring Pede! Har det sidste års tid labbet diverse sacd-skiver i mig - det er simpelthen overdådig lækker lyd. Jeg HÅBER at flere vil lave hybrid-udgivelser, men er lidt bekymret for om det sker... Jeg har simpelthen mistet noget af min motivation for at sætte almindelige cd'ere på, efter opdagelsen af sacd. Lidt på samme måde som jeg har mistet motivationen for dvd, efter opdagelsen af bluray/hd-dvd.

Long live sacd!

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu